Verstappen najszybszy w pierwszym treningu na Losail
Bottas stracił do Holendra prawie 0,5s a Hamilton - 0,8s.
19.11.2112:31
3284wyświetlenia
Max Verstappen uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu przed inauguracyjną edycją Grand Prix Kataru. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Pierre Gasly i Valtteri Bottas.
Pierwszym kierowcą, który wyruszył na tor był zbliżający się do końca swej kariery w F1 Kimi Raikkonen. Daniel Ricciardo nie czekał zbyt długo z przekazaniem osobistej opinii na temat katarskiego obiektu - Australijczyk dobrze bawił się w krętych sekcjach.
Chociaż dzienny trening nie był zbyt reprezentatywny pod względem zbierania danych ukierunkowanych na kwalifikacje i wyścig, zespoły nie marnowały czasu. Garaże dość szybko opuścili także pretendenci do tytułu - Max Verstappen i Lewis Hamilton.
Kierowcom towarzyszyły dwa problemy. Pierwszym była spora ilość pustynnego pyłu, zalegającego na torze, poboczach oraz alei serwisowej. Drugi był związany z krawężnikami. Po czwartkowych spacerach sugerowano, że są one względnie płaskie. Szybko okazało się jednak, że zjechanie poza zielone tarki potrafi naruszyć podwozie. Kamery niejednokrotnie pokazywały ujęcia odpadających drobnych części spod bolidów - widać to było zwłaszcza na przykładzie Lando Norrisa.
Po dziesięciu minutach na pierwszym miejscu plasował się Verstappen z czasem 1:26,699s. Z kolei Hamilton zgłaszał problemy z silnikiem:
Czuję olbrzymią utratę mocy- stwierdził Brytyjczyk. Chwilę po tym siedmiokrotny mistrz świata zaczął jednak notować całkiem konkurencyjne rezultaty.
Niedługo po tym na czoło tabeli wskoczył Norris a następnie Valtteri Bottas, legitymujący się wynikiem 1:25,215s. Verstappen natychmiast odpowiedział jednak osiągnięciem na poziomie 1m24s.
Pod względem prędkości maksymalnej, w punkcie pomiaru na głównej prostej, najwyższą wartość ujrzeć można było przy nazwisku Raikkonena - 324,1 km/h. Hamilton był trzeci z 317,7 km/h. Verstappena i Pereza próżno było szukać w czołowej dziesiątce.
W ostatnich dwudziestu minutach coraz powszechniejszym punktem programów były testy bardziej miękkich mieszanek - pośredniej i miękkiej. Najpierw Tsunoda pobił czas Verstappena a następnie przed Japończykiem znalazł się Bottas (1:24,194s). Podczas gdy Verstappen odpowiedział zejściem poniżej bariery 1m24s - 1:23,723s, Hamilton wskoczył na P3 tracąc jednak blisko osiem dziesiątych do konkurenta w walce o mistrzowską koronę.
Po raz kolejny mocną formę prezentował team AlphaTauri - tym razem zarówno Gasly jak i Tsunoda. Plasowali się oni odpowiednio na piątym i czwartym miejscu, przed Sergio Perezem. Walka Ferrari z McLarenem nabierała rumieńców - zawodnicy dwóch zespołów okupowali na zmianę pozycje od siódmej do dziesiątej a najszybszym z grupy był wtedy Charles Leclerc.
Pod koniec sesji Hamilton musiał spędzić trochę czasu w garażu, gdzie mechanicy zajmowali się przodem jego bolidu. Według Teda Kravitza ze Sky miało to związek z uszkodzeniem skrzydła W12, najpewniej w wyniku najechania na tarki. Na torze nie pojawił się za to Lance Stroll, w którego bolidzie doszło do usterki układu hydraulicznego.
W ostatnich minutach Gasly niespodziewanie zameldował się na drugiej lokacie, przed dwoma Mercedesami. Norris wrócił do jazdy do dłuższej przerwie w alei serwisowej. Dodatkowe okrążenia udało się także pokonać Hamiltonowi. Z kolei Mick Schumacher wypadł z toru w siódmym zakręcie, zbierając duże ilości żwiru z pobocza.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:23,723 | 22 | |||
2 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:24,160 | 0,437 | 0,437 | 28 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:24,194 | 0,471 | 0,034 | 24 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:24,509 | 0,786 | 0,315 | 21 | |
5 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:24,648 | 0,925 | 0,139 | 27 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:24,713 | 0,990 | 0,065 | 26 | |
7 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:24,790 | 1,067 | 0,077 | 27 | |
8 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:24,915 | 1,192 | 0,125 | 22 | |
9 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:24,972 | 1,249 | 0,057 | 23 | |
10 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:25,215 | 1,492 | 0,243 | 19 | |
11 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:25,291 | 1,568 | 0,076 | 24 | |
12 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:25,328 | 1,605 | 0,037 | 19 | |
13 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:25,688 | 1,965 | 0,360 | 24 | |
14 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:25,757 | 2,034 | 0,069 | 23 | |
15 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:25,828 | 2,105 | 0,071 | 25 | |
16 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:25,871 | 2,148 | 0,043 | 24 | |
17 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:25,905 | 2,182 | 0,034 | 21 | |
18 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:26,699 | 2,976 | 0,794 | 21 | |
19 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:26,712 | 2,989 | 0,013 | 11 | |
20 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:27,500 | 3,777 | 0,788 | 16 |
107% najlepszego czasu: 1:29,583