Pirelli planuje na piątek testy ogumienia na mokry tor
Tor ma zostać sztucznie zroszony, ale możliwe że producentowi pomoże pogoda.
22.02.2218:06
504wyświetlenia
Embed from Getty Images
Pirelli zapowiedziało przeprowadzenie testów deszczowego ogumienia podczas połowy piątkowej sesji w Barcelonie.
Obecny plan zakłada sztuczne zroszenie toru podczas przerwy obiadowej ostatniego dnia testów, tak aby zagwarantować zespołom i kierowcom mokrą sesję przez całe popołudnie.
Istnieją jednak spore szanse, że w testy zaangażuje się natura - szansa opadów na piątkowe popołudnie wynosi aktualnie od 60 do 70 procent.
Włoski producent zaznaczył jednocześnie, że jeśli innego dnia testów połowa aktywności odbędzie się na mokrym torze, zaplanowana na piątkowe popołudnie "deszczowa" sesja zostanie odwołana.
Na czas testów każdy zespół otrzyma po 30 zestawów ogumienia, wskazanych z dostępnej alokacji 35 kompletów slicków. Dostępne będą mieszanki od C1 (najtwardsza) do C5 (najmiększa).
Dodatkowo każda ekipa otrzyma po trzy zestawy opon przejściowych i po trzy deszczowych. W przypadku zaistnienia potrzeby skorzystania z dodatkowego ogumienia na mokry tor, wprowadzono zasadę "komplet za komplet" kosztem pierwotnej alokacji slicków.
Pirelli zapowiedziało przeprowadzenie testów deszczowego ogumienia podczas połowy piątkowej sesji w Barcelonie.
Obecny plan zakłada sztuczne zroszenie toru podczas przerwy obiadowej ostatniego dnia testów, tak aby zagwarantować zespołom i kierowcom mokrą sesję przez całe popołudnie.
Istnieją jednak spore szanse, że w testy zaangażuje się natura - szansa opadów na piątkowe popołudnie wynosi aktualnie od 60 do 70 procent.
Włoski producent zaznaczył jednocześnie, że jeśli innego dnia testów połowa aktywności odbędzie się na mokrym torze, zaplanowana na piątkowe popołudnie "deszczowa" sesja zostanie odwołana.
Na czas testów każdy zespół otrzyma po 30 zestawów ogumienia, wskazanych z dostępnej alokacji 35 kompletów slicków. Dostępne będą mieszanki od C1 (najtwardsza) do C5 (najmiększa).
Dodatkowo każda ekipa otrzyma po trzy zestawy opon przejściowych i po trzy deszczowych. W przypadku zaistnienia potrzeby skorzystania z dodatkowego ogumienia na mokry tor, wprowadzono zasadę "komplet za komplet" kosztem pierwotnej alokacji slicków.