Perez na czele w pierwszym treningu na torze w Baku
Za Meksykaninem uplasowali się Leclerc i Verstappen.
10.06.2214:02
3237wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sergio Perez odnotował najlepszy rezultat podczas godzinnej sesji treningowej, otwierającej wyścigowy weekend Formuły 1 w Baku. Za kierowcą Red Bulla uplasowali się Charles Leclerc i Max Verstappen
Wietrzne popołudnie nie ułatwiało pracy zespołom, które chciały wykorzystać sesję na zebranie możliwie jak największego zapasu informacji o nowych częściach. W analizach technicznych najwięcej miejsca poświęcano konfiguracji tylnych skrzydeł, stanowiących istotny wyznacznik osiągów na obiekcie łączącym długie proste oraz ciasne i kręte sekcje.
Na pierwsze wyniki musieliśmy poczekać nieco ponad pięć minut. Max Verstappen uzyskał 1:48,574s. Drugi z zawodników Red Bulla - Sergio Perez, był o sekundę wolniejszy. Chwilę później nad torem zaczęły powiewać pierwsze w ten weekend żółte flagi, związane z wyciekiem wody, do którego doszło w bolidzie Micka Schumachera. Niemiec zatrzymał swojego Haasa w okolicach dwunastego zakrętu.
Po krótkiej akcji porządkowych kierowcy mogli powrócić do jazdy z pełną prędkością. Verstappen zszedł do poziomu 1:46,932s, mając za sobą Alonso, Pereza, Norrisa i Vettela. Podczas gdy większość ekip rozpoczynała realizację programu od przejazdów na pośredniej mieszance, w bolidach Ferrari znajdowały się twarde opony. Nie przeszkodziły one jednak Charlesowi Leclercowi w osiągnięciu konkurencyjnego - jak na ten etap sesji - czasu okrążenia. Monakijczyk tracił do Verstappena siedem setnych sekundy.
Niedługo po tym Lance Stroll uderzył prawym tylnym kołem o barierę Tecpro na wyjeździe z wirażu numer piętnaście. Kontakt nie był silny - Kanadyjczyk mógł samodzielnie powrócić do mechaników na dokładną kontrolę zawieszenia. Drugi z Kanadyjczyków - Nicholas Latifi, zatrzymał się w środkowym sektorze z powodu usterki technicznej.
Długie proste obiektu w Baku sprzyjały nasilaniu się zjawiska morświnowania. Podczas jazdy z wysoką prędkością odskakiwały nie tylko konstrukcje Mercedesa, ale także Ferrari. Aż tak poważnych problemów zdawał się nie mieć Red Bull.
Na półmetku sesji Verstappen legitymował się osiągnięciem na poziomie 1:46,477s. Drugi Perez był wolniejszy o 0,068s podczas gdy w przypadku Leclerca strata wynosiła już ponad pół sekundy. W czołowej dziesiątce próżno było szukać Lewisa Hamiltona czy George'a Russella. Karun Chandhok ze Sky informował, że w garażu Srebrnych Strzał trwają prace nad zmianą ustawień przedniego zawieszenia.
Tymczasem Verstappen błysnął wynikiem 1:35,810 na miękkich oponach. Chwilę później Perez uzyskał czas lepszy o trzy dziesiąte sekundy. Progres zaliczyli także zawodnicy Ferrari. Leclerc zbliżył się do P1 na nieco ponad 0,5s. Carlos Sainz był wolniejszy od zespołowego kolegi o dwie setne. Po zmianach tempo podkręcili reprezentanci Mercedesa - Hamilton wskoczył na szóste a Russell - dziewiąte miejsce. TOP10 zamykało nazwisko Lando Norrisa z McLarena. Jego kolega - Daniel Ricciardo, okupował wtedy osiemnastą lokatę, mając za sobą wyłącznie duet pechowców w osobach Latifiego i Schumachera.
W ostatniej części treningu Leclerc zredukował przewagę Pereza do 0,127s. W czołowej piątce znaleźli się także Verstappen, Sainz oraz Hamilton, który dalej narzekał na podbijanie na prostych. Od pozytywnego akcentu weekend w Baku rozpoczęli kierowcy AlphaTauri. Yuki Tsunoda zakończył FP1 z szóstym czasem, podczas gdy Gasly odnotował dziewiąty wynik, rozdzielając Fernando Alonso i Estebana Ocona z Alpine.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
Sergio Perez odnotował najlepszy rezultat podczas godzinnej sesji treningowej, otwierającej wyścigowy weekend Formuły 1 w Baku. Za kierowcą Red Bulla uplasowali się Charles Leclerc i Max Verstappen
Wietrzne popołudnie nie ułatwiało pracy zespołom, które chciały wykorzystać sesję na zebranie możliwie jak największego zapasu informacji o nowych częściach. W analizach technicznych najwięcej miejsca poświęcano konfiguracji tylnych skrzydeł, stanowiących istotny wyznacznik osiągów na obiekcie łączącym długie proste oraz ciasne i kręte sekcje.
Na pierwsze wyniki musieliśmy poczekać nieco ponad pięć minut. Max Verstappen uzyskał 1:48,574s. Drugi z zawodników Red Bulla - Sergio Perez, był o sekundę wolniejszy. Chwilę później nad torem zaczęły powiewać pierwsze w ten weekend żółte flagi, związane z wyciekiem wody, do którego doszło w bolidzie Micka Schumachera. Niemiec zatrzymał swojego Haasa w okolicach dwunastego zakrętu.
Po krótkiej akcji porządkowych kierowcy mogli powrócić do jazdy z pełną prędkością. Verstappen zszedł do poziomu 1:46,932s, mając za sobą Alonso, Pereza, Norrisa i Vettela. Podczas gdy większość ekip rozpoczynała realizację programu od przejazdów na pośredniej mieszance, w bolidach Ferrari znajdowały się twarde opony. Nie przeszkodziły one jednak Charlesowi Leclercowi w osiągnięciu konkurencyjnego - jak na ten etap sesji - czasu okrążenia. Monakijczyk tracił do Verstappena siedem setnych sekundy.
Niedługo po tym Lance Stroll uderzył prawym tylnym kołem o barierę Tecpro na wyjeździe z wirażu numer piętnaście. Kontakt nie był silny - Kanadyjczyk mógł samodzielnie powrócić do mechaników na dokładną kontrolę zawieszenia. Drugi z Kanadyjczyków - Nicholas Latifi, zatrzymał się w środkowym sektorze z powodu usterki technicznej.
Długie proste obiektu w Baku sprzyjały nasilaniu się zjawiska morświnowania. Podczas jazdy z wysoką prędkością odskakiwały nie tylko konstrukcje Mercedesa, ale także Ferrari. Aż tak poważnych problemów zdawał się nie mieć Red Bull.
Na półmetku sesji Verstappen legitymował się osiągnięciem na poziomie 1:46,477s. Drugi Perez był wolniejszy o 0,068s podczas gdy w przypadku Leclerca strata wynosiła już ponad pół sekundy. W czołowej dziesiątce próżno było szukać Lewisa Hamiltona czy George'a Russella. Karun Chandhok ze Sky informował, że w garażu Srebrnych Strzał trwają prace nad zmianą ustawień przedniego zawieszenia.
Nie jest to zbyt optymistyczny początek zajęć dla zespołu. Język ciała mechaników nie jest przesadnie optymistyczny- opisywał były kierowca F1.
Tymczasem Verstappen błysnął wynikiem 1:35,810 na miękkich oponach. Chwilę później Perez uzyskał czas lepszy o trzy dziesiąte sekundy. Progres zaliczyli także zawodnicy Ferrari. Leclerc zbliżył się do P1 na nieco ponad 0,5s. Carlos Sainz był wolniejszy od zespołowego kolegi o dwie setne. Po zmianach tempo podkręcili reprezentanci Mercedesa - Hamilton wskoczył na szóste a Russell - dziewiąte miejsce. TOP10 zamykało nazwisko Lando Norrisa z McLarena. Jego kolega - Daniel Ricciardo, okupował wtedy osiemnastą lokatę, mając za sobą wyłącznie duet pechowców w osobach Latifiego i Schumachera.
W ostatniej części treningu Leclerc zredukował przewagę Pereza do 0,127s. W czołowej piątce znaleźli się także Verstappen, Sainz oraz Hamilton, który dalej narzekał na podbijanie na prostych. Od pozytywnego akcentu weekend w Baku rozpoczęli kierowcy AlphaTauri. Yuki Tsunoda zakończył FP1 z szóstym czasem, podczas gdy Gasly odnotował dziewiąty wynik, rozdzielając Fernando Alonso i Estebana Ocona z Alpine.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:45,476 | 21 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:45,603 | 0,127 | 0,127 | 21 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:45,810 | 0,334 | 0,207 | 25 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:46,012 | 0,536 | 0,202 | 22 | |
5 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:46,571 | 1,095 | 0,559 | 22 | |
6 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:46,667 | 1,191 | 0,096 | 21 | |
7 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:46,696 | 1,220 | 0,029 | 25 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:46,705 | 1,229 | 0,009 | 24 | |
9 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT03 | 1:46,830 | 1,354 | 0,125 | 25 | |
10 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:46,917 | 1,441 | 0,087 | 21 | |
11 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:47,691 | 2,215 | 0,774 | 19 | |
12 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:47,847 | 2,371 | 0,156 | 24 | |
13 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | 1:47,946 | 2,470 | 0,099 | 24 | |
14 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR22 | 1:47,970 | 2,494 | 0,024 | 22 | |
15 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | 1:48,078 | 2,602 | 0,108 | 22 | |
16 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:48,222 | 2,746 | 0,144 | 24 | |
17 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:48,419 | 2,943 | 0,197 | 22 | |
18 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:48,810 | 3,334 | 0,391 | 22 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:50,921 | 5,445 | 2,111 | 7 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | 1:58,332 | 12,856 | 7,411 | 3 |
107% najlepszego czasu: 1:52,859