Russell dyktuje tempo w drugim treningu przed GP Japonii
Tor pozostawał mokry a kierowcy przez większość czasu używali przejściowych opon.
07.10.2209:31
2815wyświetlenia
George Russell odnotował najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed GP Japonii, który podobnie jak pierwszy został rozegrany na mokrym torze.
Haas poinformował, że Mick Schumacher nie wystąpi w drugim piątkowym treningu ze względu na uszkodzenie bolidu w wyniku kraksy, do której doszło tuż po zakończeniu FP1. Zespół został zmuszony do przeprowadzenia wymiany podwozia.
Podczas FP2 Pirelli zamierzało przetestować prototypowe opony przygotowywane z myślą o sezonie 2023. Z powodu opadów deszczu plany te musiały zostać odwołane, ale długość sesji - wyjątkowo 90 minut - nie uległa redukcji do regulaminowej godziny.
Szef programu włoskiego producenta w F1 - Mario Isola, ubolewał nieco z powodu rozwoju wydarzeń. Pirelli ma co prawda w planach kolejne testy opon podczas drugiego treningu w Meksyku, jednak nie będzie tam dostępna najtwardsza mieszanka C1.
Jako pierwszy na mokrym torze pojawił się Nicholas Latifi, wyposażony w deszczowe opony. W ciągu kilku minut dołączyli do niego Carlos Sainz, Daniel Ricciardo i Alex Albon. Po upływie piętnastu minut najlepszy rezultat należał do Hiszpana - 1:49,615s. Zapytany przez inżyniera o warunki, kierowca Ferrari bez namysłu odparł, że nie widzi możliwości jazdy na przejściówkach.
W miarę upływu czasu wymienieni wcześniej zawodnicy zjechali do alei serwisowej a ich miejsce zajęła nowa grupa z Kevinem Magnussenem, George'em Russellem, Lando Norrisem i Guanyu Zhou. Aura nie pozwalała jednak na owocną naukę - po kilku okrążeniach kierowcy zameldowali się w garażach.
Po 25 minutach na tor wyjechał siedmiokrotny mistrz F1 - Lewis Hamilton, który już po pierwszej próbie awansował na pozycję lidera klasyfikacji z przewagą 2,7s nad Sainzem. Niedługo po tym wynik Brytyjczyka przebił jego rodak i partner z Mercedesa - Russell, który na przejściowym ogumieniu odnotował 1:46,891s, dając nadzieję na poprawę warunków panujących na torze.
Russell cały czas podkręcał tempo, schodząc do poziomu 1:45,1s. Gdy "zielone" Pirelli Cinturato znalazły się w W13 Hamiltona, ten odpowiedział wynikiem 1:44,3s. Trzeci Gasly tracił do zawodnika ze Stevenage nieco ponad trzy sekundy. Widać było, że przejściowe opony zaczynają dawać kierowcom całkiem przyzwoitą przyczepność.
Mniej więcej w połowie treningu Charles Leclerc doprowadził do wywieszenia żółtych flag w okolicach nawrotu. Monakijczyk nie zmieścił się w zakręcie i zjechał na pobocze, unikając jednak kontaktu z barierą z opon. Tymczasem Max Verstappen zameldował się na P1 z rezultatem 1:43,571s. Pół minuty później Hamilton pojechał jednak szybciej o 0.035s. Deszcz ustawał a dane z radaru nie wskazywały na jego powrót przed końcem zajęć.
Na 25 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na czele plasował się Russell z czasem 1:41,935s. Dalej ujrzeć można było Hamiltona, Verstappena i Pereza. Czołową piątkę uzupełniał Sainz, za którym plasowali się Alonso, Bottas, Ocon, Zhou oraz Leclerc.
McLaren nie zamierzał wykorzystywać 30 dodatkowych minut jazd po mokrym torze - bolidy Norrisa i Ricciardo znajdowały się w garażu, gdzie mechanicy rozpoczynali już przygotowania do sobotnich sesji. Wciąż byli jednak kierowcy i zespoły, które zapewniały fanom akcję na torze - chociażby Red Bull, AT czy Aston Martin. W tabeli nie doszło do żadnych znaczących przetasowań poza awansem Magnussena na P5.
Na poznanie rzeczywistego tempa ekip musimy poczekać do soboty - FP3 oraz kwalifikacje powinny odbyć się w sprzyjających warunkach. Prognozy mówią jednak o powrocie deszczowej pogody w niedzielę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 95%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:41,935 | 23 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:42,170 | 0,235 | 0,235 | 22 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:42,786 | 0,851 | 0,616 | 24 | |
4 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:42,834 | 0,899 | 0,048 | 26 | |
5 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | 1:43,187 | 1,252 | 0,353 | 17 | |
6 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:43,204 | 1,269 | 0,017 | 23 | |
7 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:43,533 | 1,598 | 0,329 | 14 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | 1:43,733 | 1,798 | 0,200 | 20 | |
9 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:43,884 | 1,949 | 0,151 | 13 | |
10 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:44,525 | 2,590 | 0,641 | 17 | |
11 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:44,709 | 2,774 | 0,184 | 10 | |
12 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:44,962 | 3,027 | 0,253 | 16 | |
13 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:45,039 | 3,104 | 0,077 | 15 | |
14 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:45,257 | 3,322 | 0,218 | 27 | |
15 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR22 | 1:45,261 | 3,326 | 0,004 | 24 | |
16 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:45,885 | 3,950 | 0,624 | 11 | |
17 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:46,030 | 4,095 | 0,145 | 9 | |
18 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:46,776 | 4,841 | 0,746 | 21 | |
19 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT03 | 1:47,109 | 5,174 | 0,333 | 13 | |
20 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | - | - | - | 0 |
107% najlepszego czasu: 1:49,070