Verstappen wraca do walki w Monako
W drugim treningu to Red Bull był najszybszym samochodem.
26.05.2318:03
3995wyświetlenia
W kalendarzu mamy wiele torów ulicznych, ale prawdziwym królem takich obiektów jest obiekt w Monte Carlo. To tutaj ściany są niewiarygodnie blisko i najmniejszy błąd powoduje rozbicie samochodu. W pierwszym treningu niektórzy się o tym przekonali. Dlatego tak ważnym jest złapanie rytmu na krętych ulicach Księstwa. Nikt nie narzekał na świetną pogodę w drugiej sesji, która pozwoliła przejechać kolejne kółka i przyzwyczaić głowę do tego nietypowego toru.
Większość zawodników wybrało na początek sesji pośrednie opony. Czasy powoli spadały gdy kierowcy coraz lepiej zapoznawali się z możliwościami nawierzchni. W garażu pozostawali tylko Alex Albon i Lando Norris, u których mechanicy naprawiali samochody. Na czele stawki tasowali się kierowcy Red Bulla, Aston Martina, Mercedesa i Ferrari. Praktycznie co mierzone kółko dochodziło do zmian na pierwszym miejscu tabeli. Ostatecznie pierwszy przejazd najbardziej udany był dla Verstappena, który liderował z czasem 1:13,312.
Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Fernando Alonso i nie może dziwić, że z sporą przewagą przebił dotychczasowy najlepszy rezultat. Nawet najbardziej miękka mieszanka pozwalała na przejechanie kilku mocnych okrążeń. Czas Alonso poprawił Sainz, podczas gdy Leclerc nie czuł się jeszcze tak dobrze w samochodzie w porównaniu do poprzednich dwóch lat, gdy zdobył tu pole position.
Przez chwilę wydawało się, że Red Bull nie może złapać tempa na miękkich oponach, ale Verstappen po kilku mierzonych kółkach wskoczył na czoło tabeli, udowadniając kto posiada w tym roku dominującą konstrukcję. Oczywiście nie znaczy to, że reszta weekendu będzie dla Red Bulla spacerem, gdyż reszta ekip jest naprawdę mocna, ale zdecydowanie nie można skreślać Verstappena i Pereza z walki o najwyższe laury.
Dokładnie w momencie gdy Leclerc złapał tempo i wskoczył na drugie miejsce przed Sainza, ten nieco przesadził z prędkością i skończył swój udział w FP2 lądując w ścianie. Uszkodzenia nie wyglądały dramatycznie, ale wykluczona była dalsza jazda. Sesja została przerwana czerwoną flagą. Porządkowi jednak jak zawsze w Monako bardzo szybko uporali się z rozbitym Ferrari i kierowcy ciągle mieli kilka minut na symulację przejazdów z większym ładunkiem paliwa.
Mechanicy Williamsa ostatecznie zdołali wypuścić Albona na tor, dzięki czemu nie musiał spisywać drugiego treningu w całości na straty. Ostatnie minuty nie przyniosły już żadnych dramatów ani zmian w tabeli, więc wszystko spokojnie mogli się udać na analizę zebranych danych. Dalsza część weekendu może zostać urozmaicona przez warunki pogodowe, więc zachęcamy do śledzenia raportów z Księstwa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:12,462 | 30 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:12,527 | 0,065 | 0,065 | 33 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:12,569 | 0,107 | 0,042 | 22 | |
4 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:12,682 | 0,220 | 0,113 | 32 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:12,906 | 0,444 | 0,224 | 18 | |
6 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:12,960 | 0,498 | 0,054 | 29 | |
7 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:12,991 | 0,529 | 0,031 | 30 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:13,050 | 0,588 | 0,059 | 33 | |
9 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:13,089 | 0,627 | 0,039 | 28 | |
10 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:13,162 | 0,700 | 0,073 | 30 | |
11 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:13,185 | 0,723 | 0,023 | 31 | |
12 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:13,191 | 0,729 | 0,006 | 32 | |
13 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:13,354 | 0,892 | 0,163 | 32 | |
14 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:13,457 | 0,995 | 0,103 | 28 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:13,520 | 1,058 | 0,063 | 33 | |
16 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:13,641 | 1,179 | 0,121 | 22 | |
17 | Nyck de Vries (21) | AlphaTauri AT04 | 1:13,663 | 1,201 | 0,022 | 34 | |
18 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:13,673 | 1,211 | 0,010 | 30 | |
19 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:14,217 | 1,755 | 0,544 | 10 | |
20 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:14,238 | 1,776 | 0,021 | 33 |
107% najlepszego czasu: 1:17,534