Verstappen najszybszy w deszczowym trzecim treningu
W czołowej trójce uplasowali się również Russell i Perez. Zhou i Magnussen wypadają z toru.
26.08.2312:39
1603wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen okazał się najszybszym kierowcą podczas deszczowego trzeciego treningu przed GP Holandii. W czołówce znaleźli się również George Russell i Sergio Perez.
Sobotnie zajęcia rozpoczęły się przy mokrej nawierzchni. Pomimo niekotrzystnych warunków, na tor szybko wyjechała dwójka kierowców. Pierwszym był bohater lokalnej publiczności - Max Verstappen - podczas gdy tym drugim był debiutant, Liam Lawson, który zastępował w AlphaTauri kontuzjowanego Daniela Ricciardo.
Verstappen jako pierwszy pokonał pomiarowe kółko, uzyskując na deszczowych oponach 1:27,514. Wkrótce dołączyli do nich kolejni kierowcy - Norris, Zhou, Piastri, Russell, czy też Perez, który zaliczył wyjazd poza tor w zakręcie numer 11. Verstappen natomiast popełnił błąd na wyjściu z trzeciego zakrętu, lecz zdołał opanować samochód.
Przyczepność toru była bardzo niska i - jak się okazało - nie trzeba było czekać na pierwsze wstrzymanie sesji. Kevin Magnussen, któremu jako jednemu z pierwszych kierowców założono opony przejściowe, obrócił swój samochód na wyjściu z trzeciego zakrętu, po czym uderzył w okalające tor bandy. Dla Duńczyka był to koniec udziału w sesji.
Jazdy zostały wznowione po pięciu minutach. Zespoły nie zamierzały próżnować i niemal od razu po zapaleniu się zielonych świateł na tor wyjechała większość stawki. Warunki wcale nie ulegały poprawie - wręcz przeciwnie. Choć jednak opady przybierały na sile, to większość kierowców korzystała z przejściowego ogumienia.
Nawet najlepsi mieli jednak problem, by utrzymać się na torze. Delikatny uślizg w 11. zakręcie zaliczył Max Verstappen, podczas gdy Charles Leclerc - chwilę po uzyskaniu najlepszego czasu pomiarowego kółka - wyjechał poza tor w pierwszym zakręcie i z największym trudem uniknął kontaktu z bandą. Wkrótce z pierwszego miejsca Monakijczyka zepchnęli Lando Norris i Max Verstappen. Holender był szybszy o ponad 1,5 sekundy od kierowcy McLarena.
Kolejnym kierowcą, który był zmuszony ściąć 11. zakręt był Pierre Gasly, który jednak bez problemu powrócił na tor i kontynuował jazdę. Kilka chwil później drugie wywieszenie czerwonej flagi spowodował z kolei Guanyu Zhou, który wypadł z toru na wyjściu z 13. zakrętu, po czym ugrzązł w żwirowej pułapce, kończąc swój udział w sesji.
Kierowcy powrócili na tor po około siedmiu minutach. Jako pierwsi wyjechali Sargeant, Lawson, Norris i Sainz. Ten ostatni zaliczył wkrótce identyczną przygodę w pierwszym zakręcie jak wcześniej jego zespołowy partner - Leclerc. Hiszpan także był w stanie uniknąć kontaktu z barierą i powrócił na tor. Na niespełna dwadzieścia minut przed końcem najlepszy czas uzyskał Norris, który wyprzedzał Verstappena o 0,111 sekundy.
Na chwilę Norrisa na pierwszym miejscu zmienił jego zespołowy kolega, Oscar Piastri, któremu jednak Brytyjczyk szybko się zrewanżował, obejmując prowadzenie z przewagą niespełna jednej dziesiątej sekundy. Chwilę później sesja została wstrzymana po raz trzeci, a sprawcą zamieszania był Liam Lawson, który obrócił swój samochód w 13. zakręcie. Szczęśliwie w przypadku kierowcy AlphaTauri obyło się bez większych uszkodzeń i po krótkiej chwili zdołał on ruszyć z miejsca i powrócić do alei serwisowej.
Na pięć minut przed końcem na torze obecni byli wszyscy kierowcy (oprócz Zhou i Magnussena), a w czołówce tabeli zaczęło dochodzić do licznych przetasowań. Najlepszy czas uzyskał Verstappen, który wyprzedził Norrisa o niemal sekundę. Na drugie miejsce awansował Russell, a na kolejnych miejscach plasowali się Piastri, Perez i Norris. Verstappen tymczasem dodatkowo podkręcił tempo, poprawiając się o kolejne 0,9 sekundy.
W ostatnich sekundach sesji do czołowej trójki wskoczył Perez, za którym znaleźli się Alonso, Hamilton, Albon i Piastri. Czołową dziesiątkę zamknęli Bottas, Leclerc i Norris.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17,9°C
Temperatura powietrza: 16,5°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Mokro
Max Verstappen okazał się najszybszym kierowcą podczas deszczowego trzeciego treningu przed GP Holandii. W czołówce znaleźli się również George Russell i Sergio Perez.
Sobotnie zajęcia rozpoczęły się przy mokrej nawierzchni. Pomimo niekotrzystnych warunków, na tor szybko wyjechała dwójka kierowców. Pierwszym był bohater lokalnej publiczności - Max Verstappen - podczas gdy tym drugim był debiutant, Liam Lawson, który zastępował w AlphaTauri kontuzjowanego Daniela Ricciardo.
Verstappen jako pierwszy pokonał pomiarowe kółko, uzyskując na deszczowych oponach 1:27,514. Wkrótce dołączyli do nich kolejni kierowcy - Norris, Zhou, Piastri, Russell, czy też Perez, który zaliczył wyjazd poza tor w zakręcie numer 11. Verstappen natomiast popełnił błąd na wyjściu z trzeciego zakrętu, lecz zdołał opanować samochód.
Przyczepność toru była bardzo niska i - jak się okazało - nie trzeba było czekać na pierwsze wstrzymanie sesji. Kevin Magnussen, któremu jako jednemu z pierwszych kierowców założono opony przejściowe, obrócił swój samochód na wyjściu z trzeciego zakrętu, po czym uderzył w okalające tor bandy. Dla Duńczyka był to koniec udziału w sesji.
Jazdy zostały wznowione po pięciu minutach. Zespoły nie zamierzały próżnować i niemal od razu po zapaleniu się zielonych świateł na tor wyjechała większość stawki. Warunki wcale nie ulegały poprawie - wręcz przeciwnie. Choć jednak opady przybierały na sile, to większość kierowców korzystała z przejściowego ogumienia.
Nawet najlepsi mieli jednak problem, by utrzymać się na torze. Delikatny uślizg w 11. zakręcie zaliczył Max Verstappen, podczas gdy Charles Leclerc - chwilę po uzyskaniu najlepszego czasu pomiarowego kółka - wyjechał poza tor w pierwszym zakręcie i z największym trudem uniknął kontaktu z bandą. Wkrótce z pierwszego miejsca Monakijczyka zepchnęli Lando Norris i Max Verstappen. Holender był szybszy o ponad 1,5 sekundy od kierowcy McLarena.
Kolejnym kierowcą, który był zmuszony ściąć 11. zakręt był Pierre Gasly, który jednak bez problemu powrócił na tor i kontynuował jazdę. Kilka chwil później drugie wywieszenie czerwonej flagi spowodował z kolei Guanyu Zhou, który wypadł z toru na wyjściu z 13. zakrętu, po czym ugrzązł w żwirowej pułapce, kończąc swój udział w sesji.
Kierowcy powrócili na tor po około siedmiu minutach. Jako pierwsi wyjechali Sargeant, Lawson, Norris i Sainz. Ten ostatni zaliczył wkrótce identyczną przygodę w pierwszym zakręcie jak wcześniej jego zespołowy partner - Leclerc. Hiszpan także był w stanie uniknąć kontaktu z barierą i powrócił na tor. Na niespełna dwadzieścia minut przed końcem najlepszy czas uzyskał Norris, który wyprzedzał Verstappena o 0,111 sekundy.
Na chwilę Norrisa na pierwszym miejscu zmienił jego zespołowy kolega, Oscar Piastri, któremu jednak Brytyjczyk szybko się zrewanżował, obejmując prowadzenie z przewagą niespełna jednej dziesiątej sekundy. Chwilę później sesja została wstrzymana po raz trzeci, a sprawcą zamieszania był Liam Lawson, który obrócił swój samochód w 13. zakręcie. Szczęśliwie w przypadku kierowcy AlphaTauri obyło się bez większych uszkodzeń i po krótkiej chwili zdołał on ruszyć z miejsca i powrócić do alei serwisowej.
Na pięć minut przed końcem na torze obecni byli wszyscy kierowcy (oprócz Zhou i Magnussena), a w czołówce tabeli zaczęło dochodzić do licznych przetasowań. Najlepszy czas uzyskał Verstappen, który wyprzedził Norrisa o niemal sekundę. Na drugie miejsce awansował Russell, a na kolejnych miejscach plasowali się Piastri, Perez i Norris. Verstappen tymczasem dodatkowo podkręcił tempo, poprawiając się o kolejne 0,9 sekundy.
W ostatnich sekundach sesji do czołowej trójki wskoczył Perez, za którym znaleźli się Alonso, Hamilton, Albon i Piastri. Czołową dziesiątkę zamknęli Bottas, Leclerc i Norris.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17,9°C
Temperatura powietrza: 16,5°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:21,631 | 18 | |||
2 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:22,010 | 0,379 | 0,379 | 18 | |
3 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:22,631 | 1,000 | 0,621 | 18 | |
4 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:22,634 | 1,003 | 0,003 | 14 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:22,723 | 1,092 | 0,089 | 18 | |
6 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:22,750 | 1,119 | 0,027 | 19 | |
7 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:22,892 | 1,261 | 0,142 | 20 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:22,965 | 1,334 | 0,073 | 25 | |
9 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:23,093 | 1,462 | 0,128 | 12 | |
10 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:23,158 | 1,527 | 0,065 | 24 | |
11 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:23,210 | 1,579 | 0,052 | 15 | |
12 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:23,438 | 1,807 | 0,228 | 17 | |
13 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:23,544 | 1,913 | 0,106 | 18 | |
14 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:23,570 | 1,939 | 0,026 | 20 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:23,640 | 2,009 | 0,070 | 20 | |
16 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:23,806 | 2,175 | 0,166 | 12 | |
17 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:24,058 | 2,427 | 0,252 | 15 | |
18 | Liam Lawson (40) | AlphaTauri AT04 | 1:26,343 | 4,712 | 2,285 | 26 | |
19 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:28,482 | 6,851 | 2,139 | 9 | |
20 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | - | - | - | 1 |
107% najlepszego czasu: 1:27,345