Mike Elliott opuszcza szeregi Mercedesa
Brytyjczyk przez niespełna dwa lata był dyrektorem technicznym stajni z Brackley.
31.10.2318:40
1312wyświetlenia
Embed from Getty Images
Mike Elliott opuści szeregi Mercedesa z końcem sezonu 2023, rezygnując z przedłużenia wygasającego kontraktu.
Brytyjczyk dołączył do stajni z Brackley w 2012 roku po kilkuletnim okresie pracy dla McLarena oraz Lotusa. Inżynier odegrał kluczową rolę w sukcesach Mercedesa w pierwszych ośmiu sezonach hybrydowej ery, w których udało się wygrać wszystkie tytuły wśród konstruktorów oraz siedem wśród kierowców z Lewisem Hamiltonem i Nico Rosbergiem.
W połowie 2021 roku Elliott został mianowany nowym dyrektorem technicznym Mercedesa, przejmując obowiązki od Jamesa Allisona, który objął jedną z mniej eksponowanych ról w fabryce. Mimo to po nieudanych dwóch sezonach w ramach przepisów opartych o efekt przypowierzchniowy, niemiecki zespół na początku sezonu zadecydował o wymianie zakresu obowiązków między Elliottem a Allisonem.
Inżynier pozbawiony najważniejszej funkcji w Mercedesie podjął decyzję, iż nie przedłuży wygasającego z końcem roku kontraktu. Zrozumiałe, iż Elliott wkrótce rozpocznie przymusowy urlop związany z wystąpieniem z szeregów ekipy, podczas którego zadecyduje o swoich dalszych losach zawodowych.
Mike Elliott opuści szeregi Mercedesa z końcem sezonu 2023, rezygnując z przedłużenia wygasającego kontraktu.
Brytyjczyk dołączył do stajni z Brackley w 2012 roku po kilkuletnim okresie pracy dla McLarena oraz Lotusa. Inżynier odegrał kluczową rolę w sukcesach Mercedesa w pierwszych ośmiu sezonach hybrydowej ery, w których udało się wygrać wszystkie tytuły wśród konstruktorów oraz siedem wśród kierowców z Lewisem Hamiltonem i Nico Rosbergiem.
W połowie 2021 roku Elliott został mianowany nowym dyrektorem technicznym Mercedesa, przejmując obowiązki od Jamesa Allisona, który objął jedną z mniej eksponowanych ról w fabryce. Mimo to po nieudanych dwóch sezonach w ramach przepisów opartych o efekt przypowierzchniowy, niemiecki zespół na początku sezonu zadecydował o wymianie zakresu obowiązków między Elliottem a Allisonem.
Inżynier pozbawiony najważniejszej funkcji w Mercedesie podjął decyzję, iż nie przedłuży wygasającego z końcem roku kontraktu. Zrozumiałe, iż Elliott wkrótce rozpocznie przymusowy urlop związany z wystąpieniem z szeregów ekipy, podczas którego zadecyduje o swoich dalszych losach zawodowych.
Bycie częścią zespołu Mercedesa było jednym z największych przywilejów w mojej karierze- powiedział Mike Elliott.
Podczas mojego pobytu obserwowałem grupę ludzi, która najpierw wygrywała wyścigi, następnie mistrzostwa, a na końcu pobijała rekordy tryumfując osiem razy z rzędu wśród konstruktorów. Czuję dumę, że uczestniczyłem w tej podróży.
W ostatnich dwóch sezonach nie udawało nam się jednak wygrywać wyścigów w taki sposób, do jakiego dążyliśmy. Zostaliśmy sprawdzeni pod wieloma względami i musieliśmy zakwestionować podstawowe założenia, kluczowe dla naszych osiągów. Ostatnie sześć miesięcy poświęciliśmy na budowę strategii, która może stanowić podwaliny dla kolejnego cyklu sukcesów.
Uznałem, że jest to odpowiedni moment, by wykonać kolejny krok poza Mercedesem. Najbliższy okres chcę poświęcić na odpoczynek oraz podsumowanie ponad dwudziestu lat ciężkiej pracy w tym sporcie. Następnie chcę znaleźć nowe wyzwanie. Chciałbym podziękować kolegom z ekipy za wspólne dwanaście sezonów i życzę im kolejnych sukcesów w nadchodzących kampaniach.