Wolff: Bolid na sezon 2022 był jednym z moich największych błędów
Szef Mercedesa przyznał również, iż momentami przesadzał w krytyce własnej ekipy.
01.01.2411:21
1507wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef teamu Mercedesa w F1 - Toto Wolff, przyznał, że model W13 przygotowany na sezon 2022, był jego największym błędem popełnionym w ostatnich latach.
Po ośmiu podwójnych mistrzostwach z rzędu, team z Brackley musiał uznać wyższość rywali - w szczególności Red Bulla, który zdominował dwie poprzednie kampanie.
Na rewolucyjny sezon 2022, Mercedes przygotował osobliwy model W13, wykorzystując autorską koncepcję radykalnie odchudzonych sekcji bocznych. Od początku roku team miał jednak olbrzymie problemy z podbijaniem w szybkich sekcjach a osiągi nie pozwalały na walkę o miejsca w czołówce.
Niemiecka ekipa zdecydowała się dać rozwiązaniu jeszcze jedną szansę na początku sezonu 2023. Szybko jednak przyznała, że konieczne jest zastosowanie zupełnie innej filozofii projektowej.
Ostatecznie Mercedes zakończył sezon 2023 bez ani jednej wygranej a jego strata do najlepszego Red Bulla zamknęła się na poziomie 454 punktów. Wolff potwierdza, że trudne doświadczenia były prawdziwym sprawdzianem dla jego zdolności przywódczych.
Szef teamu Mercedesa w F1 - Toto Wolff, przyznał, że model W13 przygotowany na sezon 2022, był jego największym błędem popełnionym w ostatnich latach.
Po ośmiu podwójnych mistrzostwach z rzędu, team z Brackley musiał uznać wyższość rywali - w szczególności Red Bulla, który zdominował dwie poprzednie kampanie.
Na rewolucyjny sezon 2022, Mercedes przygotował osobliwy model W13, wykorzystując autorską koncepcję radykalnie odchudzonych sekcji bocznych. Od początku roku team miał jednak olbrzymie problemy z podbijaniem w szybkich sekcjach a osiągi nie pozwalały na walkę o miejsca w czołówce.
Niemiecka ekipa zdecydowała się dać rozwiązaniu jeszcze jedną szansę na początku sezonu 2023. Szybko jednak przyznała, że konieczne jest zastosowanie zupełnie innej filozofii projektowej.
Bolid W13 był moim największym błędem popełnionym w ostatnich latach. Przyjęliśmy złe podejście do budowy konstrukcji na sezon 2022. To była niewłaściwa droga- przyznał Austriak w rozmowie z Bildem.
Potwierdzenie tej koncepcji w 2023 roku było drugim dużym błędem, ale broniłbym tej decyzji, mając na względzie zwycięstwo odniesione w Brazylii [pod koniec sezonu 2022]. Każdy zespół uznałby taki weekend za punkt wyjścia dla nowego sezonu. Ponad połowa naszego teamu była przekonana, że sytuacja się poprawia.
Ostatecznie Mercedes zakończył sezon 2023 bez ani jednej wygranej a jego strata do najlepszego Red Bulla zamknęła się na poziomie 454 punktów. Wolff potwierdza, że trudne doświadczenia były prawdziwym sprawdzianem dla jego zdolności przywódczych.
Krytyka zespołu przed mediami to element prób zachowania równowagi. Nie zawsze perfekcyjnie sobie z tym radziłem. Wielu pracowników czuje motywację, gdy widzi ambitnego szefa. Prawda jest jednak taka, że momentami przekraczam pewną granicę. Gdy mam zaplanowany wywiad, muszę najpierw napić się rumianku, aby emocje choć trochę opadły.
Jeśli jednak byłem zbyt surowy w mych ocenach, w poniedziałek wracałem do fabryki i przepraszałem. To także oznaka dobrego przywództwa.