Renault uczci pamięć zmarłego prezesa firmy Hanjin

Koreańska firma transportowa Hanjin Shipping jest sponsorem stajni z Enstone od 1997 roku
03.04.0712:07
Marek Roczniak
1104wyświetlenia

Podczas tegorocznego Grand Prix Malezji bolidy Renault będą miały nieco zmieniony wygląd, bowiem zamiast tradycyjnego logo firmy Hanjin Shipping, która jest sponsorem stajni z Enstone od 1997 roku, pojawią się inne symbole mające oddać cześć zmarłemu niedawno prezesowi tego koreańskiego przedsiębiorstwa - panu Sooho Cho.

Cho był od dosyć dawna wielkim kibicem Formuły 1, a jego przygoda z królową sportów motorowych rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy to będące wówczas częścią Hanjin Group linie lotnicze Korean Air stały się sponsorem zespołu Simtek. Następnie w połowie 1995 roku firma ta związała się z zespołem Tyrrell, by dwa lata później rozpocząć współpracę z Benettonem.

Po przeistoczeniu Benettona w fabryczną stajnię Renault z końcem 2001 roku znaki firmowe Korean Air zniknęły z bolidów powstających w Enstone w Wielkiej Brytanii, a zastąpiły je reklamy Hanjin Shipping - należącego także do Hanjin Group koreańskiego przedsiębiorstwa transportowego, które działa obecnie z 80 portów w 35 różnych krajach. Od 2002 roku Hanjin wraz z Renault odniósł 18 zwycięstw Grand Prix i zdobył cztery tytuły mistrzowskie - po dwa w obydwu klasyfikacjach.

Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

3
kuba
03.04.2007 01:25
Jak na czarno to najwyzej ten obszar z logo Hanjin :D Bo co na to reszta sponsorów by rzekła jakby wszystko na czarno smigneli ;D
jędruś
03.04.2007 12:30
I napisać... Sooho Cho jesteś wielki!!!
Pussik
03.04.2007 10:32
Pomalowac bolidy na czarno!