Kravitz: Ocon może jeszcze w tym roku przejść do Williamsa
Dziennikarz Sky Sports podzielił się zaskakującymi plotkami krążącymi po padoku.
07.07.2415:10
730wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zdaniem dziennikarza Sky Sports, Teda Kravitza, Esteban Ocon może opuścić Alpine jeszcze w tym roku i dokończyć sezon w barwach Williamsa.
Z końcem sezonu 2024 Esteban Ocon odejdzie ze stajni z Enstone po pięciu latach współpracy. Nazwisko Francuza najczęściej łączone było w ostatnich miesiącach z ekipą Haasa, z którą - zdaniem RacingNews365.com - miał już nawet podpisać wieloletnią umowę, która wejdzie w życie w sezonie 2025.
W Williamsie od wielu tygodni niepewne są natomiast dalsze losy Logana Sargeanta, który według niektórych doniesień, może stracić posadę jeszcze przed końcem tegorocznej kampanii. Choć James Vowles niejednokrotnie publicznie wspierał swojego kierowcę, to, zdaniem Teda Kravitza, tak naprawdę wiara szefa Williamsa w Sargeanta miała w tym roku znacząco osłabnąć.
W tym roku najczęściej w kontekście ewentualnego zastąpienia Sargeanta wymieniany był Andrea Kimi Antonelli, lecz, jak twierdzi Kravitz, Mercedes chce, aby młody Włoch dokończył sezon w Formule 2.
Kravitz ujawnił, że w padoku krąży plotka, jakoby Alpine mogło wcześniej zwolnić z kontraktu Estebana Ocona, a ten przeszedłby wówczas właśnie do Williamsa.
F1-insider poinformował tymczasem, że w ubiegłym tygodniu Doohan odbył na torze Paul Ricard kolejny test za kierownicą bolidu Alpine A522 z 2022 roku. Tego samego dnia samochód ten testował również oceniany przez Alpine Mick Schumacher. Stajnia z Enstone nie ujawniła jednak czasów, jakie uzyskali obaj kierowcy.
Zdaniem dziennikarza Sky Sports, Teda Kravitza, Esteban Ocon może opuścić Alpine jeszcze w tym roku i dokończyć sezon w barwach Williamsa.
Z końcem sezonu 2024 Esteban Ocon odejdzie ze stajni z Enstone po pięciu latach współpracy. Nazwisko Francuza najczęściej łączone było w ostatnich miesiącach z ekipą Haasa, z którą - zdaniem RacingNews365.com - miał już nawet podpisać wieloletnią umowę, która wejdzie w życie w sezonie 2025.
W Williamsie od wielu tygodni niepewne są natomiast dalsze losy Logana Sargeanta, który według niektórych doniesień, może stracić posadę jeszcze przed końcem tegorocznej kampanii. Choć James Vowles niejednokrotnie publicznie wspierał swojego kierowcę, to, zdaniem Teda Kravitza, tak naprawdę wiara szefa Williamsa w Sargeanta miała w tym roku znacząco osłabnąć.
[Vowles] zasadniczo przyznał, że okoliczności uległy zmianie: «stale oceniamy nasz skład kierowców i jesteśmy otwarci na różne rozwiązania»- zacytował Vowlesa Kravitz.
Poprosiłem go, aby doprecyzował, co ma na myśli, a wtedy odpowiedział «mówiłem Loganowi, czego od niego oczekujemy, a jeśli nie będzie dostarczał wyników, to będziemy musieli przyjrzeć się pewnym sprawom».
W tym roku najczęściej w kontekście ewentualnego zastąpienia Sargeanta wymieniany był Andrea Kimi Antonelli, lecz, jak twierdzi Kravitz, Mercedes chce, aby młody Włoch dokończył sezon w Formule 2.
Ale kto mógłby zastąpić Sargeanta w trakcie sezonu? Kimi Antonelli? Mało prawdopodobne. Mercedes chce, aby on dokończył sezon w F2, choć nie jest to niemożliwe. Jack Doohan albo Liam Lawson? Mało prawdopodobne.
Kravitz ujawnił, że w padoku krąży plotka, jakoby Alpine mogło wcześniej zwolnić z kontraktu Estebana Ocona, a ten przeszedłby wówczas właśnie do Williamsa.
Alpine mogłoby zapewnić Doohanowi wcześniejszy debiut, zanim powierzy mu rolę etatowego kierowcy w przyszłym roku. Zamiana mogłaby zapewnić Williamsowi doświadczonego kierowcę pokroju Ocona, być może po letniej przerwie.
F1-insider poinformował tymczasem, że w ubiegłym tygodniu Doohan odbył na torze Paul Ricard kolejny test za kierownicą bolidu Alpine A522 z 2022 roku. Tego samego dnia samochód ten testował również oceniany przez Alpine Mick Schumacher. Stajnia z Enstone nie ujawniła jednak czasów, jakie uzyskali obaj kierowcy.