AMuS: Renault bliskie decyzji o porzuceniu rozwoju silnika
Publikacja potwierdza rozmowy Alpine ws. dostaw z Mercedesem oraz RBP.
16.07.2419:22
1426wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że Renault jest bliskie decyzji o zakończeniu rozwoju jednostki napędowej na sezon 2026.
Od kilku tygodni spekuluje się o zredukowaniu zaangażowania francuskiego producenta w Formułę 1. Rozczarowująca forma Alpine miała skłonić paryską centralę do utrzymania zespołu wyłącznie w modelu klienckim, rezygnując z fabrycznego statusu oraz własnych silników.
Według Auto Motor und Sport, przedstawiciele Alpine mają już prowadzić rozmowy z pozostałymi dostawcami o współpracy od sezonu 2026. Koncentracja stajni z Enstone miała spocząć na negocjacjach z Mercedesem oraz Red Bull Powertrains.
Niemiecka publikacja podkreśla wagę poniedziałkowego komunikatu o współpracy od 2026 roku między Audi i BP. Brytyjski gigant z branży petrochemicznej aktualnie wspiera dywizję silnikową Renault i cieszy się ekspozycją na samochodach Alpine.
Auto Motor und Sport informuje, że Renault jest bliskie decyzji o zakończeniu rozwoju jednostki napędowej na sezon 2026.
Od kilku tygodni spekuluje się o zredukowaniu zaangażowania francuskiego producenta w Formułę 1. Rozczarowująca forma Alpine miała skłonić paryską centralę do utrzymania zespołu wyłącznie w modelu klienckim, rezygnując z fabrycznego statusu oraz własnych silników.
Według Auto Motor und Sport, przedstawiciele Alpine mają już prowadzić rozmowy z pozostałymi dostawcami o współpracy od sezonu 2026. Koncentracja stajni z Enstone miała spocząć na negocjacjach z Mercedesem oraz Red Bull Powertrains.
Niemiecka publikacja podkreśla wagę poniedziałkowego komunikatu o współpracy od 2026 roku między Audi i BP. Brytyjski gigant z branży petrochemicznej aktualnie wspiera dywizję silnikową Renault i cieszy się ekspozycją na samochodach Alpine.
BP/Castrol z dużym prawdopodobieństwem posiada kontrakt na dostawy dla Audi na wyłączność. Nadal są utrzymywane relacje z obecnym partnerem Renault, jednakże sygnały z Paryża sugerują, iż dojdzie do zakończenia rozwoju jednostki napędowej. Alpine już skierowało zapytania do Mercedesa oraz Red Bull Powertrains w sprawie dostaw klienckich silników. W tej sytuacji prawdopodobnie będą zmuszeni do korzystania z paliw oraz olejów ich partnerów- podaje w swoim raporcie Auto Motor und Sport.