Norris na czele w finałowym treningu przed GP Węgier
Verstappen zajął trzecie miejsce, tracąc do lidera blisko 0,3s.
20.07.2413:31
1361wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris zakończył na czele sobotni trening Formuły 1 przed GP Węgier. Za Brytyjczykiem znaleźli się Oscar Piastri oraz Max Verstappen.
Po upalnym piątku pogoda nad Budapesztem uległa drobnej zmianie - temperatura spadła poniżej 30 stopni Celsjusza a niebo było mocno zachmurzone.
W takich warunkach jako pierwszy aleję serwisową opuścił Guanyu Zhou w ślad za którym na okrążenie wyjazdowe wyruszył Sergio Perez. Niedługo później do Meksykanina dołączył jego partner z Red Bulla - Max Verstappen. Obaj korzystali z twardych opon.
Po dziesięciu minutach najlepszy czas należał do trzykrotnego mistrza świata - 1:18,312s. Holender sugerował jednak przez radio, że oczekuje zmian w ustawieniach:
Na kolejnych okrążeniach Verstappen zszedł do poziomu 1:17,938s, jednak na czele znalazł się Alex Albon - Taj wykręcił czas 1:17,646s, ale dokonał tego korzystając z miękkiej mieszanki.
Sytuacja w tabeli zaczęła robić się ciekawa, gdy na szybkie kółka wyjechał McLaren. Lando Norris uzyskał lepszy wynik niż w piątek (1:16,931s) i komfortowo wskoczył na pierwszą pozycję w klasyfikacji sesji. Piastri był wolniejszy o 0,5s i zajmował czwarte miejsce. Zawodników teamu z Woking rozdzielali Ricciardo i Tsunoda z RB. W czołowej piątce znajdował się także Hamilton.
Pierwszy konkurencyjny przejazd Leclerca został okupiony błędem w czwartym sektorze. Honor Ferrari ratował Sainz, któremu udało się awansować na druga lokatę, ze stratą 0,4s do Norrisa. Tymczasem Red Bull konsekwentnie maskował swe prawdziwe tempo, pozostając na twardym ogumieniu.
Na półmetku treningu rezultat Norrisa przebił Russell, przy którego nazwisku zapisano 1:16,826s. Progres zaliczył także Leclerc - po niemrawym starcie awansował na czwarte miejsce - oraz Piastri (P3 ze stratą 0,3s do Russella).
Ostatni kwadrans zespoły poświęciły na symulację tempa kwalifikacyjnego. Norris pokonał świetne okrążenie, zwieńczone rezultatem 1:16,098s. Piastri był wolniejszy tylko o cztery setne sekundy. Z kolei Verstappen stracił do lidera blisko trzy dziesiąte. Holender kiwał głową po pokonaniu linii pomiaru czasu i wyraźnie nie był zadowolony ze swojego szybkiego kółka.
Ferrari rozczarowywało. Czas Sainza wystarczył tylko na piąte miejsce. Leclerc był dziesiąty - 0,7s za Norrisem. Przed Monakijczykiem można było ujrzeć nazwiska Hamiltona, Hulkenberga, Albona i Ricciardo. Niedługo po tym lepszym czasem błysnął także Yuki Tsunoda.
Pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Hamilton wpadł w uślizg pokonując dziewiąty zakręt i obrócił swój bolid. Przez chwilę w drugim sektorze powiewały podwójne żółte flagi, jednak Brytyjczyk zdołał sprawnie powrócić do alei serwisowej.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,1 km/h
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
Lando Norris zakończył na czele sobotni trening Formuły 1 przed GP Węgier. Za Brytyjczykiem znaleźli się Oscar Piastri oraz Max Verstappen.
Po upalnym piątku pogoda nad Budapesztem uległa drobnej zmianie - temperatura spadła poniżej 30 stopni Celsjusza a niebo było mocno zachmurzone.
W takich warunkach jako pierwszy aleję serwisową opuścił Guanyu Zhou w ślad za którym na okrążenie wyjazdowe wyruszył Sergio Perez. Niedługo później do Meksykanina dołączył jego partner z Red Bulla - Max Verstappen. Obaj korzystali z twardych opon.
Po dziesięciu minutach najlepszy czas należał do trzykrotnego mistrza świata - 1:18,312s. Holender sugerował jednak przez radio, że oczekuje zmian w ustawieniach:
W środkowym sektorze dokucza mi nieco większa podsterowność i brak przyczepności tyłu. Perez był wolniejszy o nieco ponad 0,8s.
Na kolejnych okrążeniach Verstappen zszedł do poziomu 1:17,938s, jednak na czele znalazł się Alex Albon - Taj wykręcił czas 1:17,646s, ale dokonał tego korzystając z miękkiej mieszanki.
Sytuacja w tabeli zaczęła robić się ciekawa, gdy na szybkie kółka wyjechał McLaren. Lando Norris uzyskał lepszy wynik niż w piątek (1:16,931s) i komfortowo wskoczył na pierwszą pozycję w klasyfikacji sesji. Piastri był wolniejszy o 0,5s i zajmował czwarte miejsce. Zawodników teamu z Woking rozdzielali Ricciardo i Tsunoda z RB. W czołowej piątce znajdował się także Hamilton.
Pierwszy konkurencyjny przejazd Leclerca został okupiony błędem w czwartym sektorze. Honor Ferrari ratował Sainz, któremu udało się awansować na druga lokatę, ze stratą 0,4s do Norrisa. Tymczasem Red Bull konsekwentnie maskował swe prawdziwe tempo, pozostając na twardym ogumieniu.
Na półmetku treningu rezultat Norrisa przebił Russell, przy którego nazwisku zapisano 1:16,826s. Progres zaliczył także Leclerc - po niemrawym starcie awansował na czwarte miejsce - oraz Piastri (P3 ze stratą 0,3s do Russella).
Ostatni kwadrans zespoły poświęciły na symulację tempa kwalifikacyjnego. Norris pokonał świetne okrążenie, zwieńczone rezultatem 1:16,098s. Piastri był wolniejszy tylko o cztery setne sekundy. Z kolei Verstappen stracił do lidera blisko trzy dziesiąte. Holender kiwał głową po pokonaniu linii pomiaru czasu i wyraźnie nie był zadowolony ze swojego szybkiego kółka.
Ferrari rozczarowywało. Czas Sainza wystarczył tylko na piąte miejsce. Leclerc był dziesiąty - 0,7s za Norrisem. Przed Monakijczykiem można było ujrzeć nazwiska Hamiltona, Hulkenberga, Albona i Ricciardo. Niedługo po tym lepszym czasem błysnął także Yuki Tsunoda.
Pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Hamilton wpadł w uślizg pokonując dziewiąty zakręt i obrócił swój bolid. Przez chwilę w drugim sektorze powiewały podwójne żółte flagi, jednak Brytyjczyk zdołał sprawnie powrócić do alei serwisowej.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,1 km/h
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:16,098 | 17 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:16,142 | 0,044 | 0,044 | 17 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:16,379 | 0,281 | 0,237 | 27 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:16,564 | 0,466 | 0,185 | 15 | |
5 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:16,639 | 0,541 | 0,075 | 16 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:16,652 | 0,554 | 0,013 | 15 | |
7 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:16,661 | 0,563 | 0,009 | 16 | |
8 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:16,696 | 0,598 | 0,035 | 15 | |
9 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:16,744 | 0,646 | 0,048 | 16 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:16,786 | 0,688 | 0,042 | 14 | |
11 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:16,803 | 0,705 | 0,017 | 17 | |
12 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:16,804 | 0,706 | 0,001 | 20 | |
13 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:16,954 | 0,856 | 0,150 | 25 | |
14 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:17,001 | 0,903 | 0,047 | 21 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:17,085 | 0,987 | 0,084 | 22 | |
16 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:17,168 | 1,070 | 0,083 | 15 | |
17 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:17,291 | 1,193 | 0,123 | 15 | |
18 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:17,499 | 1,401 | 0,208 | 15 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:17,507 | 1,409 | 0,008 | 17 | |
20 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:17,575 | 1,477 | 0,068 | 16 |
107% najlepszego czasu: 1:21,424