Autosport: Doohan uzupełni skład kierowców Alpine w sezonie 2025
Stajnia z Enstone ma ogłosić promocję Australijczyka jeszcze przed rundą na Zandvoort.
31.07.2419:21
2281wyświetlenia
Embed from Getty Images
Autosport informuje, że jeszcze przed końcem letniej przerwy zespół Alpine może ogłosić awans Jacka Doohana do funkcji kierowcy wyścigowego w sezonie 2025.
Stajnia z Enstone posiada wakat na przyszłoroczne mistrzostwa rozstając się z Estebanem Oconem. Dalszej współpracy jest jedynie pewny Pierre Gasly, natomiast selekcja jego nowego partnera trwa od kilku tygodni.
Celem transferowym numer jeden Alpine był Carlos Sainz, jednakże Hiszpan ostatecznie zdecydował się na współpracę z Williamsem. Pozostałe opcje francuskiego zespołu to kierowca rezerwowy Jack Doohan oraz zawodnik w WEC - Mick Schumacher. Obaj mieli okazję porównać się na początku lipca przy okazji prywatnych testów Alpine na Paul Ricard.
Według ustaleń Autosportu, ostateczny wybór stajni z Enstone padł na Jacka Doohana. Australijczyk miał wypracować warunki współpracy z Alpine, jednakże jeszcze nie doszło do złożenia podpisów na kontrakcie. Publikacja podkreśla, iż awans Doohana do roli kierowcy wyścigowego nie zostanie zakłócony przez pojawienie się nowego szefa zespołu - Olivera Oakesa. Ponadto sama promocja kierowcy może zostać ogłoszona przed pierwszym wyścigiem po letniej przerwie - Grand Prix Holandii.
Doohan współpracuje z Alpine od 2022 roku, najpierw zostając juniorem producenta, by od sezonu 2023 pełnić funkcję oficjalnego kierowcy rezerwowego. Syn pięciokrotnego czempiona Motocyklowych Mistrzostw Świata ma na swoim koncie wiele sesji testowych ze stajnią z Enstone, a także sześć piątkowych treningów. Ostatni z występów miał miejsce przy okazji weekendu na Silverstone.
Autosport informuje, że jeszcze przed końcem letniej przerwy zespół Alpine może ogłosić awans Jacka Doohana do funkcji kierowcy wyścigowego w sezonie 2025.
Stajnia z Enstone posiada wakat na przyszłoroczne mistrzostwa rozstając się z Estebanem Oconem. Dalszej współpracy jest jedynie pewny Pierre Gasly, natomiast selekcja jego nowego partnera trwa od kilku tygodni.
Celem transferowym numer jeden Alpine był Carlos Sainz, jednakże Hiszpan ostatecznie zdecydował się na współpracę z Williamsem. Pozostałe opcje francuskiego zespołu to kierowca rezerwowy Jack Doohan oraz zawodnik w WEC - Mick Schumacher. Obaj mieli okazję porównać się na początku lipca przy okazji prywatnych testów Alpine na Paul Ricard.
Według ustaleń Autosportu, ostateczny wybór stajni z Enstone padł na Jacka Doohana. Australijczyk miał wypracować warunki współpracy z Alpine, jednakże jeszcze nie doszło do złożenia podpisów na kontrakcie. Publikacja podkreśla, iż awans Doohana do roli kierowcy wyścigowego nie zostanie zakłócony przez pojawienie się nowego szefa zespołu - Olivera Oakesa. Ponadto sama promocja kierowcy może zostać ogłoszona przed pierwszym wyścigiem po letniej przerwie - Grand Prix Holandii.
Doohan współpracuje z Alpine od 2022 roku, najpierw zostając juniorem producenta, by od sezonu 2023 pełnić funkcję oficjalnego kierowcy rezerwowego. Syn pięciokrotnego czempiona Motocyklowych Mistrzostw Świata ma na swoim koncie wiele sesji testowych ze stajnią z Enstone, a także sześć piątkowych treningów. Ostatni z występów miał miejsce przy okazji weekendu na Silverstone.