Żółta flaga powodem odpadnięcia Norrisa w Q1
Porządkowy podjął decyzję z powodu wolno jadącego Alpine.
15.09.2408:10
645wyświetlenia
Embed from Getty Images
Chwilowa aktywacja żółtej flagi z powodu uszkodzonego samochodu Estebana Ocona była powodem odpadnięcia Lando Norrisa w pierwszej części kwalifikacji w Baku.
Incydent spowodował, że liczący na pogoń w klasyfikacji generalnej Norris zakwalifikował się dopiero na 17. pozycji, co może pogrzebać jego ewentualne szanse na dalszą walkę z Maxem Verstappenem.
Tuż po kwalifikacjach rozważano również, czy Norris nie zahamował za wcześnie widząc flagę, podczas gdy szef McLarena, Andrea Stella powiedział, iż
FIA potwierdziła już, że Norris został powiadomiony o żółtej fladze na systemie wyświetlaczy oraz w kokpicie podczas tego krótkiego incydentu. Porządkowy uznał za niezbędne pokazanie flagi z powodu wolno jadącego Ocona, który wjeżdżał w krytyczną sekcję toru w Baku. Jego samochód uległ uszkodzeniu gdy zawadził o ścianę na wyjściu z czwartego zakrętu.
Ocon wracał do garażu i był wcześniej chroniony białymi flagami oznaczającymi wolno poruszający się pojazd, jednak gdy zbliżał się do sekcji toru z szybkimi zakrętami, wspomniany porządkowy postanowił aktywować żółte flagi.
Zostały one szybko wyłączone gdy przez sekcję przejechali Ocon i Norris, a FIA jest zadowolona z decyzji porządkowego. Norris od razu zwolnił gdy zobaczył żółte flagi, później wrócił do garażu, gdy został poinformowany, że nie zdoła pokonać kolejnego szybkiego kółka w Q1.
Inżynier wyścigowy Norris powiedział:
Wypowiadając się tuż po kwalifikacjach o incydencie, Andrea Stella powiedział:
Stella później dodał:
Chwilowa aktywacja żółtej flagi z powodu uszkodzonego samochodu Estebana Ocona była powodem odpadnięcia Lando Norrisa w pierwszej części kwalifikacji w Baku.
Incydent spowodował, że liczący na pogoń w klasyfikacji generalnej Norris zakwalifikował się dopiero na 17. pozycji, co może pogrzebać jego ewentualne szanse na dalszą walkę z Maxem Verstappenem.
Tuż po kwalifikacjach rozważano również, czy Norris nie zahamował za wcześnie widząc flagę, podczas gdy szef McLarena, Andrea Stella powiedział, iż
żółta flaga została wyświetlona niepotrzebnie.
FIA potwierdziła już, że Norris został powiadomiony o żółtej fladze na systemie wyświetlaczy oraz w kokpicie podczas tego krótkiego incydentu. Porządkowy uznał za niezbędne pokazanie flagi z powodu wolno jadącego Ocona, który wjeżdżał w krytyczną sekcję toru w Baku. Jego samochód uległ uszkodzeniu gdy zawadził o ścianę na wyjściu z czwartego zakrętu.
Ocon wracał do garażu i był wcześniej chroniony białymi flagami oznaczającymi wolno poruszający się pojazd, jednak gdy zbliżał się do sekcji toru z szybkimi zakrętami, wspomniany porządkowy postanowił aktywować żółte flagi.
Zostały one szybko wyłączone gdy przez sekcję przejechali Ocon i Norris, a FIA jest zadowolona z decyzji porządkowego. Norris od razu zwolnił gdy zobaczył żółte flagi, później wrócił do garażu, gdy został poinformowany, że nie zdoła pokonać kolejnego szybkiego kółka w Q1.
Inżynier wyścigowy Norris powiedział:
Wybacz przyjacielu, nie powinni tego zrobić- odnosząc się do żółtej flagi.
Wypowiadając się tuż po kwalifikacjach o incydencie, Andrea Stella powiedział:
Zespół nie poinformował kierowcy o fladze, ponieważ została wywieszona w ostatniej chwili.
Sprawdzamy teraz wszystko naszymi narzędziami- dodał.
Widzimy, że wyświetliła się żółta flaga i rozmawiamy z FIA o tym dlaczego tak się stało, gdyż było to niepotrzebne. Kierowca po prostu jechał wolno poza linią wyścigową. Wszystko dają z siebie wszystko, jednak ta sytuacja nie powinna mieć miejsca. Zapłaciliśmy tego cenę. Nie poddajemy się i tak jak mówię, wszyscy robią co w ich mocy. Przyjmujemy to do wiadomości, idziemy dalej i damy z siebie wszystko w wyścigu, by zdobyć jak najwięcej punktów.
Stella później dodał:
Myślę, że Lando był po prostu w złym miejscu w złym czasie, gdy pojawiła się żółta flaga, która była niepotrzebna.