Sainz najszybszy w sesji testowej Pirelli

Drugi trening trwał 90 minut i obejmował testy opon na 2025 rok.
26.10.2401:35
Łukasz Godula
28wyświetlenia

Drugi trening to właściwie nie był klasyczny trening, a sesja testowa poświęcona oponom Pirelli. Każdy zespół otrzymał konkretne mieszanki opon i miał zaplanowany przejazd o określonej liczbie okrążeń. Wykluczało to sprawdzanie i porównywanie formy, gdyż zabronione było również dokonywanie zmian w ustawieniach. Był jeden wyjątek od tej zasady. Kierowcy, który nie jechali w pierwszym treningu, na ostatnie 30 minut otrzymali dodatkowy komplet opon, by przygotować się do dalszej części weekendu.

Dwóch kierowców musiało poczekać nieco dłużej na wyjazd z garażu. Był to Leclerc i Albon, których samochody zostały uszkodzone w pierwszym treningu po kraksie spowodowanej przez kierowcę Williamsa. Albon na początku sesji nie był pewny, czy w ogóle wyjedzie na tor.

Pirelli nie miało dziś szczęście do testów. Dwa samochody w naprawie po pierwszej sesji, Verstappen w dalszym ciągu narzekający na silnik i przerywający swój przejazd, a do tego Russell wpakował się w bandy po kilkunastu minutach treningu. Spowodowało to pierwszą czerwoną flagę i konieczność naprawy uszkodzonych barier.

Przerwa trwała niestety dość długo, ale po przywróceniu zielonej flagi na torze pojawił się również Leclerc. Reszta zawodników wróciła do przejazdów zleconych przez Pirelli. Do samochodu Verstappena wróciła za to wcześniejsza usterka. Holender wrócił do garażu i zakończył dzisiejsze zmagania.

Norris, Alonso, Leclerc, Hamilton i Zhou zdecydowali się w końcówce sesji założyć przysługujące im pośrednie opony, nie z testowej puli. Ich czasy nieco się poprawiły, ale nie na tyle, by zmienić obraz w czołówce.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 10,4 km/h
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Carlos Sainz (55)Ferrari SF-241:17,69934
2Oscar Piastri (81)McLaren MCL381:17,8770,1780,17830
3Yuki Tsunoda (22)RB VCARB 011:17,8780,1790,00130
4Charles Leclerc (16)Ferrari SF-241:17,8870,1880,00931
5Lando Norris (4)McLaren MCL381:17,9480,2490,06136
6Kevin Magnussen (20)Haas VF-241:18,2390,5400,29134
7Lewis Hamilton (44)Mercedes W151:18,2790,5800,04036
8Valtteri Bottas (77)Kick Sauber C441:18,3510,6520,07232
9Sergio Perez (11)Red Bull RB201:18,3920,6930,04132
10Liam Lawson (30)RB VCARB 011:18,5600,8610,16829
11Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR241:18,5790,8800,01935
12Nico Hulkenberg (27)Haas VF-241:18,6210,9220,04234
13Esteban Ocon (31)Alpine A5241:18,6560,9570,03530
14Lance Stroll (18)Aston Martin AMR241:18,8901,1910,23434
15Franco Colapinto (43)Williams FW461:18,9081,2090,01830
16Pierre Gasly (10)Alpine A5241:18,9421,2430,03430
17Guanyu Zhou (24)Kick Sauber C441:18,9801,2810,03837
18George Russell (63)Mercedes W151:19,0411,3420,0614
19Max Verstappen (1)Red Bull RB20---4
107% najlepszego czasu: 1:23,137