Sainz najszybszy w sesji testowej Pirelli
Drugi trening trwał 90 minut i obejmował testy opon na 2025 rok.
26.10.2401:35
2040wyświetlenia
Drugi trening to właściwie nie był klasyczny trening, a sesja testowa poświęcona oponom Pirelli. Każdy zespół otrzymał konkretne mieszanki opon i miał zaplanowany przejazd o określonej liczbie okrążeń. Wykluczało to sprawdzanie i porównywanie formy, gdyż zabronione było również dokonywanie zmian w ustawieniach. Był jeden wyjątek od tej zasady. Kierowcy, który nie jechali w pierwszym treningu, na ostatnie 30 minut otrzymali dodatkowy komplet opon, by przygotować się do dalszej części weekendu.
Dwóch kierowców musiało poczekać nieco dłużej na wyjazd z garażu. Był to Leclerc i Albon, których samochody zostały uszkodzone w pierwszym treningu po kraksie spowodowanej przez kierowcę Williamsa. Albon na początku sesji nie był pewny, czy w ogóle wyjedzie na tor.
Pirelli nie miało dziś szczęście do testów. Dwa samochody w naprawie po pierwszej sesji, Verstappen w dalszym ciągu narzekający na silnik i przerywający swój przejazd, a do tego Russell wpakował się w bandy po kilkunastu minutach treningu. Spowodowało to pierwszą czerwoną flagę i konieczność naprawy uszkodzonych barier.
Przerwa trwała niestety dość długo, ale po przywróceniu zielonej flagi na torze pojawił się również Leclerc. Reszta zawodników wróciła do przejazdów zleconych przez Pirelli. Do samochodu Verstappena wróciła za to wcześniejsza usterka. Holender wrócił do garażu i zakończył dzisiejsze zmagania.
Norris, Alonso, Leclerc, Hamilton i Zhou zdecydowali się w końcówce sesji założyć przysługujące im pośrednie opony, nie z testowej puli. Ich czasy nieco się poprawiły, ale nie na tyle, by zmienić obraz w czołówce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 10,4 km/h
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:17,699 | 34 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:17,877 | 0,178 | 0,178 | 30 | |
3 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:17,878 | 0,179 | 0,001 | 30 | |
4 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:17,887 | 0,188 | 0,009 | 31 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:17,948 | 0,249 | 0,061 | 36 | |
6 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:18,239 | 0,540 | 0,291 | 34 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:18,279 | 0,580 | 0,040 | 36 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:18,351 | 0,652 | 0,072 | 32 | |
9 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:18,392 | 0,693 | 0,041 | 32 | |
10 | Liam Lawson (30) | RB VCARB 01 | 1:18,560 | 0,861 | 0,168 | 29 | |
11 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:18,579 | 0,880 | 0,019 | 35 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:18,621 | 0,922 | 0,042 | 34 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:18,656 | 0,957 | 0,035 | 30 | |
14 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:18,890 | 1,191 | 0,234 | 34 | |
15 | Franco Colapinto (43) | Williams FW46 | 1:18,908 | 1,209 | 0,018 | 30 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:18,942 | 1,243 | 0,034 | 30 | |
17 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:18,980 | 1,281 | 0,038 | 37 | |
18 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:19,041 | 1,342 | 0,061 | 4 | |
19 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | - | - | - | 4 | |
20 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | - | - | - | 0 |
107% najlepszego czasu: 1:23,137