McLaren przedstawił w Stuttgarcie bolid na sezon 2008

Odsłona MP4-23 odbyła się w muzeum marki Mercedes-Benz w dzielnicy Untertürkheim
07.01.0816:27
Marek Roczniak
8226wyświetlenia

Dziś w Stuttgarcie zespół Vodafone McLaren Mercedes zaprezentował swój nowy samochód na sezon 2008. Odsłona MP4-23 odbyła się w muzeum marki Mercedes-Benz i była znacznie bardziej skromna w porównaniu z prezentacją zeszłorocznego modelu w Walencji.

Zebranych gości przywitali dr Dieter Zetsche, prezes rady nadzorczej Daimlera (właściciel marki Mercedes-Benz) i Ron Dennis, prezes i zarazem dyrektor generalny McLaren Group, wraz z kierowcami stajni z Woking: Lewisem Hamiltonem i Heikkim Kovalainenem (wyścigowi) oraz Pedro de la Rosą i Garym Paffettem (testerzy).

MP4-23 ma wydłużony rozstaw osi w stosunku do swojego poprzednika, wyprostowany nos i bardziej upakowaną karoserię z ciaśniejszymi podcięciami. Samochód został wyposażony w zupełnie nową skrzynię biegów z włókna węglowego, która ma wytrzymać cztery wyścigi z rzędu i nieznacznie ulepszony silnik Mercedes-Benz FO108V 2.4 V8.

Dzisiejsza prezentacja zbiegła się z w czasie z 23. urodzinami Hamiltona i taki właśnie numer znalazł się na MP4-23, który poprowadzi w tym roku Brytyjczyk. Złożenie samochodu zostało ukończone wczoraj w Centrum Technologicznym McLarena i około godziny 19:00 opuścił on Woking w Mercedesie Actros, kierując się do Mercedes-Benz Museum w Stuttgarcie (dzielnica Untertürkheim). Po przejechaniu 1000 kilometrów nowy bolid przybył na miejsce przeznaczenia dziś o 10:00.

W prezentacji udział wzięło około 700 pracowników Mercedesa oraz ponad 400 przedstawicieli mediów i innych gości. Spośród obecnych pracowników Mercedesa wylosowano kilku szczęśliwców, którzy mogli spędzić trochę czasu z Lewisem i Heikkim. Po dzisiejszej imprezie MP4-23 wyruszy w kolejną podróż - tym razem na Circuito de Jerez na południu Hiszpanii, gdzie w środę Kovalainen i główny kierowca testowy de la Rosa rozpoczną program testowy z dwoma nowymi autami. Hamilton za kierownicą tegorocznego bolidu zadebiutuje w czwartek.


Pomijając weekend, zespół spędzi w sumie pięć dni na tym torze, z tym że w tym tygodniu testy będą odbywały się za zamkniętymi drzwiami, a od poniedziałku w Jerez pojawią się także inne zespoły Formuły 1. Będzie to pierwsza konfrontacja MP4-23 z nowym Ferrari F2008. Ostatecznym celem dla Vodafone McLaren Mercedes jest walka o obydwa tytuły mistrzowskie. - powiedział szef zespołu Ron Dennis. Liczymy na kolejny konkurencyjny sezon i chcemy wykorzystać pęd nabrany w ubiegłym roku.

Każdy członek zespołu pracował niezwykle ciężko od zakończenia sezonu 2007, aby MP4-23 mógł jak najszybciej wyjechać na tor i abyśmy mieli jak najwięcej czasu na testy przed wysłaniem samochodów do Australii na pierwszy wyścig sezonu. Wszyscy jesteśmy niezwykle zadowoleni, że mogliśmy zaprezentować nasz nowy samochód w muzeum marki Mercedes-Benz w Stuttgarcie, podkreślając tym samym siłę naszego partnerstwa.

Zobacz także:


Źródło: McLaren.com, Autosport.com

KOMENTARZE

20
Ralph1537
08.01.2008 12:06
wygląda tak samo jak w 2007
TobaccoBoy
08.01.2008 09:35
Tak pełni swoje funkcje Mc Gr. od kiedy powstała firma (wcześniej był to tylko zespół McLaren, którym Dennis kierował od 1980, gdy jego zespół Pr. 4 dokonał fuzji z McLarenem). Obecnie Mclaren ma szerokie pole działania (np: jest podwykonawca Mercedesa i produkuje SLRy; jego laboratoria prowadzą badania w wielu dziedzinach - nie tylko motoryzacji; produkuje układy elektroniczne do cywilnych aut etc).
W
07.01.2008 10:23
McLaren Group powstało w 1985 roku i najprawdopodobniej Dennis "od zawsze" pełni swoje funkcje w tym małym konglomeracie. Zarządzanie zespołem to dla Dennisa "niższa" funkcja niż zarządzanie McLaren Group, które z resztą po zaangażowaniu się Arabów ma rozszerzać działalność.
mutu
07.01.2008 08:19
Od kiedy Ron Dennis jest dyrektorem i prezesem McLaren Group ? Nie jest przypadkiem tylko dyrektorem zespołu w F1 ?
Easyrider
07.01.2008 08:11
Duże przednie skrzydło... Będzie dobrze łapać brudne powietrze zza bolidów Ferrari i BMW ;-)
rafaello85
07.01.2008 08:07
KLc!---> jak to czego Bernie szukał? Został zaproszony jako GOSĆ SPECJALNY. Nie zapominaj, że gdyby nie on, to nie tylko dziś, ale w całym sezonie 2008 nie byłoby prezentacji nowego bolidu. Powinni zaprosić jeszcze połowę członków WMSC. Czechoslowak---> jak mógłbym zapomnieć? Przecież Ci to obiecałem:D
pyciek
07.01.2008 07:38
hehe mozna zauważyć sporo zbiegów okoliczności 23. urodziny hamiltona bolid z numerem 23 no i oczywiście MP4-... 23
Czechoslowak
07.01.2008 07:32
rafaello85 -> już się bałem że zapomniałeś ;]
rafaello85
07.01.2008 07:29
To teraz życzenia, które obiecałem andy'emu i Czechoslawakowi. Życzę sobie żeby MP4-23 był zainspirowany prędkością, niezawodnością i osiągami jakie uzyskiwał jego poprzednik w sezonie 2004.
gnt3c
07.01.2008 07:09
wyglada dokladnie jak dodatek MMG do rFactora: http://www.racingrenders.com/pictures/2007season/mclaren/McLaren-MMG-1.jpg, pewnie McLaren sie na nim wzorowało :D ... nawet zdjęli górne przednie skrzydło...żeby się upodobnic :D ... ok teraz widze nie ma rogów...ale poza tym niezła kopia :D
W
07.01.2008 06:25
Czepiacie się prezentacji. Ubiegłoroczna w Walencji przyćmiła wszystko, co odbywało się dotychczas. 2007. Nowy kierowca - hiszpański mistrz świata. Nowy sponsor tytularny. Nowi hiszpańscy sponsorzy. W tym roku niewiele się zmieniło, a prezentacja w Stuttgarcie to pewnie zadośćuczynienie Mercedesowi za nieudany sezon i nadszarpnięcie reputacji.
K
07.01.2008 06:03
Ostatecznie liczy się jak bolid będzie jeździł, a nie jak wygląda. Sądzę, że sumienie utwierdziło McLaren'a w przekonaniu, że prezentacja powinna być skromna, chociaż to rok 2007 był rewolucyjny, więc nie było chyba sensu robić szumnej prezentacji. Jeżeli chodzi o sukces PRowy to równie dobrze mogliby wystawić Hamiltona gdzieś w centrum Londynu :) ...prezentacja na którą na prawdę czekam odbędzie się w Australii.
Amalio
07.01.2008 05:45
Jak ich bolid był zbudowany w oparciu o plany Ferrari to było się czym chwalić,a teraz sami robili bolid to nie ma za bardzo czym się chwalić :P A tak już całkiem poważnie: O! Nad nosem już nie ma deski do prasowania. Zdjęcia z tej prezentacji mogłyby być lepsze, ale pomimo wszystko bardzej mi się Ferrari podoba. No coz czekam na jeszcze jedną ważną premierę - BMW :)
Wymiatacz
07.01.2008 05:29
@Qnik - od 2002 do 2007 nie było prezentacji w ogóle żadnych prezentacji tylko maki po prostu wyjeżdżały na tor a przez te lata jakiś specjalnych kłopotów finansowych nie mieli :P
Maraz
07.01.2008 05:10
Tak, zespół twierdzi, że umowa nie została wcale zerwana z Mutua Madrilena. Dziwna sprawa...
Metalpablo
07.01.2008 04:42
Chyba tak jak z Ferrari,czyli bez rewelacji.Ale mi oczywiście bolid bardzo się podoba:D.23 i 22 na nosach,chyba najbardziej widoczna zmiana:P.Nie wiem czy ktoś z was zwrócił uwagę na jedną rzecz,a mianowicie Mutua Madrilena zerwała (lub zmodyfikowała ,dokładnie nie pamiętam)kontrakt z McLarenem,ale na kombinezonach widnieje ich logo oraz na oficjalnej stronce gdzie jest oficjalnym partnerem.
jarux
07.01.2008 04:33
@Qnik Ja bym stawiał raczej na sumienie
Qnik
07.01.2008 04:24
Założyć go odwrotnie i by mieli samolot;) A tak na serio ten przód wygląda okropnie... Poza tym, czyżby musieli poszerzyć nos "mrówkojada" żeby się cyferki pomieściły? Ciekawi mnie też, czemu w tym roku taka "cicha" prezentacja była? Czyżby pojawiła się dziura budżetowa? :P
vero
07.01.2008 04:08
nos wysuniety do przodu jak w ferrari heh :D
kLc!
07.01.2008 03:32
Heh, ciekawe czego bernie szukał na tej prezentacji...