GRAN PREMIO D'ITALIA 1968
Autodromo Nazionale di Monza08 września

Długość toru: 5,75 kmLiczba okrążeń: 68Pełny dystans: 391,000 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:28,500 - Jim Clark (Lotus 49), 1967Najszybsze okrążenie wyścigu1:28,500 - Jim Clark (Lotus 49), 1967Największa średnia prędkość wyścigu226,12 km/h - John Surtees (Honda RA300), 1967
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Denny Hulme 168 okr. 1h40m14,800
2.
Johnny Servoz-Gavin 568 okr. +1:28,400
3.
Jacky Ickx 868 okr. +1:28,600
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +6 | Denny Hulme 1 | McLaren M7A | 68 | 1h40m14,800 | 0 | |
2 | +11 | Johnny Servoz-Gavin 5 | Matra MS10 | 68 | +1:28,400 | 0 | |
3 | +1 | Jacky Ickx 8 | Ferrari 312/68 | 68 | +1:28,600 | 0 | |
4 | +13 | Piers Courage 27 | BRM P126 | 67 | +1 okr. | 0 | |
5 | +13 | Jean-Pierre Beltoise 6 | Matra MS11 | 66 | +2 okr. | 0 | |
6 | +13 | Jo Bonnier 3 | McLaren M5A | 64 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jo Siffert 20 | Lotus 49B | 58 | zawieszenie | 0 | |||
Jack Brabham 10 | Brabham BT26 | 56 | ciśnienie oleju | 0 | |||
David Hobbs 15 | Honda RA301 | 42 | silnik | 0 | |||
Jackie Stewart 4 | Matra MS10 | 42 | silnik | 0 | |||
Jackie Oliver 19 | Lotus 49B | 38 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Bruce McLaren 2 | McLaren M7A | 34 | wyciek oleju | 0 | |||
Jochen Rindt 11 | Brabham BT26 | 33 | silnik | 0 | |||
Pedro Rodriguez 26 | BRM P138 | 22 | silnik | 0 | |||
Dan Gurney 21 | Eagle T1G | 19 | ciśnienie oleju/silnik | 0 | |||
Graham Hill 16 | Lotus 49B | 10 | utrata koła/wypadek | 0 | |||
Chris Amon 9 | Ferrari 312/68 | 8 | poślizg na oleju | 0 | |||
John Surtees 14 | Honda RA301 | 8 | wypadek | 0 | |||
Derek Bell 7 | Ferrari 312/68 | 4 | układ paliwowy | 0 | |||
Vic Elford 23 | Cooper T86B | 2 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jackie Oliver (Lotus 49B) - 1:26,500 na 7 okr.