GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 1979
Hockenheimring29 lipca

Długość toru: 6,789 kmLiczba okrążeń: 45Pełny dystans: 305,505 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:51,900 - Mario Andretti (Lotus 79), 1978Najszybsze okrążenie wyścigu1:55,620 - Ronnie Peterson (Lotus 79), 1978Największa średnia prędkość wyścigu208,263 km/h - Mario Andretti (Lotus 79), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alan Jones 2745 okr. 1h24m48,830
2.
Clay Regazzoni 2845 okr. +0:02,910
3.
Jacques Laffite 2645 okr. +0:18,390
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Alan Jones 27 | Williams FW07 | 45 | 1h24m48,830 | 0 | |
2 | +4 | Clay Regazzoni 28 | Williams FW07 | 45 | +0:02,910 | 0 | |
3 | = | Jacques Laffite 26 | Ligier JS11 | 45 | +0:18,390 | 0 | |
4 | +1 | Jody Scheckter 11 | Ferrari 312T4 | 45 | +0:31,200 | 0 | |
5 | +7 | John Watson 7 | McLaren M29 | 45 | +1:37,800 | 0 | |
6 | +12 | Jochen Mass 30 | Arrows A2 | 44 | +1 okr. | 0 | |
7 | +9 | Geoff Lees 4 | Tyrrell 009 | 44 | +1 okr. | 0 | |
8 | +1 | Gilles Villeneuve 12 | Ferrari 312T4 | 44 | +1 okr. | 0 | |
9 | -1 | Didier Pironi 3 | Tyrrell 009 | 44 | +1 okr. | 0 | |
10 | +10 | Jan Lammers 17 | Shadow DN9 | 44 | +1 okr. | 0 | |
11 | +10 | Elio de Angelis 18 | Shadow DN9 | 43 | +2 okr. | 0 | |
12 | -8 | Nelson Piquet 6 | Brabham BT48 | 42 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Riccardo Patrese 29 | Arrows A2 | 34 | pęknięta opona | 0 | |||
Patrick Tambay 8 | McLaren M29 | 30 | zawieszenie | 0 | |||
Keke Rosberg 20 | Wolf WR8 | 29 | silnik | 0 | |||
Niki Lauda 5 | Brabham BT48 | 27 | silnik | 0 | |||
Jacky Ickx 25 | Ligier JS11 | 24 | pęknięta opona | 0 | |||
Hector Rebaque 31 | Lotus 79 | 22 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Mario Andretti 1 | Lotus 79 | 16 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Rene Arnoux 16 | Renault RS12 | 9 | pęknięta opona | 0 | |||
Jean-Pierre Jabouille 15 | Renault RS11 | 7 | poślizg | 0 | |||
Emerson Fittipaldi 14 | Copersucar F6A | 4 | elektryka | 0 | |||
Carlos Reutemann 2 | Lotus 79 | 1 | kolizja z Massem | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 9 | ATS D2 | 0 | zawieszenie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Gilles Villeneuve (Ferrari 312T4) - 1:51,890 na 40 okr.