MARLBORO BRITISH GRAND PRIX 1985
Silverstone Circuit21 lipca

Długość toru: 4,719 kmLiczba okrążeń: 65Pełny dystans: 306,735 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:09,462 - Rene Arnoux (Ferrari 126C3), 1983Najszybsze okrążenie wyścigu1:14,212 - Alain Prost (Renault RE40), 1983Największa średnia prędkość wyścigu193,168 km/h - Emerson Fittipaldi (McLaren M23), 1975
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 265 okr. 1h18m10,436
2.
Michele Alboreto 2764 okr. +1 okr.
3.
Jacques Laffite 2664 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +2 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/2B | 65 | 1h18m10,436 | 0 | |
2 | +4 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 156/85 | 64 | +1 okr. | 0 | |
3 | +13 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS25 | 64 | +1 okr. | 0 | |
4 | -2 | Nelson Piquet 7 | Brabham BT54 | 64 | +1 okr. | 0 | |
5 | +7 | Derek Warwick 16 | Renault RE60B | 64 | +1 okr. | 0 | |
6 | +9 | Marc Surer 8 | Brabham BT54 | 63 | +2 okr. | 0 | |
7 | +13 | Martin Brundle 3 | Tyrrell 014 | 63 | +2 okr. | 0 | |
8 | +9 | Gerhard Berger 17 | Arrows A8 | 63 | +2 okr. | 0 | |
9 | +5 | Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 185T | 62 | +3 okr. | 0 | |
10 | -6 | Ayrton Senna 12 | Lotus 97T | 60 | +5 okr. | 0 | |
11 | +15 | Stefan Bellof 4 | Tyrrell 012 | 59 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Niki Lauda 1 | McLaren MP4/2B | 57 | elektryka | 0 | |||
Thierry Boutsen 18 | Arrows A8 | 57 | poślizg | 0 | |||
Andrea de Cesaris 25 | Ligier JS25 | 41 | sprzęgło | 0 | |||
Pierluigi Martini 29 | Minardi M185 | 38 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Elio de Angelis 11 | Lotus 97T | 37 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Manfred Winkelhock 9 | RAM 03 | 28 | turbo | 0 | |||
Keke Rosberg 6 | Williams FW10 | 21 | układ wydechowy | 0 | |||
Nigel Mansell 5 | Williams FW10 | 17 | sprzęgło | 0 | |||
Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 185T | 17 | turbo | 0 | |||
Jonathan Palmer 30 | Zakspeed 841 | 6 | silnik | 0 | |||
Teo Fabi 19 | Toleman TG185 | 4 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Stefan Johansson 28 | Ferrari 156/85 | 1 | uderzył obracającego się Tambaya | 0 | |||
Patrick Tambay 15 | Renault RE60B | 0 | poślizg | 0 | |||
Philippe Alliot 10 | RAM 03 | 0 | kolizja z Ghinzanim | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1G | 0 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (McLaren MP4/2B) - 1:09,886 na 43 okr.