GRAN PREMIO D'ITALIA 1985
Autodromo Nazionale di Monza08 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 51Pełny dystans: 295,800 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:26,584 - Nelson Piquet (Brabham BT53), 1984Najszybsze okrążenie wyścigu1:31,912 - Niki Lauda (McLaren MP4/2), 1984Największa średnia prędkość wyścigu207,527 km/h - Niki Lauda (Brabham BT46), 1978
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 251 okr. 1h17m59,451
2.
Nelson Piquet 751 okr. +0:51,635
3.
Ayrton Senna 1251 okr. +1:00,390
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +4 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/2B | 51 | 1h17m59,451 | 0 | |
2 | +2 | Nelson Piquet 7 | Brabham BT54 | 51 | +0:51,635 | 0 | |
3 | -2 | Ayrton Senna 12 | Lotus 97T | 51 | +1:00,390 | 0 | |
4 | +5 | Marc Surer 8 | Brabham BT54 | 51 | +1:00,609 | 0 | |
5 | +5 | Stefan Johansson 28 | Ferrari 156/85 | 50 | +1 okr. | 0 | |
6 | = | Elio de Angelis 11 | Lotus 97T | 50 | +1 okr. | 0 | |
7 | +1 | Patrick Tambay 15 | Renault RE60B | 50 | +1 okr. | 0 | |
8 | +10 | Martin Brundle 3 | Tyrrell 014 | 50 | +1 okr. | 0 | |
9 | +5 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A8 | 50 | +1 okr. | 0 | |
10 | +9 | Philippe Streiff 25 | Ligier JS25 | 49 | +2 okr. | 0 | |
11 | -8 | Nigel Mansell 5 | Williams FW10 | 47 | +4 okr. | 0 | |
12 | +3 | Teo Fabi 19 | Toleman TG185 | 47 | +4 okr. | 0 | |
13 | -6 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 156/85 | 45 | +6 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Keke Rosberg 6 | Williams FW10 | 44 | silnik | 0 | |||
Jacques Laffite 26 | Ligier JS25 | 40 | silnik | 0 | |||
Niki Lauda 1 | McLaren MP4/2B | 33 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 184T | 31 | układ wydechowy | 0 | |||
Huub Rothengatter 24 | Osella FA1G | 26 | silnik | 0 | |||
Philippe Alliot 9 | RAM 03 | 19 | turbo | 0 | |||
Gerhard Berger 17 | Arrows A8 | 13 | silnik | 0 | |||
Derek Warwick 16 | Renault RE60B | 9 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Alan Jones 33 | Lola THL1 | 6 | silnik | 0 | |||
Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 184T | 3 | silnik | 0 | |||
Kenny Acheson 10 | RAM 03 | 2 | sprzęgło | 0 | |||
Pierluigi Martini 29 | Minardi M185 | 0 | pompa paliwowa | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 20 | Toleman TG185 | 0 | zgaśnięcie silnika na starcie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Williams FW10) - 1:28,283 na 38 okr.