GROSSER PREIS VON EUROPA 1996
Nürburgring28 kwietnia
Długość toru: 4,556 kmLiczba okrążeń: 67Pełny dystans: 305,252 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:17,429 - Teo Fabi (Toleman TG185), 1985Najszybsze okrążenie wyścigu1:21,180 - Michael Schumacher (Benetton B195), 1995Największa średnia prędkość wyścigu191,751 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/2), 1984
REZULTATY WYŚCIGU
1. Jacques Villeneuve 667 okr. 1h33m26,473
2. Michael Schumacher 167 okr. +0:00,762
3. David Coulthard 867 okr. +0:32,834
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Jacques Villeneuve 6 | Williams FW18 | 67 | 1h33m26,473 | 0 | |
2 | +1 | Michael Schumacher 1 | Ferrari F310 | 67 | +0:00,762 | 0 | |
3 | +3 | David Coulthard 8 | McLaren MP4/11 | 67 | +0:32,834 | 0 | |
4 | -3 | Damon Hill 5 | Williams FW18 | 67 | +0:33,511 | 0 | |
5 | = | Rubens Barrichello 11 | Jordan 196 | 67 | +0:33,713 | 0 | |
6 | +5 | Martin Brundle 12 | Jordan 196 | 67 | +0:55,567 | 0 | |
7 | +5 | Johnny Herbert 14 | Sauber C15 | 67 | +1:18,027 | 0 | |
8 | +1 | Mika Hakkinen 7 | McLaren MP4/11 | 67 | +1:18,438 | 0 | |
9 | -1 | Gerhard Berger 4 | Benetton B196 | 67 | +1:21,061 | 0 | |
10 | +7 | Pedro Diniz 10 | Ligier JS43 | 66 | +1 okr. | 0 | |
11 | +9 | Ricardo Rosset 16 | Footwork FA17 | 65 | +2 okr. | 0 | |
12 | +7 | Pedro Lamy 20 | Minardi M195B | 65 | +2 okr. | 0 | |
13 | +5 | Giancarlo Fisichella 21 | Minardi M195B | 65 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Heinz-Harald Frentzen 15 | Sauber C15 | 59 | hamulce/poślizg | 0 | |||
Jos Verstappen 17 | Footwork FA17 | 38 | silnik | 0 | |||
Olivier Panis 9 | Ligier JS43 | 6 | kolizja z Irvine'em | 0 | |||
Eddie Irvine 2 | Ferrari F310 | 6 | elektryka/kolizja z Panisem | 0 | |||
Jean Alesi 3 | Benetton B196 | 1 | kolizja z Salo | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Mika Salo 19 | Tyrrell 024 | 66 | 0 | ||||
Ukyo Katayama 18 | Tyrrell 024 | 65 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Damon Hill (Williams FW18) - 1:21,363 na 55 okr.