NARAIN KARTHIKEYAN

HRTHRT F112
Starty:46 GP
Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2005
Wygrane:0 (0,0%)
Pierwsza wygrana: -
Podia:0 (0,0%)
Zdobyte punkty:5
Pole position:0 (0,0%)
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: IndieData urodzenia: 14 stycznia 1977Miejsce urodzenia: MadrasMiejsce zamieszkania: Coimbatore (Indie)Oficjalna strona: www.narainracing.comWzrost: 168 cmWaga: 64 kgStan cywilny: ŻonatyImiona dzieci: -

KARIERA

2012
Tak jak rok temu, nie kwalifikuje się do Grand Prix Australii. Zalicza bardzo słaby sezon na tle swojego zespołowego partnera, wyraźnie mu ustępując swoim tempem kwalifikacyjnym jak i wyścigowym. Nie bierze udziału w dziesięciu piątkowych treningach, zostając w nich zastąpiony przez Daniego Closa oraz Ma Qing Hua. Mistrzostwa kończy na dwudziestym czwartym miejscu z zerowym dorobkiem punktów.
2011
Zalicza średnio udany powrót do Formuły 1 w barwach ekipy HRT. Do pierwszego Grand Prix sezonu nie udaje mu się zakwalifikować, a w następnych wyścigach dojeżdża na szarym końcu stawki. Po Grand Prix Europy zostaje zastąpiony przez Daniela Ricciardo. Wraca na domowe Grand Prix Indii i zalicza dosyć udany występ. Udaje mu się podpisać nowy kontrakt z hiszpańską stajnią na sezon 2012.
2010
W miarę udanie rywalizuje w NASCAR Camping World Truck Series, gdzie dostaje nagrodę najpopularniejszego kierowcy roku. Większe sukcesy odnosi jednak w Superleague Formula, gdzie reprezentuje barwy PSV Eindhoven i odnosi zwycięstwo w Brands Hatch.
2009
Bierze udział w mistrzostwach Le Mans Series za kierownicą Audi R10, reprezentując zespół Colina Kollesa. Zajmuje 7 pozycję w słynnym 24-godzinnym wyścigu.
2008
Znów ściga się dla Indii w A1GP, tym razem najlepszym rezultatem okazuje się 2 miejsce na torze w Brands Hatch.
2007
Kolejny rok w roli rezerwowego kierowcy w zespole Franka Williamsa. W A1GP udaje mu się wygrać 2 wyścigi oraz zdobyć raz pierwsze pole startowe.
2006
Zostaje testerem Williamsa, poza tym reprezentuje swój kraj w mistrzostwach A1GP.
2005
Udaje mu się wejść do F1 w barwach Jordana. Przed sezonem przejeżdża 300 km testowych niezbędnych do otrzymania superlicencji. Kończy 14 z 19 grand prix, najlepszym rezultatem okazuje się 11 miejsce w kwalifikacjach do GP Japonii oraz 4 lokata w niesławnej edycji wyścigu w USA, kiedy to do rywalizacji przystąpiło zaledwie 6 bolidów. Pod koniec roku nie udaje mu się przedłużyć umowy z zespołem ze względu na niewystarczające wsparcie sponsorów. W zamian testuje bolid Williamsa, pokonując zakontraktowanego na przyszły sezon kierowcę tej stajni - Nico Rosberga.
2004
Uczestniczy w Formule Nissan World Series oraz w FIA GT Championship. W tych pierwszych mistrzostwach odnosi 3 zwycięstwa na torach w Walencji, Hiszpanii i Francji.
2003
Kontynuuje jazdę w tej samej serii, lecz zmienia ekipę na Carlin Motorsport. Wygrywa 2 wyścigi, łącznie 5 razy wizytuje na podium, dzięki czemu ostatecznie zostaje sklasyfikowany na 4 lokacie. Odbywa kolejny test w F1, tym razem z Minardi. Dostaje propozycję jazdy w tym zespole na sezon 2004, ale niewystarczająca ilość pieniędzy od sponsorów uniemożliwia mu to.
2002
Ściga się w Formule Nissan, reprezentując zespół Tata RC Motorsport. Najlepszym weekendem okazuje się dla niego ten na torze Interlagos, gdzie zdobywa pierwsze pole startowe i ustanawia najlepszy czas okrążenia w wyścigu.
2001
Przenosi się do Formuły Nippon, gdzie kończy rywalizację w czołowej dziesiątce. Ważniejszym wydarzeniem dla niego jest jednak test w bolidzie Formuły 1 stajni Jaguara na torze Silverstone. Pod koniec roku Jordan daje mu drugą szansę jazdy autem F1. Podczas testów na torze w Mugello Karthikeyan osiąga czas gorszy zaledwie o 0,5 sekundy od lidera ekipy Jeana Alesiego.
2000
Trzeci z rzędu rok w tej samej serii, tym razem udaje mu się wskoczyć na 4 pozycję w klasyfikacji łącznej. Ponadto zdobywa pole position w Makau oraz wygrywa oba wyścigi Międzynarodowej F3 na torze w Spa oraz Korea Super Prix.
1999
Zalicza cały sezon w brytyjskiej F3, podczas którego 2 razy triumfuje, zdobywa pierwsze pole startowe i ustanawia rekord toru oraz 3 razy wykonuje najszybsze okrążenie w wyścigu, co daje mu 6 pozycję w klasyfikacji generalnej. Ściga się także w słynnym Grand Prix Makau, gdzie kwalifikuje się na 6 lokacie i również na tym miejscu kończy główny wyścig.
1998
Wchodzi do brytyjskiej Formuły 3, zasilając szeregi zespołu Carlin Motorsport. Mimo uczestnictwa tylko w 8 zawodach udaje mu się 2 razy wskoczyć na podium - w Spa i na Silverstone. Sezon kończy jako dwunasty.
1997
Powraca do Wielkiej Brytanii, by rywalizować w tamtejszej Formule Opel. Dominuje podczas weekendu wyścigowego na torze Donington Park, w klasyfikacji generalnej plasuje się na szóstej lokacie.
1996
Triumfuje w Formule Asia, po drodze ustanawiając mnóstwo rekordów. Ponadto zostaje jedynym Hindusem, który wygrywa międzynarodowe mistrzostwa tej serii.
1995
Zalicza 4 wyścigi w mistrzostwach Formuły Asia, podczas których zdobywa drugie miejsce w Malezji.
1994
Przenosi się do brytyjskiej Formuły Ford i udaje mu się stanąć na podium w towarzyszącym wyścigu na torze Estoril oraz wygrać zimową edycję tych mistrzostw - tym samym zostaje pierwszym Hindusem, który triumfował w europejskiej serii wyścigowej.
1993
Powraca do Indii i Formuły Maruti, ale poza tym ściga się również w Wielkiej Brytanii, konkretnie w juniorskich mistrzostwach Formuły Vauxhall, co przynosi mu cenne doświadczenie rywalizacji w Europie.
1992
Przeprowadza się do Francji i wstępuje do Elf Winfield Racing School, którą udaje mu się ukończyć.
1991
Podekscytowany rajdową karierą ojca postanawia wejść w świat wyścigów. Uczestniczy w krajowej Formule Maruti, gdzie podczas swoich pierwszych zawodów od razu staje na podium.

STATYSTYKI W F1

SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P.pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
201224190000007HRT
20112680000001HRT
200518195001005Jordan
Razem:4650 (0,0%) 0 (0,0%) 1 (2,2%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 13 (28,3%) 2
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.