FELIPE NASR
SauberSauber C35

Pierwszy start w F1:Grand Prix Australii 2015
Pierwsza wygrana: -
Zdobyte punkty:29
Najszybsze okrążenia:0 (0,0%)
Narodowość: BrazyliaData urodzenia: 21 sierpnia 1992Miejsce urodzenia: BrasiliaMiejsce zamieszkania: Londyn (Wielka Brytania) Oficjalna strona: www.felipenasr.comWzrost: 175 cmWaga: 71 kgStan cywilny: KawalerImiona dzieci: -
KARIERA
2016

Sauber przystępuje do mistrzostw z gigantycznymi kłopotami finansowymi, które znajdują odzwierciedlenie w osiągach nowego bolidu. Konstrukcja C35 skazuje Nasra na finisze w drugiej dziesiątce, natomiast przez to, iż w pierwszej połowie mistrzostw bolid w ogóle nie jest rozwijany, kilkakrotnie rusza do wyścigów z ostatniego rzędu. Swój najlepszy występ w sezonie notuje przed domową publicznością w Brazylii, gdzie w chaotycznych zmaganiach na mokrej nawierzchni dojeżdża na dziewiątym miejscu i zgarnia dwa punkty. Sauber wskakuje w ten sposób do pierwszej dziesiątki, lecz nie decyduje się odwdzięczyć Felipe i zwalnia go przed sezonem 2017. Z kolei utrzymanie się w F1 z innym zespołem komplikuje odejście osobistego sponsora.
2015

Sauber zmazuje plamę z sezonu 2014 i na ten rok przygotowuje znacznie bardziej konkurencyjny bolid. Dzięki temu Nasr podczas swojego debiutu w Grand Prix Australii zajmuje wysokie piąte miejsce. Na kolejną zdobycz nie czeka zbyt długo i już w Chinach dopisuje do swojego konta cztery punkty za ósmą lokatę. Wraz z rozpoczęciem europejskiej części sezonu zaczyna spadać konkurencyjność C34, natomiast on sam łapie lekką zadyszkę. W kwalifikacjach zaczyna coraz częściej przegrywać z Ericssonem, natomiast w jego bolidzie notorycznie dochodzi do usterek hamulców. Punktuje jeszcze w czterech wyścigach, kończąc debiutancki sezon na trzynastym miejscu, mając już pewną posadę na kolejny rok.
2014

Zalicza już trzeci sezon w GP2 pozostając w zespole Carlin, aczkolwiek udaje mu się także zdobyć posadę kierowcy testowego Williamsa. Otrzymuje możliwość poprowadzenia bolidu Formuły 1 podczas kilku sesji testowych i w pięciu treningach. W GP2 natomiast jest jednym z faworytów do tytułu, wygrywając po drodze aż cztery wyścigi. Mimo to słabsza forma w końcówce mistrzostw kosztuje go tytuł, finiszując ostatecznie na trzecim miejscu. Podpisuje kontrakt z Sauberem i awansuje na kolejny sezon do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego.
2013

Zostaje w GP2, lecz przechodzi do ekipy Carlin. Zalicza bardzo obiecujący początek sezonu, wielokrotnie meldując się na podium czy mając szansę na odniesienie pierwszego zwycięstwa. Mimo to w Hiszpanii wymienia silnik i do końca sezonu jest zmuszony z niego korzystać, przez co na szybkich torach zaczyna odstawać od rywali. Ostatecznie kończy rok na czwartym miejscu z sześcioma podiami na koncie.
2012

Początkowo planuje przejść do GP3, aczkolwiek skompletował wystarczająco duży budżet, by dołączyć do stawki GP2. Podpisuje kontrakt z zespołem DAMS i swój debiutancki sezon - który był bardzo pechowy - kończy na dziesiątym miejscu z 95 punktami na koncie oraz dorobkiem czterech miejsc na podium.
2011

Pozostaje w brytyjskiej Formule 3 i tym razem zostaje jej mistrzem. W drodze po sukces pokonuje protegowanego McLarena - Kevina Magnussena, natomiast sam tryumfuje w siedmiu wyścigach i aż siedemnastokrotnie wchodzi na podium. Wraca do Makau na uliczne Grand Prix i tym razem ulega jedynie Danielowi Juncadelli, przekraczając linię mety jako drugi.
2010

Przenosi się do Wielkiej Brytanii i startuje w tamtejszej edycji Formuły 3. W barwach ekipy Double R zajmuje na koniec sezonu piąte miejsce z dorobkiem jednego zwycięstwa. Ponadto przystępuje do Grand Prix Makau, lecz tam dojeżdża dopiero na jedenastej pozycji.
2009

Wyjeżdża do Europy i angażuje się w pełen sezon startów w Formule BMW. Zdobywa sześć pole position, wygrywa pięć wyścigów, natomiast na podium melduje się łącznie aż czternaście razy. Dzięki temu zdobywa już w swoim debiucie tytuł mistrza serii. Bierze również udział w trzech wyścigach Formuły BMW Pacific, natomiast w dwóch z nich tryumfuje.
2008

Przesiada się za kierownicę bolidu i dołącza do stawki amerykańskiej Formuły BMW na ostatnią rundę w sezonie na domowym torze Interlagos. Podczas dwóch wyścigów zdobywa łącznie 25 punktów, w tym raz staje na podium. Udaje mu się zostać sklasyfikowanym w tabeli na dziesiątej lokacie.
2000 -2007

W 2000 roku rozpoczyna swoją karierę od startów w kartingu. W tym czasie startuje w Brazylii i odnosi na krajowym podwórku wiele sukcesów.
STATYSTYKI W F1
Sezon | P. | Starty | Punkty | Zwyc. | Podium | Pktwł. | P.pos. | Naj. okr. | Nie skl. | Zespoły |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2016 | 17 | 21 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 | Sauber |
2015 | 13 | 18 | 27 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 1 | Sauber |
2014 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Williams | |
Razem: | 39 | 29 | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 7 (17,9%) | 0 (0,0%) | 0 (0,0%) | 5 (12,8%) | 2 |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany. Starty obejmują rozpoczęte wyścigi.