Drugi dzień testów na torach Imola i Silverstone

24.02.0400:00
Marek Roczniak
1008wyświetlenia
KierowcaKonstruktorOp.Czas okr.Okr.
Czasy uzyskane na torze Imola
Ralf SchumacherWilliams BMWmic1:21.86957
1Michael SchumacherFerraribri1:21.92332
1Rubens BarrichelloFerraribri1:22.56627
1David CoulthardMcLaren Mercedesmic1:23.19840
1Cristiano da MattaToyotamic1:25.58119
1Olivier PanisToyotamic1:27.00138
Czasy uzyskane na torze Silverstone (według zespołu B.A.R)
Jenson ButtonB.A.R Hondamic1:19.76382
1Jarno TrulliRenaultmic1:23.692-
1Nick HeidfeldJordan Fordbri1:23.973-
Za zespołem Ferrari najwyraźniej ciągnie się jakieś fatum ostatnimi czasy, gdyż deszcz ze śniegiem pojawił się dzisiaj nad torem Imola, ograniczając aktywność nie tylko kierowców z włoskiej stajni, ale i również z trzech innych zespołów, które we wtorek dołączyły do testów na tym obiekcie. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca z zespołu Williams - Ralf Schumacher. Niemiec był jedynym reprezentantem stajni z Grove na torze im. Enzo i Dino Ferrarich i przeprowadzał testy mechanicznych ustawień bolidu FW26, a także pracował nad dostosowaniem ustawień do mokrej nawierzchni toru. Ponadto zanim zaczął padać deszcz testował nowe opony rowkowane firmy Michelin, a po pogorszeniu się pogody sprawdzał różne typy opon przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni. Jutro młodszego z braci Schumacherów zastąpi Juan Pablo Montoya.
Zgodnie z zapowiedzią do obecnego od poniedziałku na torze Imola Rubensa Barrichello dołączył dzisiaj drugi kierowca Ferrari - Michael Schumacher, przejmując od Brazylijczyka bolid F2004 do dalszych testów. Niemiec był tylko nieznacznie wolniejszy od swojego młodszego brata (strata mniej niż 0.1 sekundy) i testował między innymi nowe dodatkowe skrzydło, umiejscowione tuż za wlotem powietrza nad głową kierowcy. Tuż za sześciokrotnym mistrzem świata na trzeciej pozycji uplasował się Barrichello, przeprowadzając za kierownicą zeszłorocznego bolidu F2003-GA testy opon Bridgestone. Obaj kierowcy łącznie przejechali 59 okrążeń, czyli tylko o dwa okrążenia więcej od kierowcy z zespołu Williams.

Czwarty czas uzyskał jedyny obecny we Włoszech kierowca zespołu McLaren - David Coulthard. Nowy bolid stajni z Woking wypadł dzisiaj zdecydowanie najsłabiej, gdyż Szkot miał ponad sekundę straty do Ralfa Schumachera, jednak uzyskane w tak trudnych warunkach czasy, kiedy maksymalna temperatura powietrza wynosiła zaledwie cztery stopnie Celsjusza, nie stanowią raczej zbyt miarodajnego wyznacznika.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Imola byli kierowcy Toyoty - Cristiano da Matta i Olivier Panis. Obaj kierowcy mieli dosyć znaczną stratę do Ralfa Schumachera i łącznie przejechali dokładnie tyle samo okrążeń co Niemiec, plasując się na ostatnich miejscach.

Podczas drugiego dnia testów na torze Silverstone ponownie obecne były trzy zespoły, przy czym zamiast zespołu Jaguar pojawiła się stajnia dowodzona przez Eddiego Jordana. Na czele klasyfikacji ponownie znalazł się reprezentant zespołu B.A.R, przy czym tym razem był to Jenson Button, który we wtorek zastąpił za kierownicą '04 concept car Takumę Sato. Brytyjczyk kontynuował przygotowania do wyścigu w Melbourne, a także testował opony Michelin. Jutro do Buttona dołączy kierowca testowy stajni z Brackley - Anthony Davidson, który zasiądzie za kierownicą najnowszego egzemplarza bolidu B.A.R 006.

Dla zespołu Renault wtorek był ostatnim dniem testów przed rozpoczęciem sezonu. Francuska stajnia skupiła się na praktykowaniu postojów w boksach z udziałem pełnej ekipy mechaników. Tylko Jarno Trulli zdołał pokonać pełne okrążenie pomiarowe, ale uzyskany przez Włocha czas był niezbyt miarodajny (strata blisko czterech sekund do Buttona). Tymczasem drugi kierowca Renault - Fernando Alonso zdołał zaliczyć niewielką kraksę, w wyniku której z prowadzonego przez Hiszpana bolidu R24 odpadł przedni spojler i uszkodzeniu uległo przednie zawieszenie.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Silverstone był kierowca zespołu Jordan - Nick Heidfeld. Niestety poza najlepszym czasem uzyskanym przez Niemca nic więcej nie wiadomo na temat celu i przebiegu tych testów.

Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, F1Racing.net