Zespół Epsilon Euskadi potwierdza swoje zgłoszenie

"Nasz wpis został złożony w ubiegłym tygodniu w środę i w czwartek dostaliśmy potwierdzenie"
03.06.0915:36
Michał Roszczyn
5254wyświetlenia

Zespół Epsilon Euskadi oficjalnie potwierdził dzisiaj swoje zgłoszenie do udziału w Mistrzostwach Świata Formuły 1 od przyszłego sezonu.

Szef zespołu Joan Villadelprat powiedział, że nie zamierzał niczego ujawniać, póki nie załatwi wszystkich spraw dotyczących budżetu drużyny. Niemniej przyznaje, że obecnie finanse hiszpańskiej ekipy są zabezpieczone na najbliższe cztery lata, jeśli znajdzie się ona na liście przyjętych zespołów, którą to FIA ma ogłosić 12 czerwca.

Możemy to teraz potwierdzić - powiedział Villadelprat. Nasz wpis został złożony w ubiegłym tygodniu w środę i w czwartek otrzymaliśmy potwierdzenie przyjęcia go przez FIA. Nie chciałem się na ten temat wypowiadać wcześniej, gdyż chciałem załatwić wszystkie sprawy od strony finansowej.

Teraz możemy powiedzieć, że mamy przygotowany budżet na następne cztery lata. Różnicą pomiędzy nami a innymi jest po pierwsze nasz projekt, który różni się od pozostałych; z odpowiednim dorobkiem społecznym, czego oczekuje właśnie Max Mosley. Mamy szkoły mechaników i inżynierów, jesteśmy obecni w niższych seriach; od kartingu, poprzez Formułę Renault 2.0 i na World Series by Renault skończywszy.

Mamy infrastrukturę z kapitałem 65 milionów euro na inwestycje, co nie każdy ma. Mamy tunel aerodynamiczny, autoklawy i zabezpieczony budżet na najbliższe cztery lata - powiedział Hiszpan, który pracował w Formule 1 przez 25 lat, między innymi dla McLarena, Ferrari, Renault oraz innych zespołów.

Villadelprat, którego zespół startuje w Le Mans 24 Godziny z własnym samochodem LMP1 powiedział, że Epsilon Euskadi zgłosiło się do F1, mając na uwadze zasady ograniczonego budżetu. Jednak Hiszpan przyznaje, że nie był zaniepokojony możliwością zwiększenia limitu, ponieważ szacuje, że jego ekipa posiada niezbędne środki finansowe, by dobrze funkcjonować. W tym momencie to nie ma dla nas znaczenia. Obliczyłem to i wątpię, bym się pomylił, ponieważ robię to od wielu lat, aby wiedzieć czego potrzebujemy, by zrobić wszystko dobrze i mamy zabezpieczony odpowiedni budżet.

Wysyłając nasze zgłoszenie mieliśmy na uwadze ograniczony budżet, ale czekamy na to, co postanowi FIA w kwestii ostatecznych zasad na przyszły rok. Na dzień dzisiejszy jesteśmy w ramach ograniczonego budżetu, ale to pojęcie jest nieco mylące, ponieważ oprócz tych 45 milionów euro, trzeba doliczyć koszty wynagrodzeń kierowców, marketingu a także szereg innych rzeczy. Myślę, że jest potrzebny budżet w wysokości 70-75 milionów euro.

Joan Villadelprat twierdzi, że jego drużyna zasługuje na to, aby rywalizować w wyścigach grand prix i uważa, że Epsilon Euskadi jest na mocnej pozycji dzięki swojej infrastrukturze i filozofii. Wiem, czego potrzebuję. Wiem, że potrzebne są pieniądze. Nie zaczynamy od zera, jesteśmy dobrymi konstruktorami i udowodniliśmy to budując samochody na wyścigu Le Mans, gdzie są one konkurencyjne. Zatem myślę, że to wystarczająco pokazuje, iż zasługujemy przynajmniej na szansę.

Robię to z pokorą i powagą, ponieważ wiem, że kilku ludzi również robi wszystko, by wejść do Formuły 1. Byłem w tym sporcie przez 25 lat, doprowadziłem zespoły z końca na czoło stawki. Benetton był zespołem, o którym nikt nie słyszał i w ciągu pięciu lat zostaliśmy mistrzami świata, a więc wiem, jak rozpocząć taki projekt jak ten i wiem, że mogę zrobić to ponownie.

Formuła 1 pokazała, że pieniądze to nie wszystko, ponieważ nie wszystkie zespoły z dużymi budżetami wykonały dobrą robotę w ciągu ostatnich lat. Chodzi o organizację, znajomość rzeczy na temat tworzenia dobrego zespołu, a także posiadanie środków na uruchomienie projektu. Ale decyzja należy do FIA i mam nadzieję, że docenią oni nasz program i koncepcję.

Potwierdzone zgłoszenia do sezonu 2010
Obecne zespoły @P. Nowi chętni
1BMW Sauber (warunkowe)1.Campos Meta 1
1Brawn GP (warunkowe)2.Epsilon Euskadi
1Ferrari (warunkowe)3.Litespeed GP
1Force India (warunkowe)4.Lola
1McLaren (warunkowe)5.MarchF1
1Red Bull (warunkowe)6.Prodrive
1Renault (warunkowe)7.Superfund (Alex Wurz)
1Toro Rosso (warunkowe)8.Team US F1
1Toyota (warunkowe)
1Williams
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

21
michal2111
04.06.2009 08:27
Dużo tych zgłoszeń. Ale i tak będą pechowcy, którzy nie wejdą...
Semai2
03.06.2009 10:09
N.Technology tez wyslalo zgloszenie...
Lukas
03.06.2009 10:02
rozumiem, że nie może być 18 teamów i kwalifikacje elminujące kogos? kurka szkoda:)
arczi
03.06.2009 08:36
Fajnie by było jak by chcieli Roberta w zespole.
noofaq
03.06.2009 08:27
no i zrobiła się Wieś 1 co to za F1 do której zgłasza się 1000 chętnych :|
Twarzer
03.06.2009 07:32
Brabham i N.technology takze sie potwierdzily.
ergie
03.06.2009 05:16
A ja stawiam na wszystkich nowych i tych ze starych, którzy ulegną sugestią Starego Tetryka :)
im9ulse
03.06.2009 05:14
czyli szykuje sie nowy fajny wąs :) do dzis pamiętam jak Roberto wygrał w Hiszpanii i dali mu na podium ten kapelinder :)
Mexi
03.06.2009 04:34
I tym sposobem w przyszłym sezonie zobaczymy nowe zespoły+Williamsa+Ferrari ;D Oj, Maksiu na pewno nie rozpacza z powodu warunkowego zgłoszenia zespołów ;P @grom: duze zespoły mają duże boksy, to mogliby miec mniejsze i wszyscy się zmieszczą :) Trudno powiedzieć kto wejdzie, jezeli Maxne zagra va banque i pozwoli na starty "warunkowych" ekip ( swoją drogą bardzo chcialbym się 12 dowiedziec, że warunkowi nie jadą w 2010 :D). USF1 wygląda na pewniaków, czyli walka o 2 miejsca z czego jedno jest raczej dla Prodrive'a. March i Lola mogą mieć przewagę w postaci historycznej nazwy jezeli chodzi o decyzję FIA. Ale mimo wszystko mam nadzieję, że EE będzie jeździło - zwłaszcza jeżeli maja kasę na 4 lata. No i może robert miałby wreszcie porządną ekipę ;P BTW, ten pan na zdleciu wygląda jak Mario (z gry komp) :P
Kamikadze2000
03.06.2009 04:18
Też twierdzę, że są jednym z głównych kandydatów do wejścia w ten sport. Mają praktycznie wszystko, czego potrzeba do bycia konkurencyjnym. Trzymam kciuki i powodzenia!!!
GroM
03.06.2009 04:18
FIA chyba nie potwierdziła zasad FOTA? Nic nie jest pewne, również Mosley może kompletnie odrzucić to co zaproponowali w FOTA a wtedy kilka zespołów odejdzie i będzie miejsce dla nowych. Widać, że kilka nowych zespołów poważnie chce wejść i FIA na pewno nie może takiej okazji przegapić i coś będą musieli zrobić z tym. Pytanie tylko co. Może po prostu powinni dać szansę wszystkim a odrzucać dane samochody podczas kwalifikacji. Czyli w kwalifikacjach jeździłyby wszystkie, a w wyścigu tylko 26 aut. Problemem chyba jednak byłoby miejsce w garażu :).
barteks
03.06.2009 03:46
Stawiam na USF1, Prodrive i Epsilon. Uważam tak samo.
deeze
03.06.2009 03:39
mika02: właśnie o to chodzi - zgłoszenie Brabhama to tylko spekulacje mediów, natomiast wszystkie podane w tabelce to potwierdzone oficjalnie zgłoszenia.
mika02
03.06.2009 03:32
powyższa tabela powinna zawierać także Brabhama, chyba, że informacje o ich zgłoszeniu nie są 100% pewne
McLuke
03.06.2009 03:18
A sie zdziwicie wszyscy jak FIA postanowi przyjąć Litespeed, Meta Campos i Superfund (z Wurzem na czele) xD :P Ciekawe co wtedy będziecie mówic... :P
temal
03.06.2009 02:37
45 baniek to nie wiele ale za rok może im się uda zakombinować.
michal5
03.06.2009 02:02
moi faworyci to Team US F1 bo amerykański Prodrive bo najbogatszy z nowych zespołów Epsilon Euskadi bo maja doświadczenie
Dżejson
03.06.2009 02:01
to teraz pytanie czy Cesarz Maksymilian będzie chciał wcisnąć za kogoś zespół March ?
Filo_M-ce
03.06.2009 02:01
Prodrive to już stara bajka, ja bym wolał w tym zestawieniu Lole.
bicampeon
03.06.2009 01:51
Również uważam, że są jednym z faworytów do przyjęcia przez FIA. Stawiam na USF1, Prodrive i Epsilon.
barteks
03.06.2009 01:41
Jeden z faworytów.