Zespół Epsilon Euskadi potwierdza swoje zgłoszenie
"Nasz wpis został złożony w ubiegłym tygodniu w środę i w czwartek dostaliśmy potwierdzenie"
03.06.0915:36
5254wyświetlenia
Zespół Epsilon Euskadi oficjalnie potwierdził dzisiaj swoje zgłoszenie do udziału w Mistrzostwach Świata Formuły 1 od przyszłego sezonu.
Szef zespołu Joan Villadelprat powiedział, że nie zamierzał niczego ujawniać, póki nie załatwi wszystkich spraw dotyczących budżetu drużyny. Niemniej przyznaje, że obecnie finanse hiszpańskiej ekipy są zabezpieczone na najbliższe cztery lata, jeśli znajdzie się ona na liście przyjętych zespołów, którą to FIA ma ogłosić 12 czerwca.
Możemy to teraz potwierdzić- powiedział Villadelprat.
Nasz wpis został złożony w ubiegłym tygodniu w środę i w czwartek otrzymaliśmy potwierdzenie przyjęcia go przez FIA. Nie chciałem się na ten temat wypowiadać wcześniej, gdyż chciałem załatwić wszystkie sprawy od strony finansowej.
Teraz możemy powiedzieć, że mamy przygotowany budżet na następne cztery lata. Różnicą pomiędzy nami a innymi jest po pierwsze nasz projekt, który różni się od pozostałych; z odpowiednim dorobkiem społecznym, czego oczekuje właśnie Max Mosley. Mamy szkoły mechaników i inżynierów, jesteśmy obecni w niższych seriach; od kartingu, poprzez Formułę Renault 2.0 i na World Series by Renault skończywszy.
Mamy infrastrukturę z kapitałem 65 milionów euro na inwestycje, co nie każdy ma. Mamy tunel aerodynamiczny, autoklawy i zabezpieczony budżet na najbliższe cztery lata- powiedział Hiszpan, który pracował w Formule 1 przez 25 lat, między innymi dla McLarena, Ferrari, Renault oraz innych zespołów.
Villadelprat, którego zespół startuje w Le Mans 24 Godziny z własnym samochodem LMP1 powiedział, że Epsilon Euskadi zgłosiło się do F1, mając na uwadze zasady ograniczonego budżetu. Jednak Hiszpan przyznaje, że nie był zaniepokojony możliwością zwiększenia limitu, ponieważ szacuje, że jego ekipa posiada niezbędne środki finansowe, by dobrze funkcjonować.
W tym momencie to nie ma dla nas znaczenia. Obliczyłem to i wątpię, bym się pomylił, ponieważ robię to od wielu lat, aby wiedzieć czego potrzebujemy, by zrobić wszystko dobrze i mamy zabezpieczony odpowiedni budżet.
Wysyłając nasze zgłoszenie mieliśmy na uwadze ograniczony budżet, ale czekamy na to, co postanowi FIA w kwestii ostatecznych zasad na przyszły rok. Na dzień dzisiejszy jesteśmy w ramach ograniczonego budżetu, ale to pojęcie jest nieco mylące, ponieważ oprócz tych 45 milionów euro, trzeba doliczyć koszty wynagrodzeń kierowców, marketingu a także szereg innych rzeczy. Myślę, że jest potrzebny budżet w wysokości 70-75 milionów euro.
Joan Villadelprat twierdzi, że jego drużyna zasługuje na to, aby rywalizować w wyścigach grand prix i uważa, że Epsilon Euskadi jest na mocnej pozycji dzięki swojej infrastrukturze i filozofii.
Wiem, czego potrzebuję. Wiem, że potrzebne są pieniądze. Nie zaczynamy od zera, jesteśmy dobrymi konstruktorami i udowodniliśmy to budując samochody na wyścigu Le Mans, gdzie są one konkurencyjne. Zatem myślę, że to wystarczająco pokazuje, iż zasługujemy przynajmniej na szansę.
Robię to z pokorą i powagą, ponieważ wiem, że kilku ludzi również robi wszystko, by wejść do Formuły 1. Byłem w tym sporcie przez 25 lat, doprowadziłem zespoły z końca na czoło stawki. Benetton był zespołem, o którym nikt nie słyszał i w ciągu pięciu lat zostaliśmy mistrzami świata, a więc wiem, jak rozpocząć taki projekt jak ten i wiem, że mogę zrobić to ponownie.
Formuła 1 pokazała, że pieniądze to nie wszystko, ponieważ nie wszystkie zespoły z dużymi budżetami wykonały dobrą robotę w ciągu ostatnich lat. Chodzi o organizację, znajomość rzeczy na temat tworzenia dobrego zespołu, a także posiadanie środków na uruchomienie projektu. Ale decyzja należy do FIA i mam nadzieję, że docenią oni nasz program i koncepcję.
Potwierdzone zgłoszenia do sezonu 2010 | |||
Obecne zespoły | @P. | Nowi chętni | |
---|---|---|---|
1 | BMW Sauber (warunkowe) | 1. | Campos Meta 1 |
1 | Brawn GP (warunkowe) | 2. | Epsilon Euskadi |
1 | Ferrari (warunkowe) | 3. | Litespeed GP |
1 | Force India (warunkowe) | 4. | Lola |
1 | McLaren (warunkowe) | 5. | MarchF1 |
1 | Red Bull (warunkowe) | 6. | Prodrive |
1 | Renault (warunkowe) | 7. | Superfund (Alex Wurz) |
1 | Toro Rosso (warunkowe) | 8. | Team US F1 |
1 | Toyota (warunkowe) | ||
1 | Williams | ||
Limit zespołów mogących startować w sezonie 2010: 13 FIA ogłosi wybrane zespoły 12 czerwca |
KOMENTARZE