Sutil ma nadzieję, że bolid VJM03 pasuje do większości torów

"Przypuszczam, że będziemy w stanie jeździć w czołowej dziesiątce"
03.03.1015:14
Mariusz Karolak
2011wyświetlenia

Adrian Sutil ma nadzieję, że obecny samochód zespołu Force India będzie znacznie łatwiejszy w ustawieniu na każdym torze w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, którego osiągi znacznie różniły się w zależności od toru.

W zeszłym sezonie samochód VJM02 bardzo dobrze radził sobie na torach Spa i Monza, zaś w Singapurze brakowało mu wyraźnie docisku. Mimo to poprzedni rok był najlepszym w dotychczasowej historii zespołu Force India, który ma swoją siedzibę w pobliżu toru Silverstone w Anglii.

Przypuszczam, że będziemy w stanie jeździć w czołowej dziesiątce - cytuje Sutila serwis GPUpdate.net. Z całą pewnością będzie to wyzwanie, ale celujemy w miejsca od ósmego do dwunastego - powiedzmy, że to jest moje pole działania. Sądzę, że Williams i Toro Rosso także prezentują się całkiem dobrze. Nie jestem przekonany co do możliwości Renault, ale ten zespół powinien być mniej lub bardziej w naszym zasięgu, zatem jest kilka zespołów w naszej grupie.

Zapytany, o co starali się zadbać podczas przygotowań do sezonu 2010, Niemiec odrzekł: Chodziło o ogólne dopracowanie pakietu. Staraliśmy się skupić na słabościach, jakie były widoczne w zeszłorocznym samochodzie na kilku torach. Mam na myśli zwiększenie siły docisku. Rok temu mieliśmy oczywiście naprawdę szybkie auto, szczególnie w Belgii i na torze Monza, ale nie szło nam dobrze na torach ulicznych, jak w Monako czy Singapurze, gdzie mieliśmy spore trudności. Mam więc nadzieję, że w tym roku będziemy mieli ogólnie lepszy pakiet. Myślę też, że nasza przewaga wynikająca z dotychczasowej dużej prędkości na prostych nieco zmalała, bo inne zespoły poprawiły się w tym względzie, zatem nie mamy już tej przewagi.

Źródło: GPUpdate.net

KOMENTARZE

11
saub
03.03.2010 06:45
Brawo Kajek! Michaal132 nie martw się z Renault jest wszystko OK.
michal132
03.03.2010 05:33
duzo zmieni sie w bahrajnie kilka zespolow wprowadzi poprawki reno ma podobno najwieksze wiec wszystko zobacyzmy tam
paolo
03.03.2010 04:16
Kubecks: I co się chłopie dziwisz? W końcu Polak jeździ u... Francuzów/Luksemburczyków/Putina. Niepotrzebne skreślić. Jak się nie podoba to na angielskich forach mają przyjemniejsze problemy. Tylko podium czy zwycięstwo w wykonaniu któregoś z ostatnich dwóch ostatnich mistrzów świata w angielskim zespole:) Niemcy też z "podium nie schodzą". U nas niestety ostatni hit to Putin i Łada, a "zacięta walka" to nie o podium, a z Fi i STR. Przy super wiatrach i kosmicznym piętrowym dyfuzorze z Sauberem i Williamsem ale to trzeba być urodzonym optymistą. Ja tam wolę być miło zaskoczony niż się znowu rozczarować. sasza82: Co do przewagi czy straty to trzeba by to najpierw sprecyzować. W kwalifikacjach, w wyścigu na początku, na końcu czy średnio z całego? Różnice mogą być bardzo duże (w stracie) przez różne zużycie opon i paliwa. Na początku wyścigu Renault może być całkiem konkurencyjne dzięki kilku kilogramom zaoszczędzonym na spalaniu, a o zużyciu opon nikt nic nie wie więc to tylko gdybanie. Do tego jak porównywać Silverstone i Monaco? Na pewno mają stratę i nie jest kolorowo ale stawka jest bardzo wyrównana, a umiejętności Kubicy w stosunku do kierowców STR i Fi też zrobią swoje. Już tylko tydzień i ciut:)
Maraz
03.03.2010 04:07
Życie wszystko zweryfikuje, nie ma się co unosić. Prawdziwa forma Renault jest dużą niewiadomą i każdy scenariusz jest możliwy.
sasza82
03.03.2010 04:03
Adakar ja chcę widzieć Twoje wypowiedzi po pierwszych wyścigach, gdy okaże się że Renault jest np. 0,4-0,6 sek za najlepszymi lub nieznacznie mniej. Nie jestem zwykle nadmiernym optymistą, ale uważam, że 1,5 sek, to łagodnie mówiąc przesada!
jacexinho
03.03.2010 03:57
Po czym sadzisz, ze mercedes bedzie mocny? Po tym, ze mieli takie czasy na oparach czy po tym, ze Brawn ich prowadzi. Przeciez oni beda przecietni w zeszlym sezonie na poczatku byl swietny dopoki jako jedyni mieli podwojny dyfuzor, gdy reszta stawki sobie takie dorobila plasowali sie w srodku tabeli. W tym roku Brawn juz nic nie wymysli, to byl dla niego biznes kupil zespol za euro, a sprzedal mercowi pewnie za jakies parenascie. Williams ktory co roku byl pierwszy w treningach w tym sezonie mial tylko raz najlepszy czas. Z Force India czy Sauberem nie przesadzajmy moze od czasu do czasu zdobeda jakies grubsze miejsca 5-6, a tak pewnie beda zbierac pojedyncze pkt. Sauber nie moze nas niczym zaskoczyc, a te szybkie okrazenia sa ewidntnie pod sponsorow(przeciez oporcz napisu See you in Bahrain i jakiegos malego loga nie maja zadnego sponsora!) To takie male podsumowanie.
michal5
03.03.2010 03:46
taka będzie kolejność 1 Ferrari 2 McLaren 3-4 Red Bull, Mercedes, 5-6 Williams, Force India, 7-8 BMW Sauber, Renault, 9 Toro Rosso 10-11 Lotus, Virgin 12 Hispania
Kajek
03.03.2010 03:45
micha spokojnie, to Adakar - kubica to u niego zło największe wiec równie dobrze by mogl postawic renaulta za virginem czy lotusem, ale wtedy to by juz chyba nie przeszło.
michal132
03.03.2010 03:28
Adakar chyba przesadziles z tym 1,5s i mysle ze sa gdzie w przodzie grupy poscigowej za najlepszymi
Adakar
03.03.2010 02:30
Bolid VJ02 nie był zły. Nawet na tych "innych" torach, czesto lądowali na miejscach "tuż za" TOP 8. Np. w Australii czy wlasnie Monako, gdzie Fisichella przyjechal zaraz za punktującym Bourdais. Na Nurburgu jechal Adrian po punkty, na Suzuce do wypadku z Heiki tez nie bylo najgorzej. Brazylia to samo ... jestem wiec spokojny o Force India. A tak jak powiedzial odnosnie Renault ... wg mnie Enstone jest na końcu drugiej grupy, tuż przed nowicjuszami. Na czysto, jakieś 1,5 sekundy za najepszymi czterema ekipami. W okolicach Renówki winien być Sauber
Kubecks
03.03.2010 02:26
Kolejny kierowca niepewny umiejetnosci Renault, a na forach az kipi od ocen! Sami specjalisci na forach, lepsi nawet od Sutila!