Lopez: Kubica to jeden z dwóch lub trzech najszybszych kierowców

Właściciel zespołu Renault wyznał, że budowę bolidu na 2011 rok rozpoczęto od 'czystej kartki'
24.11.1015:45
Grzegorz Filiks
11759wyświetlenia

Gerard Lopez, którego spółka Genii Capital jest większościowym udziałowcem zespołu Renault F1 po raz kolejny pochwalił Roberta Kubicę i miniony sezon w jego wykonaniu. Biznesmen ponadto wyznał, że budowę nowego bolidu na przyszły rok rozpoczęto już w lutym, ale nie opierano się na podstawowej konstrukcji tegorocznego modelu R30.

Nie mam wątpliwości, że on jest jednym z trzech, a być może nawet dwóch najszybszych kierowców w stawce - powiedział Lopez spytany, czy Kubica może w przyszłości stać się gwiazdą F1.

Najważniejsze jest to, że moim zdaniem to najbardziej solidny zawodnik w całej stawce. Stać go na walkę o tytuł mistrza świata i mam nadzieję, że stoczy ją w naszych barwach. Bardzo zabiegaliśmy o przedłużenie z nim kontraktu na kolejne dwa lata.

Zdaniem właściciela Renault celem zespołu na przyszły rok jest zajęcie jednej z trzech czołowych pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów: To co powiedziałem wcześniej, że w następnym sezonie chcemy odnosić sukcesy, pozostaje niezmienione. Jeśli chodzi o tabelę konstruktorów, to według mnie możemy celować w pierwszą trójkę.

Biznesmen wyznał ponadto, że prace nad nowym bolidem rozpoczęto bardzo wcześnie, ale nie wzorowano się na tegorocznej konstrukcji. Budując nowy bolid zaczęliśmy od podstaw - ujawnił Lopez. Jesteśmy stajnią, która najwcześniej rozpoczęła prace (nad nowym autem), konkretnie już w lutym. Paradoksem Formuły 1 jest to, że ona nigdy się nie zatrzymuje. To ciągły wyścig zbrojeń. Pierwsze testy na bazowym nowym samochodzie powinny zostać przeprowadzone pod koniec lutego, sprawdzimy go w Hiszpanii albo Bahrajnie.

Właściciel Renault F1 Team nie obawia się zmiany dostawcy opon dla F1 z firmy Bridgestone na Pirelli: Powiedziałbym, że mamy małą przewagę nad ekipami, które zawsze korzystały z Bridgestone, podczas gdy my jeszcze nie tak dawno jeździliśmy na ogumieniu Michelin. Teraz każdy będzie miał takie samo doświadczenie.

Źródło: lequotidien.lu

KOMENTARZE

45
NEO86
08.12.2010 05:52
Renault może tylko pomarzyć o pierwszej trójce w generalce. Niech lepiej skupi się na obronie 5 miejsca.
mbwrobel
26.11.2010 11:36
Przed tegorocznym sezonem szczerze liczyłem na Kobayaschiego. Ten duet w R-30 mógłby namieszać w stawce. A w przyszłym sezonie jeśli Kubica będzie miał na holu rozbity bolid Witka, to wjechać na P3 w generalce konstruktorów będzie miał raczej ciężko.
Marioblondi
26.11.2010 09:04
@Wnerwiona Twoje statystyki odnośnie straconych pkt są świetne. Wyrazy uznania. Co do Lopeza to jego słowa są dosyć buńczuczne i obawiam sie, że na wyrost. Mam małą wiarę w ich projekt. Obym się mylił. W życiu nie zajęli by 5 pozycji gdyby nie to, iż Kubek wyciągał 200 % z tego złomu , którym jeździł. Mogli mieć 4 -te miejsce już w tym sezonie gdyby zamiast Pietrowa jeździł Glock czy choćby Kovalainen.
patgaw
25.11.2010 06:33
ja popieram to co napisal Carlo's. R31 bedzie na wszystkich testach.
zdun
25.11.2010 11:51
a niby czemu mercedes ma być taki mocny? mocny był bo honda zaszyła się w budynku i kombinowali, ale widać było pod koniec sezonu ze zadyszki dostają. w tym roku już tracą sporo do RBR i nie uważam że bedą blisko czolówki w przyszłym roku. Biorąc pod uwage wczesne rozpoczęcie budowy, doświdczenie z kers i fakt iż maja dobry tunel aero uważam ze renia podgoni w przyszym roku trochę czasu.
Nirnroot
24.11.2010 10:36
Jak oni to wyliczyli? Przyjmijmy, że Red-Bull McLaren i Ferrari będą miały podobne osiągi jak teraz, dochodzi Mercedes z nowym autem i parą rewelacyjnych kierowców. To mamy cztery. Na miejscu Renault skupiłbym się na utrzymaniu P5 i EWENTUALNEJ walce z ktorymkolwiek z powyższych zespołów jeśli zrujnują bolid (vide McL i Fer w 2009). Rozumiem optymizm, ale bądźmy szczerzy. Roberto będzie miał cięższe boje niż w tym roku, Mercedes nie będzie już chłopcem do bicia...
wnerwiona
24.11.2010 08:46
tak co do belgi w monaco też powinno być 2 miejsce ale to już szczegół chodzi o całość i konkluzje gdyby nie to wszystko to i bez Pietrowa było by 4 miejsce takie jest moje zdanie .
Mexi
24.11.2010 08:35
@wnerwiona: w Belgiii mozna było wygrać, gdyby Robert nie zrobił tylu błędów. Byłby bliżej Hamiltona, którego by objechał po jego wycieczce na pobocze pod koniec wyścigu. Bezbłędny pit dałby P1.
Lolkoski
24.11.2010 08:00
@up- z tym 4 się zgadzam, wystarczyłby ktoś pokroju Kovalainena lub Glocka
Sgt Pepper
24.11.2010 07:52
@up W tym roku spokojnie było w zasięgu miejsce 4. Z tym 3 oczywiście przesadziłem. Ale Boulllier wypowiadał się o celu na rok przyszły i wyraźnie mówił o 3-4 miejscu. A 4 było realne już w tym roku.
Lolkoski
24.11.2010 07:42
@sgt pepper- z tym rokiem to chyba trochę przesadziłeś Tak jak ktoś napisał oby to nie było jak z Williamsem tegorocznym co też był z czystej kartki, bo pomimo niezłej końcówki to sezon mieli średni, a po 2009 w tym spodziewałem się więcej, ale jak narazie to ten sezon jak powiedzieli tak wyglądał - mniej więcej - więc liczę, że Kubica powalczy o jakieś zwycięstwo lub dwa, a Pietrow mam nadzieję się poprawi
wnerwiona
24.11.2010 07:42
ale co mnie obchodzi ROS ja piszę że z taką pracą nie będą na 3 miejscu !!!!!
kovalf1
24.11.2010 07:36
Teraz proponuje Ci policzenie ile stracili Rosberg i Schumacher nie z własnej winy :)
Sgt Pepper
24.11.2010 07:26
Tak jak już kiedyś pisałem- z Pietrowem na pokładzie 3 miejsce to naprawdę ambitny plan. Z kimkolwiek na przyzwoitym poziomie- byłoby to prawie realne już w tym roku, no 4 miejsce było spokojnie w zasięgu. A tak trzeba TO aż zawrzeć w "ambitnych planach" na przyszłość... Trochę żenujące. Zwłaszcza że Eric marzy o miejscu 3-4, czyli zadowoli go 4. (A to mógł mieć już teraz...)
Shaitan
24.11.2010 07:26
@SoBcZaK Z tego co pamiętam, to aktualny williams fw 32 jest projektem z "czystej kartki". Szału nie było, ale wtopy też nie.
wnerwiona
24.11.2010 07:26
widzę że fantazja pana Lopeza nie opuszcza 3 miejsce jak nawet 4- go nie mogli zdobyć stawka jest wyrównana rywale popełniali w tym sezonie błędy na czym korzystał min Kubek ale nie ma się co oszukiwać trzeba zacząć od podstaw np nauczyć się jak zrobić szybki pit stop itp. w tym roku właśnie przez błędy własne a nie przez bolid czy Witka stracili wyższe miejsce w generalce : gp EUR 5p za 3 miejsce - nie przygotowany pit gp Wło 6p za 5 miejsce-za długi pit gp Węg 6p za 7 miejsce- lizak pit gp Bel 3p za 2 miejsce- Kub błąd gp Kore 2p za 4 miejsce-lizak nie wypuszcza RK na czas gp Japo 15p za 3 miejsce (a może i 2)-koło gp Braz 4p za 7 miejsce (a może i 6)-strategia gp Wiel Bryt 8 p za 6 miejsce (a może i wyżej) całość straty 49 p !!!!!!
Master
24.11.2010 06:46
Kubicy, oczywiście. To on projektował to auto ;) Nr. 1 ma takie prawo.
Adakar
24.11.2010 06:43
ok a jeżeli bolid będzie TOTALNYM niewypałem ... to kogo to będzie wina ? Kubicy (tego pod którego uwagami i POD którego go rozwijano) , Lopez czy może Eric ... ??? Bo wiadomo, sukces to ma zawsze wiellluuuu ojców
Master
24.11.2010 06:18
To, że zaczynają od czystej kartki znaczy, że samochód nie będzie ewolucją R30, tylko raczej rewolucją i czymś zupełnie innym. Czy będzie konkurencyjny zobaczymy.
AleQ
24.11.2010 06:15
Nie oczekujmy do Reno koksów. Choć chciałbym ,aby Kubek zawalczył o zwycięstwo w 2011 roku, to patrząc na konkurencję i sezon 2010 to bedzie niesłychanie trudny cel.Chociaż 7 lat teamu Renault też miało nie wygrać to jednak pewien pan podczas GP Węgier wygrał wyścig ;) TOP3 w WCC jest nierealne z jednego powodu ... Pietrow.
jpslotus72
24.11.2010 06:03
Jeżeli w 2011 mierzą w pierwszą trójkę wśród konstruktorów, to znaczy że prace nad sklonowaniem Kubicy musieli rozpocząć jeszcze wcześniej, niż projekt nowego bolidu (może to ów klon był testowany w wozie Pietrowa w Abu Zabi?).
podgladamwas
24.11.2010 05:44
Tradycyjny schemat dziejowy od 2006 będzie trwał dalej, dlatego też czeka nas nieparzysta porażka. "Daj im Boże"- chyba najtrafniejszy komentarz do tego wszystkiego.
SoBcZaK
24.11.2010 05:34
To, że zaczynaja od czystej kartki nie znaczy, że samochód musi być udany... Williams pare lat temu też się takim czyjś chwalił i niczego wielkiego nie osiągnął
Gie
24.11.2010 03:49
Przypuszczam że R31 dlatego zaczęli budować od zera że R29 okazał się niewypałem. Myśleli pewnie że na R30 nie będzie dało się zbudować nic wartościowego a ten okazał się całkiem przyzwoity.
SkC
24.11.2010 03:42
Nie z tej beczki... http://www.youtube.com/watch?v=QuUjVwZoR8s&feature=related pierwszy szutrowy rajd Kubicy xD Dajcie na 0.58
quickmick
24.11.2010 03:36
@orzech819 Z tymi tuzami, to w przypadku Flavio bym nie przesadzał, z niego był taki menager teamu jak z koziej... Zwróćcie uwagę, że w zeszłym sezonie parę razy sprawdzali zbieżność między wynikam tunelu aero i rzeczywistością i myślę, że na tym się opierają (angielskie media zwracają uwagę, jak dobrze mają to zrobione na przykładzie kanału f - żaden inny zespół nie miał takiej sytuacji, że przywiózł go na grand prix i od strzału moduł działał dobrze (wyłączam McL - z wiadomych powodów)). W tym sezonie niewiele mogli zrobić - auto było skończone kiedy GL kupił zespół, więc mogli tylko kosmetykę prowadzić... Zobaczymy, ale trzeba być dobrej myśli...
IceMan11
24.11.2010 03:27
Robią bolid od podstaw hmm... Brzmi bardzo zachęcająco, ale nie tylko oni celująw 1-szą trójkę. Zawsze każdy przed sezonem tak biadoli. Trzeba czekać :)
kamarinho1991
24.11.2010 03:26
Jeżeli chcą być w top 3 konstr., to muszą mieć zdecydowanie najlepszy bolid. Mniej więcej taki, jaki Red Bull w tym sezonie. Wtedy Petrov będzie dojeżdżał na tej 3-6 pozycji, a Kubica prawie ciągle pierwszy.
christoff.w
24.11.2010 03:24
Daj im Boze. ;) Oby Pietrov w koncu zaczal jezdzic i przywozic regularnie punkty to mysle ze przy odrobinie szczescia powalcza by byc w pierwszej trojce.Albo bedzie calkowity niewypal albo tak jak w tym roku czyli srednio na jeza ;)
noofaq
24.11.2010 03:20
wszyscy jeżdżą po Pietrowie ale trzeba przyznać że różnie można o nim mówić ale myslę że trudno o nim powiedzieć że jest powolny.. rozbija bolidy, jeździ nierówno ale wolno na pewno nie.. w gp2 też potrzebował czasu żeby sie wjeździć - mimo wszystko nie skreslałbym go tylko dlatego że przywozi ciężarówkę dolarów :)
orzech819
24.11.2010 03:17
Nie zapominajmy że w tym roku Renault pomimo braku stabilności zbudowało i rozwijało sie wiele lepiej dużo lepiej niż w zeszłym roku gdy teamem rządziły tuzy tego sportu
paymey852
24.11.2010 03:15
Nie sztuką pokazać się pierwszy, ale być pierwszy :) Ciekawe, jeden z dwóch lub trzech, jak się domyślam chodzi o Alonso i Pietrowa czy Hamiltona uhaha Trzeci Kubica OK., trzecie miejsce wśród konstruktorów-wolne żarty, do tego trzeba mieć dwóch kierowców a nie …, no chyba że Renault będzie o 1,5s przed konkurencją no to może
SkC
24.11.2010 03:12
Zaufajmy Lopezowi i módlmy się z pomocą ojca Rydzyka o szybki bolid Renault/Lotus w przyszłym roku
orzech819
24.11.2010 03:09
Uważam, że nie ważne kiedy wyjedzie tylko co wyjedzie. Trzeba trzymać kciuki. Pamiętajmy że gdyby nie dyfuzory i zła strategia wprowadzania ulepszeń zeszłoroczny bolid BMW mimo tego że szybko się za niego wzięli nie był by taki zły. Dajmy im szansę. To są tylko ludzie.
xdomino996
24.11.2010 03:06
No ciekawe duze ryzyko budowa od nowa hmm.. albo wiąże sie to z bardzo mocnym autem w 2011 albo totalnym nie wypałem oby tylko nie to 2 bo bedzie powtórka z 2009 roku. Kubica musi przełamac ten cykl ze zawsze dobrze mu idzie w latach parzystych (2006 debiut, 2008 wygrana, 2010 dobry sezon) a w nie parzystych słabo ( 2007 wypadek, 2009 sezon totalnie nie udany moze poza Brazylią)
Carlo's
24.11.2010 03:04
A ja sądzę, że Lopezowi sie porypało i R31 wyjedzie już od pierwszych testów.
SkC
24.11.2010 03:03
Miejmy nadzieje ze R31 będzie przynajmniej na poziomie F1.08, wtedy Lopez może być spokojny o tytuł dla swojego zespołu
Master
24.11.2010 03:02
Może NASA im pomagała i nie chcą się pokazywać :P
seba_d
24.11.2010 03:02
ciekawe czy nie chcą pokazać nad czym pracowali cały rok albo to po prostu ściema.
YAHoO
24.11.2010 03:01
Wysoko mierzą - czołowa trójka, a to oznacza że muszą "wygryźć" kogoś z trójki McLaren, Ferrari, Red Bull. No i niewiadomą jest też co zrobi Mercedes.
Bart125
24.11.2010 03:00
Albo nie chcą żeby rywale zbyt wcześnie zobaczyli ich bolid ;P
grzegorzfiliks
24.11.2010 02:58
To znaczy, że podczas pierwszych dwóch testów w przyszłym roku w Walencji i na Jerez zobaczymy jeszcze R30. Może to i dobrze, przecież nie wiadomo co oni tam robią z tym nowym bolidem. O ile dobrze pamiętam, to Brawn GP dopiero w marcu pokazał swój bolid :) Lopez sam przyznał, że konstruowali go od zera.
Master
24.11.2010 02:57
Hmm, dziwne. Chociaż Red Bull bodaj swój model z 09 bądź 10 też testował w ten sam sposób. Na którychś tam testach też ich nie było. Albo Lopez się pomylił, sądził że testy są pod koniec lutego, a nie na początku, ale to by już było conajmniej bardzo dziwne.
Ap4cz05
24.11.2010 02:52
Właśnie też mnie to troszkę zdziwiło. W tym roku dosyć szybko zaprezentowali, więc tym bardziej mnie to zastanawia.
Maraz
24.11.2010 02:50
Pierwsze testy R31 dopiero pod koniec lutego? Hmm...