GP Hiszpanii: trening 2 - Webber ponownie na czele

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Catalunya
20.05.1115:47
Konrad Házi
8849wyświetlenia

Najszybszym kierowcą drugiej sesji treningowej, podobnie jak w pierwszej, był Mark Webber. Przewaga kierowcy Red Bull Racing była tym razem znacznie mniejsza. Na drugim miejscu uplasował Lewis Hamilton ze stratą 0,039s, a trzeci był Sebastian Vettel, o 0,356s za Webberem.

W perspektywie jutrzejszych kwalifikacji zapowiada się więc interesująca walka o pierwsze pole startowe, do której mogą też przyłączyć się kierowcy Ferrari. Mieli oni w tej sesji nieco pecha i podczas swych przejazdów na miękkich oponach natrafili na torze na wolniejszych kierowców.

Pogoda, tak jak podczas pierwszego treningu, była słoneczna, a temperatura toru wciąż rosła. Już od samego początku na torze panował spory ruch i nikt nie zwlekał z rozpoczęciem pomiarowych okrążeń. Jako pierwszy czas uzyskał tym razem kierowca Toro Rosso - Jaime Alguersuari (1:29.858). Już na początku sesji nerwowy moment przeżył Kamui Kobayashi, który pojechał zbyt agresywnie w sekwencji zakrętów Wurth, co skończyło się drobną wizytą na poboczu. W pierwszych dziesięciu minutach sesji na tor nie wyjechał jedynie Lewis Hamilton.

Na początku sesji, gdy na torze momentami były jednocześnie 23 bolidy, tempo dyktował Fernando Alonso, który podczas swojego przejazdu ustanowił czas 1:25,445, jednak po piętach wciąż deptał mu Jenson Button. Kierowcy Red Bull Racing, podobnie jak reprezentanci Mercedesa, na początku sesji plasowali się w środku stawki, wykonując dłuższe przejazdy.

Po upływie 30 minut na prowadzeniu był już Lewis Hamilton, który wykonał krótką serię szybkich okrążeń, notując czas 1:25,236, a na ostatnim z nich w widowiskowy sposób wybronił się przed wpadnięciem na wysoki krawężnik w sekwencji Wurth. Za kierowcą McLarena plasowali się w tym czasie Fernando Alonso i Pastor Maldonado, który był pierwszym kierowcą korzystającym w ten weekend z miękkiej mieszanki opon.

Witalij Pietrow tym razem nie miał problemów i od początku pracował na torze, podobnie jak jego kolega z Lotus Renault - Nick Heidfeld. Obaj kierowcy tego zespołu plasowali się w pierwszej połowie sesji w czołowej dziesiątce, wykonując liczące po kilka okrążeń przejazdy. Wkrótce jednak Rosjanin wyjechał na tor na miękkich oponach i pewnie wysunął się na prowadzenie z rezultatem 1:24,786. Inni kierowcy - między innymi przedstawiciele Ferrari i McLarena - wciąż korzystali z twardych opon.

Na półmetku sesji na prowadzeniu był już Sebastian Vettel, który po długich przejazdach na twardych oponach rozpoczął pracę na miękkiej mieszance. Niemiec pobił rekordy we wszystkich trzech sektorach, poprawiając czas Pietrowa o dwie sekundy (1:22,826). Swe rezultaty poprawili też Nick Heidfeld, który awansował na drugie miejsce (+1,5s) i Sergio Perez (+1,8s).

Wkrótce na torze pojawił się drugi z reprezentantów RBR - Mark Webber, który poprawił rekordy wszystkich sektorów, a tym samym poprawił czas Vettela o 0,356s. Ze swojego samochodu nie był za to zadowolony Jenson Button, który narzekał na podsterowność i nerwowość tylnej osi przy przyspieszaniu.

Na 38 minut przed końcem sesji żółtą flagę spowodował Felipe Massa, który ze względu na problemy ze stabilnością bolidu na hamowaniu wypadł na pobocze nawrotu Seat. Brazylijczyk uniknął jednak bandy i nie utknął w żwirowej pułapce, a po dokończeniu okrążenia zjechał do boksów.

Warto odnotować też, że miękkie opony nie pracowały dla wszystkich tak dobrze, jak dla kierowców RBR. Korzystając z miękkiej mieszanki kierowcy tej ekipy byli w stanie przejechać cały ostatni zakręt (New Holland) z aktywowanym systemem DRS, podczas gdy inni mieli z tym spory problem. W tym czasie na tor, na miękkich oponach, wyjeżdżali też kierowcy Ferrari, McLarena, Williamsa i Toro Rosso.

Od samego początku sesja nie układała się po myśli kierowcom Force India, którzy plasowali się z ponad sześciosekundową stratą między przedstawicielami nowych ekip. Paul di Resta wykonywał jednak dłuższe przejazdy związane z testem nowego przedniego skrzydła i podłogi, zaś w bolidzie Adriana Sutila awarii uległ system telemetrii. Niemiec zdołał powrócić na tor na około kwadrans przed końcem. Warto wspomnieć też o reprezentantach Team Lotus, którzy zdają się być naprawdę blisko kierowców środka stawki.

Ostatnie 30 minut drugiego treningu upłynęło pod znakiem długich przejazdów, z dużą ilością paliwa, wykonywanych na obu rodzajach opon. Na 13 minut do końca po raz kolejny pojawiła się żółta flaga. Tym razem sprawcą był Narain Karthikeyan, który zwiedził pobocze zakrętu Repsol.

Tak jak w pierwszym treningu w końcówce wszyscy pojawiali się na torze, by wykonać jeszcze kilka okrążeń przy większym obciążeniu paliwem. Końcówka, tak jak i cała sesja przebiegła jednak spokojnie i nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów. Po raz kolejny natomiast nad najsłabszymi ekipami - Virgin i HRT zawisła groźba nie zmieszczenia się w kwalifikacjach w limicie 107% czasu najszybszego kierowcy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Mark Webber (2)Red Bull RB71:22,47035
2Lewis Hamilton (3)McLaren MP4-261:22,5090,0390,03927
3Sebastian Vettel (1)Red Bull RB71:22,8260,3560,31737
4Jenson Button (4)McLaren MP4-261:23,1880,7180,36232
5Fernando Alonso (5)Ferrari 150° Italia1:23,5681,0980,38034
6Nico Rosberg (8)Mercedes GP W021:23,5861,1160,01835
7Michael Schumacher (7)Mercedes GP W021:23,9811,5110,39530
8Felipe Massa (6)Ferrari 150° Italia1:24,2781,8080,29730
9Kamui Kobayashi (16)Sauber C301:24,2901,8200,01233
10Nick Heidfeld (9)Renault R311:24,3661,8960,07631
11Sergio Perez (17)Sauber C301:24,4832,0130,11738
12Witalij Pietrow (10)Renault R311:24,7862,3160,30343
13Sebastien Buemi (18)Toro Rosso STR61:25,2962,8260,51033
14Rubens Barrichello (11)Williams FW331:25,3032,8330,00738
15Jaime Alguersuari (19)Toro Rosso STR61:25,4572,9870,15434
16Pastor Maldonado (12)Williams FW331:25,6033,1330,14643
17Paul di Resta (15)Force India VJM041:26,0733,6030,47032
18Heikki Kovalainen (20)Lotus T1281:26,4173,9470,34437
19Adrian Sutil (14)Force India VJM041:27,1234,6530,70620
20Jarno Trulli (21)Lotus T1281:27,1894,7190,06634
21Jerome d'Ambrosio (25)Virgin MVR-021:28,0365,5660,84736
22Timo Glock (24)Virgin MVR-021:28,0625,5920,02628
23Narain Karthikeyan (22)HRT F1111:29,4696,9991,40728
24Vitantonio Liuzzi (23)HRT F1111:29,4767,0060,00731
107% najlepszego czasu: 1:28,242

KOMENTARZE

16
Simi
21.05.2011 07:28
bigos95 - Sergio jest niezwykle młody i totalnie niedoświadczony, ale pokazuje, że ma niemały talent.
jednooki_cyklop
20.05.2011 08:16
@MairJ23 Też liczę na Gutierreza, ale coś ostatnio mu nie idzie :(
MairJ23
20.05.2011 07:14
@bigos95 nie odrazu Rzym zbudowano.... nie wiem czy zauwazyles ale ma kilka wyscigow tylko za soba... wiec trzeba mu dac czas na przyzwyczajenie si edo wszystkiego, bolidu, ekipy, inzynierow, strategii i opon - do tych ostatnich kazdy musi sie przyzwyczaic - ale jemu jak i innym debiutantom w tym roku bedzie ciezej bo wszystko sie dla nich zmienilo - nie tylko opony. Wiec daj mu troche czasu zamiast na niego pomyje i na forumowiczow wylewac. - troche oglady czlowieku. Peter Sauber rzadko sie z kierowcami myli ! - maja jeszcze w zanadrzu jednego meksykanina - na ktorego ja licze od 2 lat... Esteban Gutierrez... chcialbym go zobaczyc w koncu za kierownica jakiegos z bolidow F1. Wiec wykaz prosze troche wiecej cierpliwosci zanim bedziesz kogos osadzal. Kilka wyscigow specjalista nie czyni ale rowniez nie czyni nikogo jakims pajacem.
jednooki_cyklop
20.05.2011 06:20
@bigos95 się nie znasz itp. ;)
rymarz
20.05.2011 05:37
Apropo wyścigu to od GP Kanady z DRS będzie można korzystać 2 razy, będą 2 strefy http://www.f1fanclub.pl/2011/05/dwie-strefy-drs-w-czasie-grand-prix-juz.html
Simi
20.05.2011 04:10
bigos95 - eee, nie Kamui nie jest słaby.
rno2
20.05.2011 04:04
Mercedes ma ten przedni wydech, czy były to zwykłe plotki?
PINHEAD
20.05.2011 03:52
cos slabo Ferrari. Mam nadzieje ze jutro pokażą lepsze czasy.
VJM02
20.05.2011 03:38
Przekładanka: RBR-McL Fer-Merc Sau-Ren STR-Will FI-Lot :D
kusza
20.05.2011 03:02
Raczej dwoch.
Simi
20.05.2011 02:27
Fajnie, że Sauber się poprawia. Cieszyłbym się, gdyby wyprzedzili Lotus Renault. Mają potencjał i dwóch dobrych kierowców.
KUB P1
20.05.2011 02:18
Jutro "Seb" bedzie najszybszy podczas FP3 i w Q3. To więcej niż pewne!
MairJ23
20.05.2011 02:17
Chyba nikt nie pojedzie na twardych - bo to 2 sek straty :( Ale nigdy nie mow nigdy. :)
lukaszlew77
20.05.2011 02:07
Czyżby HRT po za wyścigiem? Dziewice też mogą mieć problemy.
archibaldi
20.05.2011 01:56
No no Lotusy faktycznie poczyniły krok do przodu. Renault zdaje się mieć za bezpośredniego konkurenta Saubera, czyli regres..
nij0
20.05.2011 01:54
Fajnie, że Hamilton jest bardzo blisko RBR i Sauber przed LRGP. Jestem ciekaw kto się przejedzie na twardej mieszance w kwalifikacjach...