Williams i Renault znów razem począwszy od 2012 roku

Powrót zwycięskiej pary
04.07.1115:46
Michał Respond
5238wyświetlenia

Zespół Williams ogłosił dzisiaj, że począwszy od sezonu 2012 będzie wykorzystywał jednostki napędowe dostarczane przez firmę Renault - tym samym na tory wyścigowe powróci zwycięski duet z lat dziewięćdziesiątych.

Wstępna umowa została zawarta na lata 2012-2013, z opcją przedłużenia na sezon 2014, kiedy zostaną wprowadzone nowe rozporządzenia dotyczące jednostek napędowych w Formule 1.

Obie firmy współpracowały już ze sobą w przeszłości, w latach 1989-1997, a rezultatem tej współpracy były 4 tytuły mistrza świata kierowców i 5 konstruktorów. Szef zespołu Frank Williams stwierdził, że jest bardzo zadowolony z możliwości ponownego rozpoczęcia współpracy z Renault, nie tylko ze względu na doniosłe wydarzenia z przeszłości, ale również ze względu na możliwość ich powtórki w przyszłości.

Jesteśmy bardzo podekscytowani powrotem do współpracy z Renault. To łączy nasz zespół ponownie z wiodącym koncernem samochodowym, a uzupełnieniem tego jest nasze nowe partnerstwo z Jaguarem. Chcemy jednocześnie podziękować firmie Cosworth; przez ostatnie dwa lata byli uczciwym i rzetelnym partnerem zarówno na torze, jak i poza nim; wierzymy, że nasze drogi biznesowe jeszcze się skrzyżują. Nasza przeszłość z Renault jest wspaniała, ale w tej chwili myślimy o wspólnej przyszłości; musimy odbudować naszą pozycję w stawce. Podjęcie współpracy z firmą z Viry nam na to pozwolić.

Szef Renault Sport F1 - Bernard Rey powiedział: Renault pozostaje w Formule 1; liczymy na to, że współpraca z Williamsem pokaże, jak skuteczni jesteśmy, i że wspólnie będziemy odnosić sukcesy, które mamy z innymi zespołami. Zespół Williams podjął ostatnio kilka ważnych decyzji techniczno-organizacyjnych, które mają zmierzać do osiągania lepszych wyników na torze. Wierzymy, że podjęcie współpracy z nami jest również takim krokiem, pokazuje bowiem determinację zespołu w chęci powrotu na czoło stawki.

Rey dodał również, że możliwość zaopatrywania wielu zespołów była kluczową kwestią dla Renault. Dzięki posiadaniu czterech odbiorców silników od 2012 roku nasza pozycja w stawce umocni się. Dzięki niej nasza macierzysta firma będzie mogła wykorzystywać Formułę 1 do celów marketingowych w skali jeszcze większej, niż dotychczas. Nie bez znaczenia jest również powrót legendarnej pary; w przeszłości tworzyliśmy razem samochody słynące z innowacyjności technicznej i odnosiliśmy sukcesy, których jeszcze nie udało nam się powtórzyć.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

18
bazyli1918
06.07.2011 08:35
Niestety z Williamsa została już tylko nazwa. Z roku na rok coraz niżej.
omen10
05.07.2011 10:41
Już sobie to wyobrażam :DD 'Cosworth popisał się najlepszą jednostką silnikową'. Nierealne. Mam nadzieję, że Williams wróci do dawnej świetności. Życzę wszystkiego najlepszego :)
aPiS
05.07.2011 06:33
Ha Ha Ha.... Nikt już nie będzie inwestował w umierającą technologię, stąd marna szansa by Cosworth się znacząco poprawił w latach 2012-2013. Wybrali wariant przejściowy by jakoś do czasu wejścia V6 mieć szansę konkurować. Kontrakt jest z opcją na 2014, co oznacza, że mogą powrócic do Cosworth'a jeśli ten pokaże lepsze parametry niż Renault dla nowych V6 Turbo.
ICEman
04.07.2011 06:20
Williams-Renault-Elf - Dream team lat 90
FlyeThemoon
04.07.2011 05:37
Williams FW15 :D miał aż DWA silniki w jednym boldzie to w końcu oni wygrali sezon 1993. PS :) Chodzi mi o to coś co widać z boku malowania tego bolidu, a to coś jest NAPRAWDĘ szybkie i pełni rolę drugiego silnika.
Anderis
04.07.2011 04:53
Ja myślę, ze to długofalowa współpraca. Williams conajmniej od początku maja wyciąga wnioski i próbuje zmienić to, co przez ostatnie lata robili źle. Kolejnym krokiem było nawiązanie współpracy z takim producentem silników, który powinien być konkurencyjny przez długie lata w F1, także po zmianie przepisów.
Aros
04.07.2011 04:39
Coś często Williams zmienia silniki ;) Pewnie na silniku Renault będą "jechać" ze 2 lata i jak nie będzie sukcesów to znów zmienią silniki - przejściowo na Coswortha ;) Później chcąc znów przywrócić niejako legendę zdecydują się na BMW ;) Zobaczymy, czy się sprawdzi :D
SkC
04.07.2011 03:37
Hmm nieźle 4 teamy, Renault stanie się producentem który dostarcza silniki największej liczbie zespołów. RBR czyli obecni mistrzowie, Williams czyli byli mistrzowie - legenda, Team Lotus czyli dorastająca siła no i LRKW.
akkim
04.07.2011 03:26
Trochę z historii cytatów a mniej mego zdania, tak dla przypomnienia i dla porównania. rok 2009/2010 [quote]„Naszym celem od zawsze było znalezienie się w czołówce, a teraz, gdy stawka jest tak ciasna, jest to nawet bardziej prawdopodobne dzięki przepisom, które bardzo wyrównały stawkę. Zyskanie dzięki zmianom aerodynamiki kilku dziesiątych sekundy może pozwolić na wygrywanie wyścigów. Dlatego tak wielu kierowców wygrywało w tym roku. Cosworth z pewnością dobrze się spisze”. "Bardzo nas ekscytuje powrót do Coswotrha to okres naszej świetności. Przeszłość może stać się teraźniejszością. Liczymy, że dzięki nim tak się właśnie stanie." „Muszę powiedzieć, że jestem pod dużym wrażeniem naszego dostawcy silników – firmy Cosworth, szczególnie pracy, jaką wykonali nad niezawodnością” [/quote] To tyle o historii i kole ;)
phildoon
04.07.2011 02:21
Nie mająNewaya ale kto wie, może mają kogoś, kto mógłby Newaya godnie zastąpić :) W końcu końców pierwsze sukcesy za deską kreślarską w f1 odniósł właśnie w Williamsie. Obecny duet kierowców uważam za niezły, Rubens dobrze sprawuje się w roli lidera a Pastor zdaje się naprawdę nieźle rokować na przyszłość. Oby tylko mieli dobrą organizację pracy i odpowiednią ilość środków a wrócą tam, gdzie być powinni :)
Karol26
04.07.2011 02:14
Powrót do dobrych wyników realny :) Historia się wraca ;D Ale to pięknie wygląda ! :)
Yurek
04.07.2011 02:14
CO ZA DZIEŃ! Najpierw HRT, chwilę później Virgin, teraz Williams... Cieszę się z tej decyzji, ale jak słusznie zauważył jpslotus72 - oni mieli wtedy Neweya (i lepszych kierowców). Same silniki Renault nie gwarantują wspaniałych rezultatów, co udowadnia w tym roku Lotus.
jpslotus72
04.07.2011 02:01
Powrót do "złotej ery" nie będzie taki prosty - wtedy Williams oprócz silnika Renault miał jeszcze Newey'a...
mbg
04.07.2011 01:55
trochę mi szkoda Cossiego. Zostaje HRT i Virgin z którymi ciężko będzie pokazać możliwości silnika.
Spandex
04.07.2011 01:55
Co za dzień! :D
rentonB
04.07.2011 01:55
A kogo to obchodzi ze dodali sobie Caterham do Malowania?? Niech scigaja sie Caterhamem to moze pokonaja LRGP hehe. A wracajac do tematu fajnie ze legenda powraca, ale cos ciezko mi uwierzyc ze Cosworth tak sobie bez walki oddaje kolejne zespoly...
Nirnroot
04.07.2011 01:50
A niedługo news, że Lotus zmienia malowanie i będzie na bocznych sekcjach miał logo CATERHAM :D
marwoj666
04.07.2011 01:48
Wow! Virgin i HRT też dziś ogłosiły ważne decyzje, ciekawy dzień :> Miejmy nadzieję że pomoże to Williamsowi