Ferrari: Przejście na silniki V6 dobrym ruchem

Luca di Montezemolo twierdzi, że wybór nowego silnika umocnił zaangażowanie Ferrari w F1.
04.07.1115:59
Karol Zając
1762wyświetlenia

Prezes Ferrari - Luca di Montezemolo powiedział, że decyzja o wyborze turbodoładowanych silników V6 na kolejną generację pakietu obowiązujących zasad w Formule 1 w zamian za czterocylindrowe jednostki umocniła zaangażowanie firmy w ten sport.

Słynna włoska ekipa była jednym z największych krytyków pierwotnego planu bardziej ekologicznych silników, jednak Montezemolo powiedział reporterom w Japonii, że wybór jednostek V6 zapewnił, że Formuła 1 pozostała odpowiednia dla Ferrari.

Będziemy w F1 tak długo, jak Formuła 1 będzie reprezentowała dla nas najważniejsze centrum dla badań. Decyzja o wybraniu silnika V6 jest ważna, ponieważ turbo-szóstki są dobre dla przyszłości, nie tylko dla Ferrari, ale także dla Mercedesa i innych - powiedział markiz.

Właściciel praw komercyjnych F1 - Bernie Ecclestone jest teraz samotnym głosem opozycji dla nowych zasad, które zostały uzgodnione w zeszłym miesiącu jako kompromis zawarty między zespołami i FIA. Ecclestone argumentował, że hałas turbodoładowanych jednostek nie będzie adekwatny do spektaklu, jaki zapewnia F1 i wywoła rozczarowanie wśród fanów oraz promotorów. Nowe zasady wejdą w życie w 2014 roku.

Di Montezemolo dodał, ze kolejna zmiana regulacji, jaką by chciał zobaczyć, to ograniczenia w aerodynamice: Dzisiaj aerodynamika oznacza 90% osiągów samochodu i sądzę, że to nie jest dobre, ponieważ nie budujemy satelitów ani samolotów - budujemy samochody. Aerodynamika musi być mniej znacząca w osiągach samochodu - posumował Włoch.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

8
Kamikadze2000
04.07.2011 06:04
No może to wreszcie ciszy Lucę "Markizowego Klauna" di Montezemolo. Bo już miałem dośc jego wypocin. @IceMan11 - też go nie mogę słuchac. Dlatego liczę na to, że nowe silniki go uciszą. Szczerze wolałbym, aby zajął się tą swoją chorą polityką. Pozdro :))
IceMan11
04.07.2011 05:38
@Karol26 - sorry, ale one raczej nie pomagały wyprzedzać, wręcz przeciwnie, a dodatkowo wyglądały okropnie. @Ralph1537 - noo... Jakoś w latach 2007 i 2008 gdy aero była największa nie mieli nic przeciwko. Już nie mogę go czytać!!!
Ralph1537
04.07.2011 05:32
przecież dopiero co ograniczali aerodynamike
Karol26
04.07.2011 04:26
Iceman11 oczywiście że były ale mam na myśli takie jak w latach 80!
IceMan11
04.07.2011 03:42
@Karol26 - szersze opony były, mniejsze skrzydełka były. Prawda jest taka, że od 2009 roku mamy gorszą aerodynamikę, ale wytwory tj. podwójny i dmuchany dyfuzor niwelują stratę w aero. Opony też są węższe od tych w 2009 roku. Niech Ferrari będzie za zniesieniem DRS bo to on pomaga tym słabszym silnikom niwelować stratę w postaci mocy co pokazuje RBR.
Karol26
04.07.2011 03:08
Nie mam na myśli tylko wielkości skrzydeł ale to by dużo zmieniło i tak :) Mogli by wprowadzić szersze opony :D
fitipaldi666
04.07.2011 02:48
A jak taką aerodynamikę ograniczyć bo zmniejszenie skrzydełek to chyba nie wszystko .
Karol26
04.07.2011 02:13
Mogli by tą aero ograniczyć ;) Super byłoby powrócenie do szerokich samochodów z mniejszymi skrzydełkami :) Pod sterowne potwory :D