Zakaz używania DRS w tunelu w Monako utrzymany

Aktywacja systemu w wyścigu będzie możliwa na prostej startowej.
18.05.1217:39
Karol Zając
1531wyświetlenia

Ze względów bezpieczeństwa kierowcy Formuły 1 ponownie nie będą mogli używać DRS w tunelu podczas całego weekendu GP Monako.

W zeszłym sezonie kierowcy nawoływali przed weekendem w Monako, by zabronić używania DRS ze względu na obawy, że może to doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji, jeśli będą zmuszeni używać go w treningach i kwalifikacjach.

Szybki, prawy zakręt w tunelu jest przejeżdżany bez odjęcia pedału przepustnicy i jeśli coś poszłoby źle i kierowca straciłby kontrolę po aktywacji DRS, to praktycznie nie ma miejsca do wyjazdu na wyjściu z zakrętu.

Decyzja o zakazaniu użycia DRS w tunelu została dobrze przyjęta przez kierowców, a jeszcze większą ulgę przyniosła po groźnym wypadku Sergio Pereza w kwalifikacjach. Meksykanin doznał wstrząśnienia mózgu po tym, jak uderzył w barierę w trzeciej części kwalifikacji. Perez stracił kontrolę nad samochodem na dohamowaniu przed szykaną po wyjściu z tunelu. Gdyby użycie systemu DRS było dozwolone, jechał by on z szybkością około 10km/h większą - co mogłoby oznaczać jeszcze poważniejsze skutki wypadku.

Mając na uwadze kraksę Pereza i niebezpieczeństwo w tej części toru, źródła ujawniły, że FIA ponownie zgodziła się ograniczyć użycie DRS w tym obszarze, który rozciąga się od wyjścia z zakrętu Portier, aż do szykany za tunelem. W zeszłym sezonie Jenson Button był jednym z kierowców, którzy poparli decyzję FIA.

To było potrzebne. Tunel jest bardzo śliskim miejscem z dużo niższym poziomem przyczepności niż reszta toru, z kawałkami opon odbijającymi się od barier i lądującymi na linię wyścigową. Pierwsza osoba, która użyłaby DRS w tunelu wylądowałaby na ścianie. To bardzo dobry pomysł. Nie pomogłoby to w wyprzedzaniu w tunelu i nie ma powodu do używania go tam. To niepotrzebne ryzyko - zakończył.

FIA nie zmieniła także punktu aktywacji systemu DRS w wyścigu, który ponownie został zlokalizowany na prostej startowej.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

9
benethor
19.05.2012 09:21
@DJ Malina dla mnie mógłby obowiązywać w całym sezonie...
Kamikadze2000
18.05.2012 08:06
@Dante - byłoby to całkiem niezłe rozwiązanie. Pzdr :)
Adakar
18.05.2012 06:44
niestety DRS wciąż obowiązuje na prostej start meta ... więc Pastor ciągle musi uważać na Lewisa w Turn1 ;)
akkim
18.05.2012 05:45
Jestem ciekaw czy dożyję jeszcze takiej chwili, by przeczytać : "Ludzie z FIA DRS spuścili".
Dante
18.05.2012 04:47
@Kamikadze2000 - Poszedłbym dalej - pozwolić na używanie DRS'u tylko na niektórych torach, tam gdzie zawsze były problemy z wyprzedzaniem.
slawek_s
18.05.2012 04:16
nie kierowców a głównie płaczka Trullego, którego na szczęście już nie ma w stawce.
ziom100
18.05.2012 04:11
Szkoda że nie ma tu jakiejś prostej bo byłoby więcej wyprzedzeń nie tak jak w tamtym roku.
Kamikadze2000
18.05.2012 04:09
Tak, dla nas to byłoby fajne rozwiązanie. Ale w kwestii bezpieczeństwa raczej już nie bardzo... ;)
DJ Malina
18.05.2012 04:07
jak dla mnie zakaz DRS mógłby obowiązywać na całej długości toru