Sauber nawiązał współpracę z trzema rosyjskimi firmami

Częścią tego partnerstwa jest zatrudnienie Siergieja Sirotkina jako kierowcę rozwojowego
15.07.1311:18
Paweł Zając
2396wyświetlenia

Sauber ogłosił dziś nawiązanie współpracy z trzema rosyjskimi firmami, co ma zabezpieczyć długoterminową przyszłość ekipy.

Firmami, które zdecydowały się wesprzeć szwajcarską ekipę są Międzynarodowy Fundusz Inwestycji Korporacyjnych, Fundusz Rozwoju Północno-zachodniej Federacji Rosyjskiej oraz Międzynarodowy Instytut Technologii Lotniczych.

W oświadczeniu możemy przeczytać: Jesteśmy zadowoleni mogąc poinformować o współpracy z Międzynarodowym Funduszem Inwestycji Korporacyjnych, Funduszem Rozwoju Północno-zachodniej Federacji Rosyjskiej oraz Międzynarodowym Instytutem Technologii Lotniczej. Zwiększy ona promocję Formuły 1 w Rosji, a także zaowocuje wspólnym rozwojem zaawansowanych technologi. Współpraca z Międzynarodowym Instytutem Technologii Lotniczej, jedną z wiodących instytucji naukowych w Rosji, pozwoli Sauberowi wykorzystać zaawansowaną wiedzę rosyjskich inżynierów. Celem jest wykreowanie nowych perspektyw i komercjalizacja rozwiniętych technologii.

Według magazynu Autosport, inne zespoły również starały się nawiązać współpracę z tymi firmami, jednak to właśnie Sauber wykorzysta ich technologiczne, jak i finansowe wsparcie. Ponadto ogłoszona dziś współpraca ma w żaden sposób nie wpłynąć na strukturę udziałów, a tym bardziej osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem.

W ramach partnerstwa do ekipy dołączy Siergiej Sirotkin, siedemnastolatek ścigający się obecnie w Formule Renault 3.5, który będzie przygotowywany przez ekipę do debiutu w Formule 1. Być może już w sezonie 2014. Rosjanin nie zmieni jednak planów na nadchodzące testy na Silverstone, podczas których zobaczymy Robina Frijnsa, Kimye Sato oraz Nico Hulkenberga.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

12
zbiges
15.07.2013 05:05
Cieszę się, że w składzie pojawi nowy zdolny kierowca. Jeszcze bardziej cieszę się z powodu, że Sauber zostaje. Natomiast fragment cyt: "Współpraca z Międzynarodowym Instytutem Technologii Lotniczej, jedną z wiodących instytucji naukowych w Rosji, pozwoli Sauberowi wykorzystać zaawansowaną wiedzę rosyjskich inżynierów" to dodali chyba tylko po to żebyśmy mogli się szczerze pośmiać :D Ja zrywałem boki po przeczytaniu.
jpslotus72
15.07.2013 02:55
@SirKamil Czas pokaże... Może lepszy byłby mariaż z jakimś potentatem gospodarczym - jak np. w przypadku znanego koncernu gazowego zza wschodniej granicy, który od 2007 roku sponsoruje jeden z klubów Bundesligi. Te fundusze i Instytut Technologii Lotniczych to trochę nietypowa (nomen omen?) kombinacja. Z drugiej strony, Sauber chyba nie bardzo mógł przebierać w ofertach - "tonący brzytwy się chwyta" i dobrze, jeśli złapie się za rączkę a nie za ostrze...
adnowseb
15.07.2013 02:47
@SirKamil No tak... Już niebawem przekonamy się co do zaangażowania.Oby było ''taaakie''
SirKamil
15.07.2013 01:04
[quote] takie zaangażowanie [/quote] Cały mój post dotyczy problemu, jakie to zaangażowanie, czy rzeczywiście taaakie.
Kamikadze2000
15.07.2013 12:46
@Adam2iak - i tak to powinni rozwiązać. :D
Adam2iak
15.07.2013 12:33
@Kamikadze2000 Zgadza się, jeśli Sirotkin ma ten komfort i może poczekać rok na debiut to powinien to zrobic. W 2014 mógłby pojeździć bolidem w piątki (a ile dają takie jazdy pokazuje postawa Bottasa i Bianchiego na tle reszty debiutantów) :)
jpslotus72
15.07.2013 11:33
@SirKamil Cóż - takie zaangażowanie to też inwestycja i musi się jakoś (bezpośrednio - finansowo, czy pośrednio - wizerunkowo) zwrócić. Rosja lubi być odpowiednio reprezentowana - oczekuje się tam "uspiechów" od swoich "gieriojów" - piszę to zresztą bez uszczypliwości, któż nie lubi sukcesów. A ogromny kraj - bo takim w końcu Rosja jest (ponad 10 stref czasowych od wschodniej do zachodniej granicy) - nie zadowoli się byle czym, np. takim plątaniem się Pietrowa po stawce bez ładu i składu... Więc poza normalnymi układami biznesowymi, potrzebny jest też jakiś, choćby sporadyczny i symboliczny sukces sportowy. Czy Sirotkin rokuje takie sukcesy? Nie wiem. Przekonamy się. Na dzień dzisiejszy liczy rzeczywiście się skutek doraźny - czyli w ogóle przetrwanie Saubera w stawce. Koło ratunkowe wystarcza, żeby nie utonąć, ale pływać na nim po ocenach raczej się nie da. Czy ten rosyjski "trimaran" pozwoli na konkurencyjne starty w regatach - też nie będę na razie wróżył. Więc póki co, najkrócej skomentowałbym to tak: "Dobrze, ale..."
Kamikadze2000
15.07.2013 11:04
Sergiej to obiecujący zawodnik, więc cieszy mnie fakt, iż ma szanse na F1. Oby jednak nie w 2014r. - to trochę za wcześnie. Niech najpierw powalczy o tytuł w FR3.5 lub GP2. :))
SirKamil
15.07.2013 10:55
Generalnie klimat jest pozytywny (każdy sygnał o możliwości fizycznego przetrwaniu tej organizacji jest pozytywny), ale jednak warto wstrzymać się z huraoptymizmem. Przede wszystkim sam komunikat Saubera jest nieco bardziej stosowany, niż większość przekazów medialnych- mówi o "solidnych podstawach do zwiększenia długoterminowej konkurencyjności", co na poziomie wyczuwalnej subtelności różni się od komunikatów o rozwiązaniu problemów zespołu i gwarancjach bytu. Póki co nie wiadomo 1. ZA ILE 2. Na jak długo 3. Jak stabilnie 4. za jaką cenę- tylko kierowca i Soczi czy chcą tam jeszcze coś reklamować i niby co... To taki handel możliwy chyba tylko w Rosji i jak żywo przypomina Sytuację z Pietrowem. Tam też był kierowca, syn bogatego papy, wsparcie Putina wtedy jako premiera, "firma" państwowa Rosyjskie Technologie (która lipną charakterystyką jota w jote przypomina "firme" państwową Międzynarodowy Fundusz Inwestycji Korporacyjnych tworzoną... cóż za niespodzianka... przy administracji prezydenckiej Putina i ministerstwach... ciekawe ile oni tam jeszcze takich mają do kręcenie lodów na publicznej kasie...), Łada, Stocznia Wybordzka, Sibur, kopalnia węgla i nawet jakiś instytut aerodynamiczny lotniczy, może nawet ten sam co teraz. Tamto nie skończyło się niczym szczególnym. Genii drążyło ten _niezwykle_perspektywyczy_łolaboga_obiecujący_wschodzący_rynek_ i szybko dało sobie spokój bo nie było tam nic wartego zachodu. Co symptomatyczne wsparcie publiczne dla Pietrowa zniknęło równie szybko jak się pojawiło a szczątkowy kapitał tylko dla kierowy był w stanie płacić niewiele i nieterminowo. Caterham zaryzykował, też to przerobił i dzisiaj próżno szukać Pietrowa w stawce. Także jakkolwiek dobrze życzę Sauberowi i chciałbym się mylić, to trudno dostrzec w tym ekwiwalent normalnego sponsoringu z bliższego F1 kręgu kulturowo-biznesowego.
rno2
15.07.2013 10:15
Najgorzej na tym wszystkim wyjdzie Frjins... Co do składu zespołu - liczę na szybkie zastąpienie Gutierreza. Chłopak jako kieorwca jest cienki jak barszcz. Wiadomo, że bolid jest wolny i trudno o jakis wynik, ale np. w Williamsie pomimo podobnej sytuacji Bottas walczy łeb w łeb z Maldonado, natomiast w Sauberze Gutierrez zawsze jest 4-5 pozycji za Hulkenbergiem...
Ksys
15.07.2013 10:04
Może tak być ze będą chcieli przejąć zespół w przyszłości, tymczasem trzeba się cieszyć ze sauber ma zapewnioną przyszłość finansową.
adnowseb
15.07.2013 09:46
Tak oto w prosty sposób otwierają się drzwi z tabliczką F1 przed Siergiejem. :)) ( w sumie to dobrze gdyż chłopak ma potencjał) ''Sauber uratowany''. - czy ta współpraca to ''przygotowanie gruntu''do przejęcia zespołu przez Rosjan? Bardzo podoba mi się ta część wypowiedzi: [quote]pozwoli Sauberowi wykorzystać zaawansowaną wiedzę rosyjskich inżynierów. Celem jest wykreowanie nowych perspektyw i komercjalizacja rozwiniętych technologii”.[/quote] Może wiedzę tą powinni wykorzystać w Marussi? :))