Ferrari chce umieścić Raffaele Marciello w serii DTM

Zdaniem szefa Akademii Kierowców Ferrari, praca zespołów w tej serii jest zbliżona do tej w F1
02.10.1319:37
Mateusz Szymkiewicz
3282wyświetlenia

Szef Akademii Kierowców Ferrari - Luca Baldisserri, ujawnił, że producent z Maranello chce umieścić swojego protegowanego zawodnika, Raffaele Marciello, w mistrzostwach DTM.

18-latek jest obecnie liderem klasyfikacji Mistrzostw Europy Formuły 3 i jak ujawnił Baldisserri, Ferrari chce umieścić go na kolejny sezon w mistrzostwach GP2, World Series by Renault lub DTM, które swoją charakterystyką pracy przypomina Formułę 1.

Myślę, że są trzy opcje - powiedział szef Akademii Kierowców Ferrari. Jedną z nich jest GP2, które ściga się na tych samych torach oraz oponach co Formuła 1. Jest jeszcze World Series by Renault, które oferuje dobry bolid, opony generujące sporą przyczepność oraz świetną rywalizację. Myślę również o DTM. Praca zespołów jest bardzo zbliżona do tej w Formule 1. Wejście w interakcję z dobrze zorganizowaną ekipą jest bardzo ważne dla młodego kierowcy. Mimo to program w DTM może być zbyt wąski dla takiego kierowcy jak „Lello”, lecz nie wtedy, gdy będzie on jednocześnie ścigał się w innej serii.

Baldisserri ujawnił, iż dla Ferrari nie będzie problemem to, że Marciello startując w DTM będzie reprezentował barwy konkurencji. W Niemieckich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych ścigają się obecnie Audi, BMW oraz Mercedes. Dla nas to nie jest duży problem. Skupiamy się na kierowcy - zakończył Włoch.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

14
Masio
03.10.2013 04:03
@kabans Jest kilku takich kierowców, którzy znakomicie radzili dobie w bolidach jednomiejscowych, a po zdobyciu tytułu mistrzowskiego trafili do DTM, gdzie nie idzie już im tak dobrze, np. Roberto Merhi, Robert Wickens czy Daniel Juncadella. Rozumiem, że mogli nie mieć pieniędzy na starty w FR 3.5 czy GP2, ale jednak DTM, to nie miejsce dla nich.
kabans
03.10.2013 02:03
Śmieszne te komentarze bo odezwali się znafcy, których wiedza opiera się na informacjach z interentu a wiedzą co jest lepsze dla zawodnika
mpluta2
03.10.2013 08:24
@Mahilda111 Powiedz mi, ilu kierowców z DTM awansowało do F1? A ilu emerytów z F1 jeździło w DTM?
rzeznik
02.10.2013 07:36
A Raffaele to kim jest? Juniorem Ferrari. W DTM jest wysoki i wyrównany poziom w przeciwieństwie do GP2. Wielu kierowców liczy się tam o wygrane. A te auta z turystykami to mają mało wspólnego. Według mnie z tych trzech opcji jednak najlepszym wyborem będzie WSbR, następne w kolejności jest DTM.
Kamikadze2000
02.10.2013 07:15
A teraz załóżmy, że Raffaele nie ogarnie najlepiej turystyka i nie będzie spisywał się najlepiej. Ferrari idzie złą drogą. Powinien trafić do FR3.5 lub GP2. Przykład di Resty czy nawet Albersa to pojedyncze przypadki. Wiadomo przecież, że prędko kolejny z DTM-u do F1 nie trafi. Nie tą drogą... ;] @Mahilda111 - bezpośrednio to i z Indy Car Series można trafić. Nie pleć głupot - di Resta był juniorem Merca od juniorki. Prędko nie ujrzysz stamtąd przyszłego kierowcy F1. ;)
FelipeF1.
02.10.2013 06:32
@Mahilda111 Teoretycznie można trafić ale jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Według mnie powinien spróbować swoich sił w Formula 3.5 albo GP2 powalczyć o majstra a jak się nie uda to jeszcze jeden sezon może pośmigać w tych seriach, chłopak jest jeszcze bardzo młody na F1 przyjdzie czas.
No70
02.10.2013 06:30
@Zajkos a czymże innym jest auto tej klasy jak nie zadaszonym prototypem z strefa przetrwania z CF i prawie połową docisku z F1. Inna sprawa to zasadność wyróżniania tej niepotwierdzonej przecież nowości w serwisie socjalnym co tak rzadko ma przecież miejsce.
Zajkos
02.10.2013 06:19
@Magilda111 Dla mnie F1 a DTM to zupełnie inne bajki, startując w GP2 Formule 3.5 nabiera doświadczenie za kierownicą bolidu (bardziej przydatne do wejścia do F1) A w DTM-ie nabiera doświadczenie za samochodem a nie bolidem...
mkente
02.10.2013 06:18
Najlepszym wyjściem byłby program w DTM obok startów w GP2. Jest to jak najbardziej możliwe z uwagi na fakt, że organizatorzy DTM tak układają kalendarz, aby nie kolidował z F1. Ostatnim zawodnikiem, który łączył te dwie był chyba Vietoris.
Mahilda111
02.10.2013 06:06
@Zajkos Nie zmienia to faktu, że z DTM można bezpośrednio wejść do F1.
Zajkos
02.10.2013 05:56
@Magilda111 Di Resta jeździł w treningach Wolf jakoś nie widzę aby szykowała się do F1, Junduella jak wejdzie do F1 to tylko za sprawą kasy i mercedesa, a moim skromnym zdaniem Paffett nie zadebiutuję w F1 no chyba że ktoś by miał kontuzje czy coś...
Mahilda111
02.10.2013 05:54
@Masio Niekoniecznie. Di Resta po zdobyciu tytułu dostał angaż w Force India, Paffett jest już wieloletnim testerem McLarena, podobnie jak Susie Wolff, natomiast Daniel Juncadella jest szykowany do debiutu w Williamsie. Nie zapominajmy jeszcze, że Mercedes dysponuje Wehrleinem, który może być zbawieniem dla Niemców, mających w ostatnim czasie coraz mniej kierowców na przyzwoitym poziomie...
Masio
02.10.2013 05:49
@Zajkos Masz rację. Jeżeli umieszczą go w DTM, to zmarnują mu karierę.
Zajkos
02.10.2013 05:46
Nie nie nie!! Niech przejdzie najpierw do Formuły 3.5 jak nie wyjdzie no to do GP2 ale nie do DTM! DTM a F1 to zupełnie inne bajki!