Grand Prix Australii - zapowiedź - BMW Sauber
Zespół przygotowywał się do kolejnego wyścigu podczas sesji testowej na torze Paul Ricard
27.03.0620:58
1695wyświetlenia
Grand Prix Australii
31 marca - 2 kwietnia 2006 r.
Trzeci wyścig sezonu (z osiemnastu)
Zapowiedź
Monachium/Hinwil, 24 marca 2006 r. Po dwóch pierwszych gorących wyścigach sezonu 2006 cyrk Formuły 1 zawita teraz w zimniejsze warunki klimatyczne. Grand Prix Australii w Melbourne, z reguły wyścig otwierający sezon, w tym roku rozgrywane jest później: 2 kwietnia jako trzeci wyścig w liczącym 18 rund kalendarzu.
Po Grand Prix Malezji zespół BMW Sauber F1 Team przygotowywał się do kolejnego wyścigu podczas sesji testowej na francuskim torze Paul Ricard. Pracowano nad poprawieniem niezawodności oraz nad zaprezentowaną w dwóch pierwszych wyścigach sezonu formą.
Nick Heidfeld:
"Tegoroczna Grand Prix Australii będzie nieco innym wyścigiem niż zazwyczaj. Po pierwsze odbywa się później, za sprawą kolizji terminów z Igrzyskami Wspólnoty Brytyjskiej, więc nie będzie całej otoczki związanej z inauguracją sezonu. Ze względu na zmianę terminu nie będzie tak gorąco jak w poprzednich latatch - wyścig przesunięto o miesiąc, a pogoda w Melbourne zaczyna już być typowo jesienna.
Tor Albert Park jest bardzo przyjazny dla kierowców, ale jednocześnie jest wymagającym obiektem. Tor częściowo wykorzystuje miejskie ulice, zatem na początku weekendu nie jest zbyt przyczepny. Z każdym okrążeniem sytuacja się polepsza, bo nawierzchnia jest coraz bardziej nagumowana. Australia to mój ulubiony cel podróży w całym kalendarzu F1 i z reguły lecę do Melbourne wcześniej, by przyzwyczaić się do różnicy czasu".
Jacques Villeneuve:
"Wizyty w Melbourne są zawsze przyjemne, zwłaszcza jeśli przedtem ma się trochę czasu na odpoczynek przed wyścigiem. Lubię ścigać się w Albert Park i z niecierpliwością oczekuję wyścigu. Poza tym BMW przewiduje dużą liczbę wydarzeń poza samym wyścigiem, zatem weekend może być interesujący.
Jeśli chodzi o naszą formę, to dwa punkty zdobyte w Malezji pokazują moim zdaniem, że możemy z powodzeniem walczyć o swoje, co z psychologicznego punktu widzenia jest dla zespołu bardzo ważne. Po moich problemach z silnikiem w Bahrajnie BMW pokazało, że jest w stanie szybko zareagować na pojawiające się problemy. Atmosfera w zespole jest bardzo konstruktywna. Tor w Australii też jest wymagający w stosunku do silników, a w moim przypadku będzie to drugi wyścig z tą samą jednostką napędową. Dlatego będę musiał szczególnie o nią dbać podczas weekendu".
Robert Kubica:
"Melbourne to trzeci tor z rzędu, na którym nigdy dotąd nie jeździłem. Jednak moje wyniki w Bahrajnie i Malezji dały mi pewność, że potrafię sprostać wymaganiom stawianym przez praktycznie każdy tor. W piątek w Sepang przejechałem bez najmniejszego problemu niemal pełen dystans wyścigu w bardzo trudnych warunkach klimatycznych. Dotychczas zespół był bardzo zadowolony z mojej pracy. Moim priorytetem w Australii pozostaje zebranie jak największej ilości danych, by pomóc Nickowi i Jacquesowi w przygotowaniach do wyścigu. Nigdy nie byłem w Australii, ale słyszałem wiele dobrego o Melbourne. Dlatego ze szczególnym zainteresowaniem wyczekuję trzeciego wyścigu w sezonie".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Tegoroczny wyścig w Melbourne będzie inny niż zazwyczaj. Grand Prix Australii nie jest pierwszym wyścigiem sezonu i dodatkowo odbywa się miesiąc później, kiedy w kraju jest już jesień. Formuła 1 jest mile widziana w mieście, stąd spodziewam się w tym roku równie wspaniałej atmosfery, jak w poprzednich latach.
Jeśli chodzi o wymagania stawiane przed silnikami, to charakterystyka toru Albert Park i przepowiadana pogoda pozwalają mieć nadzieję na dość łagodne traktowanie jednostek napędowych. Po gorących wyścigach w Bahrajnie i Malezji raczej nie należy się spodziewać ekstremalnych obciążeń silników. Duża liczba defektów jednostek V8 oznacza, że czas przeznaczony na ich rozwój był zbyt krótki. Teraz pracujemy już tylko nad niezawodnością. Jeśli chodzi o same osiągi, to jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być. Spodziewamy się, że w Melbourne uda nam się dorównać formie, która zaprezentowaliśmy w wyścigu w Malezji. Grand Prix Australii to ostatni pozaeuropejski wyścig w pierwszej części sezonu, po którym czeka nas wydłużona, trzytygodniowa przerwa przed pierwszym europejskim wyścigiem w kalendarzu, Grand Prix San Marino rozgrywanej 23 kwietnia na Imoli".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Po dobrym występie w Malezji jesteśmy pewni, że będziemy podobnie konkurencyjni w Melbourne. Tor w Albert Park różni się od Bahrajnu i Sepang - jest typem obiektu 'stop & go', podobnym do Imoli, gdzie przeprowadziliśmy ostatnią przedsezonową sesję testową. Tor jest szczególnie wymagający jeśli chodzi o hamulce, które w Melbourne będą szczególnie obciążone. To wymaga z naszej strony szczególnej uwagi przy ustawianiu balansu hamulców. Inną charakterystyczną cechą australijskiego toru jest brudna nawierzchnia na początku weekendu, stopniowo poprawiająca się wraz z przejeżdżanymi okrążeniami. Ostatni wyścig pokazał, jak wyrównana jest stawka w tym sezonie. Dlatego szczególnie ważne będzie osiągnięcie dobrych wyników w kwalifikacjach".
Fakty i liczby
&,../tory/albert_park.jpg,,
Historia państwa i toru
W poniedziałek 27 marca Jacques Villeneuve będzie już miał za sobą jazdy na torze Sandown International Raceway w Melbourne. Razem z instruktorem szkoły jazdy BMW Geoffem Brabhamem spotka się z uczestnikami BMW Celebrity Challenge (wyścig VIP-ów), rozgrywanego w weekend Grand Prix, i będzie woził pasażerów samochodem BMW M6.
W środę 29 marca grupa kierowców F1 spotka się w klubie tenisowym Lawn Tennis Club z australijskimi graczami, Johnem Fitzgeraldem, Wallym Masurem i Jasonem Stoltenbergiem. Heidfeld i Villeneuve wezmą udział w charytatywnym turnieju zorganizowanym przez Marka Webbera.
W zeszłym roku Melbourne gościło Formułę 1 już po raz dziesiąty. Do 1995 r. Grand Prix Australii rozgrywano w Adelaide. Melbourne to drugie co do wielkości miasto w Australii (3,2 miliona mieszkańców). Leży na wschodnim krańcu południowego wybrzeża kontynentu i jest stolicą stanu Victoria. To miasto o wielu obliczach: nowoczesne budynki stoją ramię w ramię z przykładami historycznej architektury, a dzielnice studenckie sąsiadują z centrum biznesu.
Tutaj rzeka Yarra wpada do oceanu. Dzielnica St Kilda oferuje wyjątkową mieszankę życia nocnego i plażowego. W mieście nie brak także parków i terenów zielonych. Tor F1 położony jest w centrum miasta i przebiega przez malowniczy Park Alberta, wokół jeziora. W porównaniu z innym, nowoczesnymi torami F1 minusem są bardzo ciasne boksy i paddock - zwłaszcza, jeśli popatrzymy na nowoczesne i przestronne budynki w Bahrajnie i Malezji.
Dla BMW pierwszy wyścig po powrocie do F1 pozostanie niezapomniany: w Melbourne, w pierwszym wyścigu sezonu 2000, Ralf Schumacher zajął trzecią pozycję. Miejsce na podium w pierwszym wyścigu to najlepszy debiut dostawcy silnika od 1967 r.
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
31 marca - 2 kwietnia 2006 r.
Trzeci wyścig sezonu (z osiemnastu)
Zapowiedź
Monachium/Hinwil, 24 marca 2006 r. Po dwóch pierwszych gorących wyścigach sezonu 2006 cyrk Formuły 1 zawita teraz w zimniejsze warunki klimatyczne. Grand Prix Australii w Melbourne, z reguły wyścig otwierający sezon, w tym roku rozgrywane jest później: 2 kwietnia jako trzeci wyścig w liczącym 18 rund kalendarzu.
Po Grand Prix Malezji zespół BMW Sauber F1 Team przygotowywał się do kolejnego wyścigu podczas sesji testowej na francuskim torze Paul Ricard. Pracowano nad poprawieniem niezawodności oraz nad zaprezentowaną w dwóch pierwszych wyścigach sezonu formą.
Nick Heidfeld:
"Tegoroczna Grand Prix Australii będzie nieco innym wyścigiem niż zazwyczaj. Po pierwsze odbywa się później, za sprawą kolizji terminów z Igrzyskami Wspólnoty Brytyjskiej, więc nie będzie całej otoczki związanej z inauguracją sezonu. Ze względu na zmianę terminu nie będzie tak gorąco jak w poprzednich latatch - wyścig przesunięto o miesiąc, a pogoda w Melbourne zaczyna już być typowo jesienna.
Tor Albert Park jest bardzo przyjazny dla kierowców, ale jednocześnie jest wymagającym obiektem. Tor częściowo wykorzystuje miejskie ulice, zatem na początku weekendu nie jest zbyt przyczepny. Z każdym okrążeniem sytuacja się polepsza, bo nawierzchnia jest coraz bardziej nagumowana. Australia to mój ulubiony cel podróży w całym kalendarzu F1 i z reguły lecę do Melbourne wcześniej, by przyzwyczaić się do różnicy czasu".
Jacques Villeneuve:
"Wizyty w Melbourne są zawsze przyjemne, zwłaszcza jeśli przedtem ma się trochę czasu na odpoczynek przed wyścigiem. Lubię ścigać się w Albert Park i z niecierpliwością oczekuję wyścigu. Poza tym BMW przewiduje dużą liczbę wydarzeń poza samym wyścigiem, zatem weekend może być interesujący.
Jeśli chodzi o naszą formę, to dwa punkty zdobyte w Malezji pokazują moim zdaniem, że możemy z powodzeniem walczyć o swoje, co z psychologicznego punktu widzenia jest dla zespołu bardzo ważne. Po moich problemach z silnikiem w Bahrajnie BMW pokazało, że jest w stanie szybko zareagować na pojawiające się problemy. Atmosfera w zespole jest bardzo konstruktywna. Tor w Australii też jest wymagający w stosunku do silników, a w moim przypadku będzie to drugi wyścig z tą samą jednostką napędową. Dlatego będę musiał szczególnie o nią dbać podczas weekendu".
Robert Kubica:
"Melbourne to trzeci tor z rzędu, na którym nigdy dotąd nie jeździłem. Jednak moje wyniki w Bahrajnie i Malezji dały mi pewność, że potrafię sprostać wymaganiom stawianym przez praktycznie każdy tor. W piątek w Sepang przejechałem bez najmniejszego problemu niemal pełen dystans wyścigu w bardzo trudnych warunkach klimatycznych. Dotychczas zespół był bardzo zadowolony z mojej pracy. Moim priorytetem w Australii pozostaje zebranie jak największej ilości danych, by pomóc Nickowi i Jacquesowi w przygotowaniach do wyścigu. Nigdy nie byłem w Australii, ale słyszałem wiele dobrego o Melbourne. Dlatego ze szczególnym zainteresowaniem wyczekuję trzeciego wyścigu w sezonie".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Tegoroczny wyścig w Melbourne będzie inny niż zazwyczaj. Grand Prix Australii nie jest pierwszym wyścigiem sezonu i dodatkowo odbywa się miesiąc później, kiedy w kraju jest już jesień. Formuła 1 jest mile widziana w mieście, stąd spodziewam się w tym roku równie wspaniałej atmosfery, jak w poprzednich latach.
Jeśli chodzi o wymagania stawiane przed silnikami, to charakterystyka toru Albert Park i przepowiadana pogoda pozwalają mieć nadzieję na dość łagodne traktowanie jednostek napędowych. Po gorących wyścigach w Bahrajnie i Malezji raczej nie należy się spodziewać ekstremalnych obciążeń silników. Duża liczba defektów jednostek V8 oznacza, że czas przeznaczony na ich rozwój był zbyt krótki. Teraz pracujemy już tylko nad niezawodnością. Jeśli chodzi o same osiągi, to jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być. Spodziewamy się, że w Melbourne uda nam się dorównać formie, która zaprezentowaliśmy w wyścigu w Malezji. Grand Prix Australii to ostatni pozaeuropejski wyścig w pierwszej części sezonu, po którym czeka nas wydłużona, trzytygodniowa przerwa przed pierwszym europejskim wyścigiem w kalendarzu, Grand Prix San Marino rozgrywanej 23 kwietnia na Imoli".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Po dobrym występie w Malezji jesteśmy pewni, że będziemy podobnie konkurencyjni w Melbourne. Tor w Albert Park różni się od Bahrajnu i Sepang - jest typem obiektu 'stop & go', podobnym do Imoli, gdzie przeprowadziliśmy ostatnią przedsezonową sesję testową. Tor jest szczególnie wymagający jeśli chodzi o hamulce, które w Melbourne będą szczególnie obciążone. To wymaga z naszej strony szczególnej uwagi przy ustawianiu balansu hamulców. Inną charakterystyczną cechą australijskiego toru jest brudna nawierzchnia na początku weekendu, stopniowo poprawiająca się wraz z przejeżdżanymi okrążeniami. Ostatni wyścig pokazał, jak wyrównana jest stawka w tym sezonie. Dlatego szczególnie ważne będzie osiągnięcie dobrych wyników w kwalifikacjach".
Fakty i liczby
Tor/Data | Albert Park, Melbourne/2 kwietnia 2006 |
Czas startu (lokalny/GMT) | 14:00/03:00 (czas środkowoeuropejski: 05:00) |
Okrążenie/Długość wyścigu | 5,303 km/307,574 km (58 okrążeń) |
Zwycięzca 2005 | Giancarlo Fisichella (Mild Seven Renault F1 Team), 1:24:17.336 |
Pole position 2005 | Giancarlo Fisichella (Mild Seven Renault F1 Team), 3:01.460 (czas łączny z 1. i 2. kwalifikacji) |
Najszybsze okrążenie 2005 | Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:25.683 na 24. okrążeniu |
Rekord toru | Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:24.125 (2004 r.) |
&,../tory/albert_park.jpg,,
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | Robert Kubica |
---|---|---|---|
Data urodzin | 10.05.1977 | 09.04.1971 | 07.12.1984 |
Miejsce urodzin | Mönchengladbach/Niemcy | St-Jean-sur-Richelieu/ Quebec, Kanada | Kraków/Polska |
Narodowość | Niemiec | Kanadyjczyk | Polak |
Zamieszkały | Stäfa, Szwajcaria | Villars, Szwajcaria | Kraków, Polska |
Stan cywilny | Dziewczyna Patricia Papen, córka Juni | Kawaler | Kawaler |
Wzrost | 164 cm | 171 cm | 184 cm |
Waga | 59 kg | 67 kg | 73 kg |
Debiut w F1 | 2000, Melbourne | 1996, Melbourne | - |
Starty w GP | 100 | 154 | - |
Udział w GP | 102 | 155 | - |
Pole position | 1 | 13 | - |
Wygrane | - | 11 | - |
Miejsca na podium | 4 | 23 | - |
Najszybsze okrążenia | - | 9 | - |
Najlepsze miejsce w mistrzostwach | 8 | 1997 mistrz świata (Williams Renault) | - |
Zdobyte punkty | 56 | 230 | - |
Punkty w sezonie 2006 | - | 2 | - |
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | ||||
Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | |
GP Bahrajnu | 10. | 12. | - | 11. | nie ukończył | - |
GP Malezji | 15. | nie ukończył | - | 14. | 7. | 2 |
Historia państwa i toru
W poniedziałek 27 marca Jacques Villeneuve będzie już miał za sobą jazdy na torze Sandown International Raceway w Melbourne. Razem z instruktorem szkoły jazdy BMW Geoffem Brabhamem spotka się z uczestnikami BMW Celebrity Challenge (wyścig VIP-ów), rozgrywanego w weekend Grand Prix, i będzie woził pasażerów samochodem BMW M6.
W środę 29 marca grupa kierowców F1 spotka się w klubie tenisowym Lawn Tennis Club z australijskimi graczami, Johnem Fitzgeraldem, Wallym Masurem i Jasonem Stoltenbergiem. Heidfeld i Villeneuve wezmą udział w charytatywnym turnieju zorganizowanym przez Marka Webbera.
W zeszłym roku Melbourne gościło Formułę 1 już po raz dziesiąty. Do 1995 r. Grand Prix Australii rozgrywano w Adelaide. Melbourne to drugie co do wielkości miasto w Australii (3,2 miliona mieszkańców). Leży na wschodnim krańcu południowego wybrzeża kontynentu i jest stolicą stanu Victoria. To miasto o wielu obliczach: nowoczesne budynki stoją ramię w ramię z przykładami historycznej architektury, a dzielnice studenckie sąsiadują z centrum biznesu.
Tutaj rzeka Yarra wpada do oceanu. Dzielnica St Kilda oferuje wyjątkową mieszankę życia nocnego i plażowego. W mieście nie brak także parków i terenów zielonych. Tor F1 położony jest w centrum miasta i przebiega przez malowniczy Park Alberta, wokół jeziora. W porównaniu z innym, nowoczesnymi torami F1 minusem są bardzo ciasne boksy i paddock - zwłaszcza, jeśli popatrzymy na nowoczesne i przestronne budynki w Bahrajnie i Malezji.
Dla BMW pierwszy wyścig po powrocie do F1 pozostanie niezapomniany: w Melbourne, w pierwszym wyścigu sezonu 2000, Ralf Schumacher zajął trzecią pozycję. Miejsce na podium w pierwszym wyścigu to najlepszy debiut dostawcy silnika od 1967 r.
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus