Szefowie F1 z kolejnym rozwiązaniem mającym poprawić głośność bolidów
Tym razem są proponowane dwie końcówki wydechu i nowe części łączące poszczególne elementy
19.06.1420:02
1463wyświetlenia
Podczas lipcowych testów na torze Silverstone są planowane kolejne testy rozwiązań, mających na celu poprawę dźwięku nowych jednostek napędowych.
Podczas sesji testowej w Barcelonie, ekipa Mercedesa testowała końcówkę wydechu w kształcie megafonu, aczkolwiek rozwiązanie to nie przyniosło oczekiwanych rezultatów i zostało porzucone. Teraz jednak pojawiła się propozycja ze strony inżynierów akustycznych pracujących we współpracy z FIA oraz Ferrari, by zastosować podwójne końcówki wydechu, a także elementy w kształcie megafonu pomiędzy turbiną a zaworem upustowym.
Według źródeł, wyniki testów na hamowni są zadowalające i na chwilę obecną opracowywany jest prototyp, który można wdrożyć do bolidu. Nowa wersja wydechu miałaby zostać sprawdzona już podczas sesji testowej na brytyjskim torze Silverstone w dniach 8-9 lipca.
Jeżeli rozwiązanie to przyniesie spodziewane efekty, wówczas wymagana będzie modyfikacja przepisów, ponieważ obecne wymuszają na zespołach stosowanie pojedynczej końcówki wydechu.
KOMENTARZE