Szefowie F1 z kolejnym rozwiązaniem mającym poprawić głośność bolidów

Tym razem są proponowane dwie końcówki wydechu i nowe części łączące poszczególne elementy
19.06.1420:02
Mateusz Szymkiewicz
1463wyświetlenia

Podczas lipcowych testów na torze Silverstone są planowane kolejne testy rozwiązań, mających na celu poprawę dźwięku nowych jednostek napędowych.

Podczas sesji testowej w Barcelonie, ekipa Mercedesa testowała końcówkę wydechu w kształcie megafonu, aczkolwiek rozwiązanie to nie przyniosło oczekiwanych rezultatów i zostało porzucone. Teraz jednak pojawiła się propozycja ze strony inżynierów akustycznych pracujących we współpracy z FIA oraz Ferrari, by zastosować podwójne końcówki wydechu, a także elementy w kształcie megafonu pomiędzy turbiną a zaworem upustowym.

Według źródeł, wyniki testów na hamowni są zadowalające i na chwilę obecną opracowywany jest prototyp, który można wdrożyć do bolidu. Nowa wersja wydechu miałaby zostać sprawdzona już podczas sesji testowej na brytyjskim torze Silverstone w dniach 8-9 lipca.

Jeżeli rozwiązanie to przyniesie spodziewane efekty, wówczas wymagana będzie modyfikacja przepisów, ponieważ obecne wymuszają na zespołach stosowanie pojedynczej końcówki wydechu.

KOMENTARZE

5
tommyline
20.06.2014 06:38
Zawsze można użyć syren od sztukasów, im szybciej jedziesz, tym bardziej wyje. Efekt psychologiczny zapewniony.
Jacobss
19.06.2014 10:02
@Saruto Popieram! ;)
Kamikadze2000
19.06.2014 06:42
Dajcie spokój z głośnością! Problemem jest jakość dźwięku, który "wieje sandałem"... ;) Czy oni na prawdę są tacy głupi?? ;) Zwiększyć obroty silnika, albo najlepiej wrócić do poprzedniego. To byłaby najlepsza decyzja. :D
Saruto
19.06.2014 06:41
wystarczy silnik V10 :)
derwisz
19.06.2014 06:26
A może zamiast megafonu jakieś syreny które odzyskiwałyby energię z hamulców niech zamontują. ;P Będzie głośno i straszno. Zastanawiam się czy to sezon ogórkowy czy może komuś zależy na tym aby F1 zamienić w cyrk?