Problemy z ustawieniami silnika powodowały obroty Raikkonena w GP Kanady

Stajnia z Maranello pracowała nad ich rozwiązaniem i nie powinny się już one powtórzyć
19.06.1420:35
Mateusz Szymkiewicz
1315wyświetlenia

Obroty Kimiego Raikkonena podczas weekendu Grand Prix w Kanadzie, były spowodowane problemami z ustawieniami silnika.

Fin w trakcie trwania weekendu dwukrotnie obrócił swój bolid, po raz pierwszy w piątkowym treningu, natomiast po raz drugi w wyścigu, co kosztowało go spadek o kilka pozycji i w ostatecznym rachunku zaledwie jeden punkt za dziesiąte miejsce. Dziś 34-latek powiedział, że przyczyną tego były problemy z ustawieniami silnika, a także, iż zespół ciężko pracował by je rozwiązać.

Dokładnie to samo wydarzyło się w treningu i podobnie obróciłem swój bolid - powiedział Kimi Raikkonen. Wiele czynników musi się zgrać ze sobą, by doszło właśnie do tego. Wiemy to teraz i będziemy wiedzieć po treningach, ale nie myślimy, by miałoby się to powtórzyć. Jestem pewien, że wprowadziliśmy wystarczająco dużo zmian i nie powinno już do tego dojść.

Mistrz Świata z sezonu 2007 ma także nadzieję, że układ obiektu Red Bull Ring będzie bardziej pasował do tegorocznej konstrukcji Ferrari. Myślę, że powinno tu być lepiej niż w Kanadzie. Mimo to ten tor nie różni się bardzo od tamtego, który ma długie proste i szykany. Tutaj mamy długie proste, trzy szybkie zakręty i to właściwie tyle. W tej chwili obiekty w Bahrajnie i Kanadzie są dla nas najgorsze. Zobaczymy jak nam jutro pójdzie i wtedy zastosujemy pierwsze pomysły.

KOMENTARZE

4
yuri_orlov
19.06.2014 09:02
[quote="Kamikadze2000"]Problemy miał Raikkonen, a nie Alonso... ;) Czytaj ze zrozumieniem. ;)[/quote] On ma problemy od początku sezonu... zawsze coś.
SirKamil
19.06.2014 07:00
Tekst jest niejednoznaczny, tak jak oryginał, nie precyzuje bowiem natury "problemów z ustawieniami silnika". Mówimy o incydentalnej awarii elektroniki, która samoistnie doprowadziła do podbicia obrotów lub oddanie mocy przez MGU-K, czy problemach z ustawieniami, powodującymi nieprogresywną/niewygodną/trudną w takim miejscu jak nawrót w Kanadzie/etc. ale zawsze taką samą charakterystykę zespołu napędowego Ferrari? To dość istotne. Tekst- ale obszerniejszy oryginalny na AS- sugeruje, że raczej to drugie tj. dotyczy generalnie Ferrari, nie tylko samochodu Raikkonena.
Kamikadze2000
19.06.2014 06:41
Problemy miał Raikkonen, a nie Alonso... ;) Czytaj ze zrozumieniem. ;)
yuri_orlov
19.06.2014 06:39
Srała babka srała, jakoś Fernando ani razu się nie obrócił...