Rosberg na szczycie tabeli po pierwszym treningu przed GP Brazylii

Niemiec odnotował czas lepszy o 0,2s od swego zespołowego kolegi - Lewisa Hamilton.
07.11.1414:35
Nataniel Piórkowski
5737wyświetlenia

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas porannego, piątkowego treningu przez Grand Prix Brazylii. Na drugim miejscu uplasował się Hamilton, a na trzecim - Kwiat.

Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych, chociaż nad Sao Paulo wisiały ciemne chmury zwiastujące wysoce prawdopodobne w ten weekend opady deszczu. Jako pierwszy na torze pojawił się Lotus Pastora Maldonado.

Przejazd Wenezuelczyka pozwolił ujawnić problemy z działaniem DRS. Już od pierwszych minut niezadowolony z zachowania samochodu był Jenson Button. Inauguracyjny rezultat weekendu ustanowił Max Verstappen. Holender najpierw przejechał okrążenie Interlagos w czasie 1:19,999, by na kolejnym kółku zejść do poziomu 1:17,712s. Krótko po tym Adrian Sutil zaliczył szeroki wyjazd z szóstego zakrętu, jednak bez problemów powrócił do pełnienia swoich obowiązków na torze
Dwadzieścia minut po starcie sesji tabeli wyników przewodził już lider mistrzostw - Lewis Hamilton.

Na drugim miejscu plasował się Nico Rosberg, na trzecim - Fernando Alonso. Nienajlepiej pierwsze trzydzieści minut jazd zakończył Daniel Juncadella, który obrócił swój samochód przejeżdżając przez szósty zakręt. Krótko po tym na pierwsze miejsce awansował Nico Rosberg (1:15,002s). Niedługo później kierowca ekipy Srebrnych Strzał poprawił swój wynik na 1:14,001s, by następnie ponownie ustąpić miejsca prezentującemu w ostatnich tygodniach doskonałą formę Lewisowi Hamiltonowi.

Po pierwszych trzydziestu minutach, podczas których zespoły mogły korzystać z dodatkowych kompletów ogumienia, na torze zapadła cisza. Przerwał ją dopiero wyjazd z boksów Kevina Magnussena. Duńczyk szybko przesunął się na trzecie miejsce, uzyskując rezultat gorszy wyłącznie od kierowców Mercedesa. Krótko przed półmetkiem sesji zawodnik McLarena wrócił do garażu swego zespołu, a jego miejsce na torze zajął Kwiat, do którego po krótkiej chwili dołączył Verstappen.

Holender rozpoczął swój przejazd od mocnego akcentu awansując na drugie miejsce, ze stratą niecałych czterech dziesiętnych części sekundy do Hamiltona. Trzy minuty przed jedenastą czasu lokalnego, Rosberg przebił wynik Hamiltona ustanawiając 1:13,122s. Chwilę później, na dojeździe do ósmego zakrętu Juncadella stracił kontrolę nad swym bolidem VJM07 i uderzył w barierę ochronną uszkadzając jego zawieszenie. Sesja została wstrzymana, a porządkowi przystąpili do usuwania z poboczu samochodu i odłamków. Po pięciu minutach przerwy kierowcy mogli powrócić do jazdy.

Piętnaście minut przed końcem zajęć czasów okrążeń nie odnotowali tylko Button i Gutierrez. W ostatnich chwilach sesji Meksykanin wyjechał na tor, jednak po pokonaniu okrążenia wyjazdowego powrócił do alei serwisowej. Wcześniej na wysokie, czwarte miejsce wskoczył Pastor Maldonado (później Wenezuelczyk spadł na siódme miejsce za Alonso Massę i Verstappena). Z kolei zajmujący ósme miejsce Raikkonen obrócił swój samochód w szóstym zakręcie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:12,76430
2Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:12,9850,2210,22132
3Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:13,7230,9590,73839
4Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:13,7420,9780,01930
5Felipe Massa (19)Williams FW36 1:13,8111,0470,06928
6Max Verstappen (38)Toro Rosso STR91:13,8271,0630,01626
7Pastor Maldonado (13)Lotus E221:14,0341,2700,20731
8Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:14,1141,3500,08032
9Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:14,1361,3720,02230
10Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:14,1971,4330,06127
11Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:14,4341,6700,23731
12Felipe Nasr (40)Williams FW36 1:14,5221,7580,08822
13Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:14,6781,9140,15633
14Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:14,9022,1380,22424
15Romain Grosjean (8)Lotus E221:15,1092,3450,20723
16Daniel Juncadella (34)Force India VJM07 1:16,0303,2660,92117
17Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 ---6
18Jenson Button (22)McLaren MP4-29 ---1
107% najlepszego czasu: 1:17,857

KOMENTARZE

7
Dorel
07.11.2014 10:21
@ROOK proszę naucz się pisać linijkami, bo aż oczy bolą... A to ''messejdis'' to tak wypowiadają Mercedes.
pro100
07.11.2014 02:34
Czy tor w Brazyli, na obecnym etapie przebudowy cały czas posiada tą samą długość? Bo jeśli tak, to wygląda na to, że może zostać pobity rekord toru: Rubens Barrichello (Ferrari) 1:10,646
ROOK
07.11.2014 02:11
@Satch: [color=white].[/color] Ha, ha, dobre, ale całkiem możliwe… :) [color=white].[/color] Byłoby to kolejne uwzięcie się na Niemców — nazwiska Schumacher nie wypowiedzą inaczej, niż: „Shoe maker”. :)) [color=white].[/color] Oczywiście dzięki za podpowiedź!
Satch
07.11.2014 02:06
[quote="ROOK"] Ja jednak o czymś innym – przez zmienione godziny brak transmisji na Novie i musiałem się przeprosić ze streamami i angielskim komentarzem – podpowie mi ktoś dobry, co znaczą częste „messejdis” w komentarzach? Ciągle nie mogę wyłowić kontekstu, a może tak się czegoś nauczę… :)[/quote] Ten "messejdis" to Mercedes :) Mimo, jak mi się wydaje, całkiem dobrej znajomości j.angielskiego, również miałem z tym problemy, kiedy zacząłem ogladać streamy z Sky Sports...
ROOK
07.11.2014 02:04
@jogus48: [color=white].[/color] Nie przesadzaj – opis ukazał się równo z zakończeniem transmisji, a w końcu jest opcja zgłaszania błędów (i zapewniam, że działa).
jogus48
07.11.2014 02:02
Lewsia Hamiltona.. litości, wy czytacie chociaż te newsy po utworzeniu??
ROOK
07.11.2014 01:38
[color=white].[/color] Sporo się działo, jak na praktykę – Sao Paolo to dobry tor (choć troszkę krótki… :)) [color=white].[/color] Ja jednak o czymś innym – przez zmienione godziny brak transmisji na Novie i musiałem się przeprosić ze streamami i angielskim komentarzem – podpowie mi ktoś dobry, co znaczą częste „messejdis” w komentarzach? Ciągle nie mogę wyłowić kontekstu, a może tak się czegoś nauczę… :) [color=white].[/color] Korzystając z okazji – o co chodzi z tym wypuszczaniem wirtualnego Safety Cara? (może jakiś artykulik na f1wm?)