Gutierrez: Problemy Saubera były dla wszystkich zaskoczeniem

23-latek przyznał, że słabe osiągi bolidu C33 zatuszowały jego progres wykonany w sezonie 2014
16.12.1416:16
Mateusz Szymkiewicz
1837wyświetlenia

Esteban Gutierrez przyznał, że kryzys Saubera w sezonie 2014 był zaskoczeniem dla wszystkich.

Meksykanin, który został zakontraktowany przez Ferrari na następny rok w roli kierowcy testowego, przyznał, że niekonkurencyjny bolid Saubera przez cały sezon 2014 zaskoczył wszystkich w zespole, a także, iż z tego powodu nie był zauważalny postęp jaki uczynił względem poprzednich zmagań.

Dla każdego z nas to było zaskoczenie, więc pewne rzeczy były jeszcze trudniejsze niż można się było tego spodziewać - powiedział Esteban Gutierrez. Frustracja nie dosięgnęła tylko kierowców, ale również cały zespół. Myślę, że udało mi się dokonać sporego postępu względem debiutanckiego sezonu. Pokazałem progres, ale także siłę w przezwyciężaniu wszystkich trudności jakie napotkaliśmy w tym roku. Oczywiście to nie była idealna sytuacja, aczkolwiek zdobyte doświadczenie okaże się pomocne w przyszłości. W pewnym sensie doceniam to, ponieważ stałem się mocniejszy i lepiej przygotowany.

23-latek ujawnił również, że był rozczarowany decyzją Saubera o nieprzedłużaniu z nim umowy, ze względu na fakt, iż był związany ze stajnią z Hinwil od 2010 roku. To trochę rozczarowujące, jednakże w tym samym czasie musisz to zaakceptować i wykonać krok do przodu. Jestem bardzo wdzięczny każdemu inżynierowi oraz mechanikowi za wspólną pracę przez te lata. W tej chwili sytuacja Saubera jest trudna na każdej płaszczyźnie. Musieli nieco zmienić kryteria przy wybieraniu kierowców. Niektóre osoby w ekipie wiedzą, jaki wysiłek włożyłem w tych trudnych momentach. Mimo to są też tacy, którzy w ogóle na to nie zwrócili uwagi.

KOMENTARZE

12
macieiii
17.12.2014 11:47
Perspektywa występu w bolidzie Ferrari to dla każdego pay-drivera rarytas. Pewnie i tak nie wzieliby go tak jak Valsecchiego w razie wolnego miejsca na jeden wyścig, ale jest bliżej tej możliwości niż w Sauberze. Został na lodzie a to lepsze niż wspomaganie caterhama czy manoora bo bolidu się i tak nie ma co spodziewać.
Campeon
17.12.2014 07:35
Jakie perspektywy? Esteban nie ma perspektyw na posadę w Ferrari, zatem lepiej być paydriverem (którym jakoś był przez dwa lata i nie narzekał) w Sauberze, niż siedzieć na zapleczu F1. I nie twierdzę, że Ericsson jest lepszy od Estebana, ale przynajmniej ma więcej forsy.
FM WMR
17.12.2014 07:24
Daruj -wolałbyś być paydriver'em na ogonie stawki czy dostawać kasę i mieć perspektywy na przyszłość?Weź pod uwagę ,że w 2016 Kimi może odejdzie i wtedy będzie możliwość występu w topowym zespole.Tak wogóle to śmiem wątpić ,żeby Eri był szybszy od Gut.Jak dla MNIE to jednak strata.
Campeon
17.12.2014 01:41
@FM WMR - bądźmy poważni... Nie chciał być paydriverem i dlatego woli grzać garaż w Ferrari... Odpadł z Saubera, bo miał mniejsze wsparcie niż (szczególnie) Marcus i Felipe.
FM WMR
17.12.2014 01:05
@Campeon Sponsor Markusa Volito Aero napewno nie daje takich sum jak America Movil Estebana ,wydaje mi się raczej,że Gut nie zgodził się na bycie paydriver'em.Dlatego stawiam taki wniosek moich spostrzeżeń.
Campeon
17.12.2014 07:58
@FM WMR - Gutierrez ani nie przynosił tak dużych pieniędzy jak Ericsson czy Nasr z osobna, jak również nie prezentował ciekawych osiągów, zatem na czym Sauber miałby stracić?
enstone
16.12.2014 10:21
Już teraz wiadomo dlaczego Ferrari zatrudniło Gutierreza = TELMEX. Niektóre osoby w ekipie wiedzą, jaki wysiłek włożyłem w tych trudnych momentach. Tak wiedzą, ten wysiłek nazywał się pieniądze.
Sar trek
16.12.2014 09:38
Niestety, Gutierrez trafił do F1 w kiepskim momencie dla siebie. W pierwszym sezonie partnerował Hulkenbergowi, który jest bardzo mocnym zawodnikiem, w drugim miał tak słaby bolid, że mógł jedynie ścigać się z Sutilem.
FM WMR
16.12.2014 08:04
@Mahilda111 No niby tak życzę im wzlotów,tylko że Caterham'owi Eri raczej nie pomógł,więc wnioskuje stratę nie dochód.
Mahilda111
16.12.2014 07:56
@FM WMR Już wymyślili, Ericssona oraz Nasra, którzy powinni zasilić konto w banku ponad 30 milionami euro.
FM WMR
16.12.2014 07:53
Wraz z Estebanem do Ferrari poszedł gigant telekomi America Movil ,w skład którego wchodzą Telmex,Telcel no i Claro.Niewiem co teraz będzie z Sauberem bez kasy od głównego sponsora.Szkoda team'u z taką historią,ale napewno coś wymyślą i dadzą raddę.
Adam2iak
16.12.2014 07:23
Dla mnie nie były. O kłopotach finansowych i niedoskonałościach silnika Ferrari mówiło się już na długo przed startem sezonu.