Renault przypuszcza ukrytą usterkę swojej hamowni

Cyril Abiteboul ujawnił, że jednostki napędowe wykazują na niej wysoki poziom niezawodności
14.05.1517:40
Mateusz Szymkiewicz
3564wyświetlenia


Cyril Abiteboul ujawnił, że istnieją podejrzenia, jakoby hamownia Renault mogła posiadać ukrytą usterkę.

Francuski producent od momentu wprowadzenia do Formuły 1 turbodoładowanych hybrydowych jednostek V6, wyraźnie nie radzi sobie z rozwojem swojego pakietu, który już drugi rok ustępuje swoimi osiągami od narzucającego tempo Mercedesa, a także teraz Ferrari. Ponadto w sezonie 2015 największą bolączką koncernu z Viry jest wysoka zawodność, przez którą m.in. Daniel Ricciardo korzysta już po pięciu wyścigach z czwartego silnika spalinowego.

Jak ujawnił Cyril Abiteboul z Renault Sport F1, za wszystkim może stać ukryta wada hamowni, na której silniki projektowane z myślą o wyścigach Formuły 1 wykazują się wysokim poziomem niezawodności. Na hamowni silniki są niezawodne, jednakże w momencie kiedy wykorzystujemy je na torze, już tak nie jest. Oczywiście, być może jest coś nie tak w przejściowym procesie z fabryki na tor. To tak jak z tunelem aerodynamicznym, kiedy nie przedstawia ci prawdy. Dokładnie identyczna sytuacja ma miejsce w świecie silników - powiedział 37-latek.

KOMENTARZE

6
RY2N
15.05.2015 04:10
Jeśli prawdą jest to co piszą to pewnie powinni szukać przyczyn w przeciążeniach (to podstawowa różnica w warunkach pracy silnika na torze i na hamowni) - czyli np. albo źle działa smarowanie w tych warunkach (pomimo zastosowania tzw. suchej miski olejowej) albo chłodzenie (np. w zakrętach strugi powietrza inaczej opływają chłodnice). Mniej prawdopodobną przyczyną są drgania od nawierzchni lub skoki temperatury zewnętrznej (to ostatnie można zresztą zasymulować na hamowni). Dziwne że zajmuje im to tyle czasu. W każdym bądź razie nie zwalał bym na hamownię tylko na zastosowaną metodę badawczą i przyjęte założenia, że jak coś działa na hamowni to będzie też działać na torze...
piwo
15.05.2015 08:06
najgorsze ze mowia przypuszczamy a nie wiemy. tragedia. oni nie wiedza nawet o co chodzi.
Satch
14.05.2015 09:30
[quote] Ponadto w sezonie 2015 największą bolączką koncernu z Viry jest wysoka niezawodność[/quote] W Renault chcieliby mieć takie bolączki :). Samo określenie "koncern z Viry" nie jest najlepsze, to trochę jak powiedzieć o Mercedesie "koncern z Brixworth", do Renault (oddziału sportowego) pasuje już lepiej "ekipa z Viry". Moim zdaniem słabe wyniki pracy Renault to brak dostatecznej inwestycji w silnikownię i personel techniczny(przede wszystkim w to pierwsze).
rzeznik
14.05.2015 08:35
I złodzieje. Ale im dowaliłeś, teraz nie pozostało im nic innego niż spakować sprzęt i odejść z podkulonym ogonem.
jogus48
14.05.2015 08:22
frajerzy
marvin
14.05.2015 05:23
Czyli typowy akademicki rozjazd pomiędzy teorią a rzeczywistością ;)