Dotankowywanie bolidów powróci do F1 w sezonie 2017
FIA ujawniła propozycje zmian w przepisach, wypracowane podczas spotkania Grupy Strategicznej.
15.05.1515:05
7962wyświetlenia
Główni decydenci Formuły 1 podjęli decyzje w sprawie zmian w przepisach na sezon 2017, mając na celu uczynienie sportu bardziej ekscytującym i wypełniającym definicję królowej sportów motorowych.
Do głównych zmian należą powrót tankowania, uczynienie silników głośniejszymi oraz poprawa czasów osiąganych przez bolidy o około pięć-sześć sekund na okrążenie. Już od 2016 roku zespoły będą także mogły samodzielnie decydować o wyborze mieszanek ogumienia na każde Grand Prix.
Propozycje zmian muszą zostać teraz zatwierdzone przez Międzynarodową Federację Samochodową.
Plany zmian zostały opracowane podczas czwartkowego spotkania, jakie odbyło się w siedzibie Formula One Management w angielskim Biggin Hill. Brali w nim udział przedstawiciele zespołów wchodzących w skład Grupy Strategicznej (Ferrari, Mercedes, McLaren, Red Bull, Williams oraz Force India), supremo Formuły 1 - Bernie Ecclestone, a także szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej - Jean Todt.
W oświadczeniu opublikowanym w piątek przez FIA możemy przeczytać, że
osiągnięto kompleksową propozycję, pozwalającą zapewnić zrównoważony rozwój sportu.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, w Formule 1 będą nadal wykorzystywane turbodoładowane, hybrydowe jednostki V6. W mocy utrzymana zostanie także regulacja dotycząca zapasu paliwa na wyścig, ustalonego na 100 kilogramów. Oświadczenie nie precyzuje jednak, jaką przyszłość czeka zapis o limicie przepływu paliwa, wynoszącym obecnie sto kilogramów na godzinę.
Po krytycznych głosach mówiących o spowolnieniu F1, postanowiono poprawić czasy osiągane przez bolidy F1 oraz wprowadzić ewolucję przepisów aerodynamicznych, szersze opony oraz zredukować wagę bolidów. Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaznaczyła także:
Wszystkie strony zdecydowały się współpracować mając na celu wypracowanie propozycji gotowych do zatwierdzenia przez Komisję F1 oraz Światową Radę Sportu Motorowego tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Warto zaznaczyć, że podczas spotkania odrzucono propozycję zwiększenia puli dostępnych w tym sezonie jednostek napędowych z czterech do pięciu na jednego kierowcę.
Propozycje zmian w przepisach Formuły 1 |
Propozycje zmian w przepisach Formuły 1 |
Ewolucja przepisów aerodynamicznych, szersze opony oraz redukcja wagi samochodów.
Powrót tankowania (przy zachowaniu limitu paliwa na wyścig).
Zwiększenie obrotów silnika oraz poprawa jego dźwięku.
Bardziej agresywny wygląd bolidów.
KOMENTARZE