Pascal Wehrlein odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu DTM w Rosji
Kierowca Mercedesa objął prowadzenie w ostatnich minutach rywalizacji.
29.08.1517:01
2667wyświetlenia
Cztery tygodnie po utracie prowadzenia w klasyfikacji generalnej, Pascal Wehrlein powrócił na pozycję lidera mistrzostw, odnosząc zwycięstwo w pierwszym wyścigu DTM na Moscow Raceway.
Po starcie junior Mercedesa utrzymał drugie miejsce, plasując się tuż za zdobywcą pole position - Marco Wittmannem z BMW. Pierwsze piętnaście minut wyścigu, zawodnicy niemal ciągle pokonywali za samochodem bezpieczeństwa, który pojawił się na torze po widowiskowej kolizji Miguela Moliny i Christiana Vietorisa, do której doszło w okolicach pierwszego zakrętu.
Po restarcie, gdy Wittmann zaczął odczuwać presję płynącą ze strony Wehrelina doszło do kolejnej kraksy - tym razem pomiędzy Mattiasem Ekstromem oraz Timo Glockiem. Tocząc walkę o czwartą lokatę, pomiędzy samochodami Szweda i Niemca doszło do kontaktu w szybkim, siódmym zakręcie. Audi oraz BMW przemknęły przez żwirowe pułapki i zakończyły wyścig na barierach.
Kolejna neutralizacja sprawiła, że losy wyścigu rozstrzygnęły się w jego ostatnich piętnastu minutach. Werhlein desperacko starał się szukać sposobności do zaatakowania ubiegłorocznego mistrza DTM, jednak jego próby związane z użyciem DRS na dohamowaniu do ostatniego zakrętu nie przynosiły korzyści.
Dopiero na cztery minuty przed upływem regulaminowego czasu wyścigu, 20-letni Niemiec skorzystał z błędu popełnionego przez Wittmanna i objął pozycję lidera pewnym manewrem dokonanym tuż przed wjazdem na prostą startową. Wehrlein szybko oddalił się na bezpieczny dystans i dowiózł do mety zwycięstwo, dzięki któremu ponownie awansował na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej serii.
U samego końca wyścigu, Bruno Spengler rozstrzygnął losy walki o podium i przesunął się na trzecie miejsce, wyprzedzając znienacka w ostatnim zakręcie Jamiego Greena.
Daniel Juncaldella zaliczył najlepszy jak dotychczas występ w tegorocznym sezonie, finiszując zmagania w Moskwie na piątej lokacie. Za Hiszpanem uplaoswali się Edoardo Mortara oraz Garry Paffet, który w zamieszaniu związanym z wyjazdami na tor samochodu bezpieczeństwa przebijał się w górę stawki po starcie z dwudziestego pola. Na ósmym miejscu sobotni sprint zakończył Tom Blomqvist z BMW, za którym znaleźli się broniący barw Audi Nico Muller oraz Mike Rockenfeller.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pascal Wehrlein (94) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | 0h41m56,506 | 25 | |
2 | Marco Wittmann (1) | BMW M4 DTM | 24 | +0:01,853 | 18 | |
3 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 24 | +0:02,536 | 15 | |
4 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 24 | +0:02,967 | 12 | |
5 | Daniel Juncadella (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:03,249 | 10 | |
6 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 24 | +0:04,332 | 8 | |
7 | Gary Paffett (2) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:08,867 | 6 | |
8 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 24 | +0:10,039 | 4 | |
9 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 24 | +0:10,350 | 2 | |
10 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 24 | +0:11,001 | 1 | |
11 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 24 | +0:11,409 | ||
12 | Robert Wickens (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:11,813 | ||
13 | Lucas Auer (22) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:12,234 | ||
14 | Paul di Resta (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:12,600 | ||
15 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 24 | +0:15,248 | ||
16 | Maximilian Gotz (84) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 24 | +0:15,534 | ||
17 | Martin Tomczyk (77) | BMW M4 DTM | 24 | +0:15,649 | ||
18 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 24 | +0:16,350 | ||
19 | Antonio Giovinazzi (93) | Audi RS5 DTM | 24 | +0:17,132 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 16 | |||
21 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 10 | |||
22 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 10 | |||
23 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 0 | |||
24 | Christian Vietoris (8) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 0 |
Pole position: Marco Wittmann - 1:28,810 Najszybsze okrażenie: Pascal Wehrlein - 1:29,891 na 23 okrążeniu
KOMENTARZE