Mike Rockenfeller odniósł zwycięstwo w głównym wyścigu DTM w Rosji
Na dwóch niższych stopniach podium stanęli Spengler i Ekstrom.
30.08.1516:49
2042wyświetlenia
Mike Rockenfeller wygrał niedzielny wyścig DTM na Moscow Raceway, umiejętnie wykorzystując start z pole position i kontrolując rywalizację aż do pokonania linii mety.
Po raz ostatni kierowca Audi stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2013 - również po wyścigu na rosyjskim obiekcie. Największym wyzwaniem okazał się dla Niemca przejazd pierwszego zakrętu rywalizacji, w którym bardzo blisko niego znalazł się Bruno Spengler.
Przez chwilę Kanadyjczyk znalazł się nawet na poboczu, co pozwoliło Maximowi Martinowi oraz Jamiemu Greenowi znaleźć się w walce o drugą lokatę. Bratobójczy pojedynek zawodników BMW i Audi umożliwił jednak Spenglerowi oddalenie się od rywali, gdy ci mogli już korzystać z DRS. Po dwudziestu minutach Green jako pierwszy zjechał do alei serwisowej na obowiązkową wymianę ogumienia. Wolny postój sprawił, że Brytyjczyk stracił pozycję na rzecz Martina.
Podczas gdy Spengler nie zwlekał z odwiedzeniem swoich mechaników, Rockenfeller zdecydował się pozostać na torze kilka okrążeń dłużej, przez co w końcowej fazie stintu prezentował zauważanie gorsze rezultaty od bezpośrednich rywali. Niezależnie od poniesionych strat Niemiec utrzymał prowadzenie - co więcej powrócił do rywalizacji przez samochodem Lucasa Auera, który oddzielił go od jadącego w dalszym ciągu na drugim miejscu kanadyjskiego kierowcy Mercedesa.
Po tym jak Spengler uporał się z Auerem, jego strata do pierwszego miejsca wynosiła już około czterech sekund - utrzymała się ona w zasadzie aż do samej mety, zaraz przed którą na trzecią lokatę przesunął się Mattias Ekstrom, który wyprzedził Martina. Za Belgiem finiszowali Green, a następnie Garry Paffet - Brytyjczyk uporał się z Marco Wittmannem. Czołową, premiowaną punktami dziesiątkę końcowej klasyfikacji uzupełnili Edoardo Mortara, Nico Muller oraz Pascar Wehrlein.
Dzięki zdobytemu dziś trzeciemu miejscu, Ekstrom powrócił na pozycję lidera mistrzostw i po rosyjskiej rundzie dysponuje sześciopunktową przewagą nad Wehrleinem.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 41 | 1h02m14,818 | 25 | |
2 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 41 | +0:04,132 | 18 | |
3 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:09,204 | 15 | |
4 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 41 | +0:11,789 | 12 | |
5 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:12,585 | 10 | |
6 | Gary Paffett (2) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:14,393 | 8 | |
7 | Marco Wittmann (1) | BMW M4 DTM | 41 | +0:16,593 | 6 | |
8 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:18,050 | 4 | |
9 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:18,548 | 2 | |
10 | Pascal Wehrlein (94) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:18,810 | 1 | |
11 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 41 | +0:24,207 | ||
12 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 41 | +0:24,939 | ||
13 | Daniel Juncadella (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:25,237 | ||
14 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:25,686 | ||
15 | Paul di Resta (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:27,253 | ||
16 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:32,423 | ||
17 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 41 | +0:33,412 | ||
18 | Maximilian Gotz (84) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:36,718 | ||
19 | Lucas Auer (22) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:36,947 | ||
20 | Christian Vietoris (8) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:43,030 | ||
21 | Antonio Giovinazzi (93) | Audi RS5 DTM | 41 | +0:53,048 | ||
22 | Robert Wickens (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 41 | +0:55,033 | ||
23 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 41 | +1:15,152 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
24 | Martin Tomczyk (77) | BMW M4 DTM | 18 |
Pole position: Mike Rockenfeller - 1:28,540 Najszybsze okrażenie: Mike Rockenfeller - 1:29,870 na 21 okrążeniu