Porsche wygrywa domowy wyścig na Nurburgringu

Mark Webber, Timo Bernhard i Brendon Hartley odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w WEC
30.08.1522:27
Paweł Zając
2036wyświetlenia


Mark Webber, Timo Bernhard i Brendon Hartley odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata podczas rundy na torze Nurburgring. Porsche z numerem 17 miało ponad okrążenie przewagi nad siostrzaną 919 Hybrid prowadzoną przez Neela Janiego, Marka Lieba oraz Romaina Dumasa, które borykało się z karami przejazdu przez boksy za naruszenia limitu przepływu paliwa.

Najnowsze poprawki pod kątem zwiększenia docisku aerodynamicznego dały Porsche znaczną przewagę nad Audi. Początkowo to Jani prowadził, a #17 miało pół minuty straty podczas pierwszego pit stopu.Kary dla samochodu z numerem 18 sprawiły jednak, że zwycięzcy znaleźli się na czele. Czołową trójkę uzupełniło Audi prowadzone przez Andre Lotterera, Benoita Treluyera oraz Marcela Fasslera. W ostatniej godzinie na 3 miejscu znalazł się di Grassi w drugim Audi, jednak gdy okazało się, że cztery pierścienie nie powalczą z Porsche, wydano polecenia zespołowe, aby wyżej sklasyfikowana załoga zdobyła więcej punktów. Toyota natomiast nadal odstaje od rywali i ponownie musiała zadowolić się piątym i szóstym miejscem.

W klasie LMP2 najszybsza okazała się ekipa KCMG z Nickiem Tandy , Richardem Bradleyem oraz Mattem Howsonem za kierownicą. Ekipa dominowała przez cały dystans wyścigu i straciła prowadzenie tylko podczas jednego z pit stopów.

W GTE Pro również ze zwycięstwa cieszyło się Porsche, które sięgnęło po dublet. Richard Lietz i Michael Christensen pokonali Frederika Makowieckiego i Patricka Pilet. W GTE Am najlepsze było Ferrari ekipy SMP z Andreą Bertolinim, Viktorem Shaitarem, Alekseiem Basowem.

KOMENTARZE

8
Mr President
01.09.2015 12:53
Audi i Porsche przeszły o kategorię wyżej pod względem ilości odzyskiwanej energii, Toyota została przy swoim superkondensatorze dającym 6MJ na okr. w Le Mans. Japończycy zwyczajnie byli bliżej limitu swojej konstrukcji w zeszłym roku, więc przy mniejszym progresie teraz notują spore straty i od przyszłego sezonu przejdą na jednostkę napędową wzorowaną na układzie Porsche, które jest o krok od obu tytułów w tym roku.
TVHD
01.09.2015 10:39
@gpjano Hulk zostaje w Force India na sezony 2016 i 2017. Źródło - facebookowy profil SFI
gpjano
01.09.2015 08:12
Cytując za Polsatem sport: Nico Hulkenberg zostaje w Force India! Hinduski miliarder Vijay Mallya, właściciel zespołu, potwierdził, że Niemiec przedłużył kontrakt na sezon 2016. Nie wiadomo, ile będzie zarabiał, ale podobno ma otrzymać solidną podwyżkę. Team Force India prowadzi także rozmowy w sprawie przedłużenia umowy z drugim kierowcą - Sergio Perezem
Witekb
31.08.2015 07:37
@Gzehoo92 Toyota nie olała sprawy. Przygotowali samochod ktory byl szybszy od modelu z 2014 roku o 3s na okrazeniu ( tor Spa ) . Poprostu Audi i Porsche zrobily ogromny progres. Na szczescie model 2016 bedzie duzo lepszy jak twierdzi TMG http://www.motorsport-total.com/wec/news/2015/08/toyota-volle-kraft-in-richtung-2016-15081901.html
michal2111
31.08.2015 11:35
Nawet mając na względzie dominację Porsche #17 (brawa dla Webbera, Bernharda i Hartleya), był to naprawdę ciekawy wyścig. Świetna walka dwóch Audi z Porsche #18 pod koniec, ale tempo Porsche było po prostu za dobre. Team Orders w Audi pod koniec był nieunikniony. LMP2 to całkowita dominacja KCMG. GTE Pro to niestety rozczarowanie dla AF Corse. Dwa pierwsze miejsca na starcie nic nie dały. Awaria #51, a #71 straciło czas po przebitej oponie, choć dowiozło podium. Dublet Porsche ekipy Olafa Mantheya. Ciekawy wyścig, duża widownia (62 000 ludzi przez weekend). O to chodzi.
Masio
31.08.2015 10:20
Historia się powtarza: 2009 - pierwsze zwycięstwo Webbera w F1 na Nurburgringu 2015 - na tym samym torze odniósł pierwsze zwycięstwo w WEC
Gzehoo92
31.08.2015 08:11
Fajnie, zmiana warty. Tylko szkoda że Toyota olała sprawę i dostaje bęcki od Niemców. Oby tylko za rok się poprawili.
kabans
30.08.2015 11:34
nie na tema, Hołek zakończył karierę. Pewnie dlatego że w rajdzie dakar był na 3 miejscu.