Klienci Mercedesa bez najnowszej specyfikacji silnika

Fabryka w Brixworth nie zdąży w tym roku przygotować potrzebnych podzespołów.
08.10.1511:30
Nataniel Piórkowski
1307wyświetlenia


Według informacji do jakich dotarł magazyn Autosport, zespoły klienckie Mercedesa nie otrzymają w tym sezonie najnowszej wersji hybrydowej jednostki napędowej PU106.

Wszystkie bolidy napędzane silnikami niemieckiego producenta powinny w ten weekend rozpocząć korzystanie z czwartej przewidzianej na ten sezon jednostki napędowej - jedynymi wyjątkami będą Nico Rosberg i Nico Hulkenberg, którzy już teraz mają w swych samochodach ostatnią z regulaminowej puli jednostek. Lewis Hamilton użyje więc zupełnie nowego silnika z tak zwanej czwartej fazy rozwoju, jaki zadebiutował w bolidach W06 podczas wrześniowego weekendu o Grand Prix Włoch.

Przed ostatnim europejskim wyścigiem sezonu, niemiecki producent zdecydował się wykorzystać siedem ostatnich tokenów na poprawę silnika spalinowego, opisując wprowadzone zmiany mianem nowego kierunku rozwojowego. Ze zmodyfikowanej jednostki nie skorzystają jednak w tym sezonie klienci Mercedesa, a więc Williams, Lotus oraz Force India. Według źródeł do jakich dotarł magazyn Autosport, fabryka w Brixworth nie była w stanie wyprodukować wystarczającej liczby części wchodzących w skład nowej specyfikacji, tak by jeszcze w tym roku dostarczyć ją klienckim ekipom. Te będą więc mogły cieszyć się poprawionym silnikiem najwcześniej u progu przyszłorocznego sezonu.

KOMENTARZE

3
Kamikadze2000
09.10.2015 07:25
F1 przydałby sie odgórny dostawca silników, a konstruktorzy niech budują tylko bolidy. Wówczas rywalizacja byłaby zdrowa. ;)
marvin
09.10.2015 06:26
@Mr President Z tego co czytałem Ferrari stosuje technikę dostarczania starych podzespołów Sauberowi, a sami używają nowych. Oczywiście celowo i zgodnie z umową. Poza tym wprowadzanie kolejnych ograniczeń w regulaminie jest bez sensu, takie coś jest i powinno być regulowane jedynie umowami pomiędzy producentem jednostki a zespołem.
Mr President
08.10.2015 09:19
Coś takiego powinno być zabronione regulaminem, kontrole techniczne powinny zmuszać dostawców silników do zapewniania identycznych jednostek dla wszystkich użytkowników, fabryki i klientów. W normalnych, sprawiedliwych warunkach Mercedes nie powinien mieć możliwości użycia poprawionych podzespołów, dopóki nie udostępni ich dla pozostałych ekip. Ale takie są reguły gry, kiedy decyduje Grupa Strategiczna ustalająca je dla siebie i za konkurencję.