Wolff: Hamilton miał wolną rękę w kwestii strategii na ostatni przejazd

Austriak przyznaje, że jej kształt został opracowany wyłącznie przez Brytyjczyka i jego inżynierów.
30.11.1507:23
Nataniel Piórkowski
1682wyświetlenia


Toto Wolff zapewnia, że Mercedes dał Lewisowi Hamiltonowi wolną rękę w kwestii doboru strategii na ostatni stint wyścigu o Grand Prix Abu Zabi.

Dążąc do utrzymania się przed Nico Rosbergiem, Brytyjczyk postanowił zdecydowanie wydłużyć drugi przejazd, aby tym samym zmniejszyć liczbę okrążeń przypadających na finalny stint.

Chociaż na początku trzykrotny mistrz świata myślał o całkowitej rezygnacji z ostatniego zaplanowanego postoju, ostatecznie po sugestii swego inżyniera wyścigowego zdecydował się na zjazd do alei serwisowej i założenie do swojego bolidu świeżego kompletu podstawowego ogumienia.

Hamilton nie zaryzykował wyboru supermiękkiej mieszanki, która jak się później okazało pozwoliła Sebastianowi Vettelowi na komfortowe przejechanie piętnastu okrążeń i zyskanie dwóch pozycji.

Daliśmy Lewisowi wolną rękę w wyborze ogumienia. Ważne, że fani mogli to zobaczyć. Lewisowi trudno było podjąć decyzję. Komplet opcjonalnych opon miał siedem, osiem okrążeń i nawet pomimo tego, że pod koniec wyścigu samochód był lżejszy, mógł on nie wystarczyć na dojechanie do mety. W jego garażu podjęto więc decyzję o wyborze podstawowej mieszanki na ostatni przejazd - wyjaśniał Wolff.

Pomiędzy Lewisem i jego inżynierem wyścigowym było sporo rozmów na ten temat. Chcieliśmy mu dać możliwość walki o zwycięstwo pod koniec rywalizacji. Tempo nie było najlepsze. Postanowiono wybrać bezpieczny wariant strategii i to była jego decyzja - zaznaczył Austriak.

KOMENTARZE

5
mich909090
30.11.2015 04:14
W Q1 i Q2 Hamilton na supermiękkich robił po jednym kółku więc miał świeże. No ale po co zwycięstwo Hamiltona Mercedesowi skoro jest już mistrzem, a można uszczęśliwić Rosberga, który drugi raz z rzędu w dominującym sprzęcie nie zdobył tytułu.
Aquos
30.11.2015 01:13
Coś mi tu nie pachnie najlepiej. W kwalifikacjach Hamilton robił na supermiękkich po jednym mierzonym okrążeniu, co z okrążeniami wyjazdowym i zjazdowym daje w sumie 3. Gdzie tu 7-8? To właściwie niemożliwe żeby nie miał żadnego kompletu w przyzwoitym stanie.
enstone
30.11.2015 10:26
Skoro wiedzieli, że nie mają nowego bądź mało używanego kompletu SS, to po co go tak długo trzymali, mógł zjechać okr później za ROS, ewentualnie 2 okr, żółte Pirelli i jazda, możliwe, że wyjechałby na równi z ROS i mogliby się normalnie ścigać do końca wyścigu, a nie takie sztuczne przeciąganie liny. Mercedes przyklepał Rosbergowi zwycięstwo, tak czy siak to już historia i oby do pierwszych testów 2016.
fletcher
30.11.2015 09:20
Dowolność na ostatni stint ostatniego wyścigu. Wow, w Mercedesie zaszaleli na całego.
Kamikadze2000
30.11.2015 06:56
Dostał, to co chciał. Niech sie wiec teraz nie żali i przyjmie z honorem porażke. Bo ewidentnie nie potrafi przegrywać, a dominującego sprzetu wiecznie posiadać nie bedzie. ;)