Mercedes otwarty na podniesienie poziomu przepływu paliwa przez rywali?

Jest to rzekoma propozycja niemieckiego koncernu na wyrównanie poziomu osiągów jednostek
09.03.1612:27
Mateusz Szymkiewicz
1782wyświetlenia


Niemieckie media donoszą, iż Mercedes zaproponował rozwiązanie mogące wyrównać poziom osiągów jednostek napędowych.

Według wielu ekspertów nadchodzący sezon będzie już kolejnym, w którym Mercedes zdominuje całą stawkę i już po raz trzeci z rzędu sięgnie po oba mistrzowskie tytuły. Za całą sytuację odpowiada fakt, że dzięki jednostce napędowej Mercedes ma znaczną przewagę nad resztą rywali i w tym celu odbyło się w spotkanie specjalnej Grupy Strategicznej, która składała się z przedstawicieli producentów i debatowała nad propozycją zmian w przepisach dotyczących układów napędowych, które mają zostać przedstawione podczas Grand Prix Bahrajnu.

Jak podaje Auto Bild, Mercedes dosyć niespodziewanie zaproponował zwiększenie limitu przepływu paliwa o dwa procent w silnikach Ferrari, Hondy oraz Renault. Jak możemy przeczytać w raporcie, dzięki tej zmianie ci trzej producenci mogliby zyskać 20 koni mechanicznych, a to z kolei pozwoliłoby na wyrównanie osiągów jednostek napędowych.

Sebastian Vettel, który został zapytany o swój pogląd na tę propozycję, stwierdził, że najlepsze dla Formuły 1 byłoby zniesienie wszelkich limitów dotyczących przepływu paliwa. Jako sportowiec uważam, że Formuła 1 powinna polegać na tym kto najszybciej pojedzie swoim bolidem, a nie kto jest najlepszy w oszczędzaniu paliwa - powiedział Niemiec.

KOMENTARZE

6
samwieszkto
09.03.2016 05:25
Taaa... nie chcieli dac Red Bullowi silników a pozwolą na zwiekszenie przepływu Ferrari i reszcie...
RY2N
09.03.2016 03:38
[quote]dzięki jednostce napędowej Mercedes ma znaczną przewagę nad resztą rywali[/quote] niestety nie jest prawdą, że dzięki jednostce napędowej (vide choćby taki Williams czy Force India); dlatego właśnie mogą sobie pozwolić na zwiększenie mocy u konkurencji o 20KM [quote]nadchodzący sezon będzie już kolejnym, w którym Mercedes zdominuje całą stawkę[/quote] niestety to prawda - bo nie tylko silnik za to odpowiada
Jame
09.03.2016 02:47
Całkowite zniesienie limitu może nie być najlepszym rozwiązaniem. Zwiększenie ze 100l do np. 125l i wyżej jak najbardziej. Sam pomysł Mercedesa jest śmieszny. Jak już, to dla mnie powinno to wyglądać tak, że limit paliwa jest uzależniony od klasyfikacji zespołów i aktualizowany po każdym kolejnym wyścigu. Mogłoby to wyrównać stawkę i w szczególności pomóc niektórym słabszym zespołom.
enstone
09.03.2016 12:27
2% .... Znieść ten limit przepływu paliwa....
piwo
09.03.2016 12:09
ale jaki marketnig moga przy tym sobie zrobic. 2% oszczedniejsze silniki mercedesa i tak sa szybsze. swiat by oszalal.
ekwador15
09.03.2016 11:49
Strasznie pewny siebie ten Mercedes. Może wiedzą, że znów są poł sekundy przed Ferrari i więcej przed pozostałymi. Ale dla Hondy i Renault powinno być więcej niż te 2%, 3% lub 4%, bo tak to tylko Ferrari to pomoże. A McLaren kto wie, bolid mogą miec dobry tylko silnik...