Boullier: Tor w Szanghaju jeszcze bardziej obnaży słabości pakietu MCL32

McLaren spodziewa się wymagającego wyścigowego weekendu.
03.04.1716:18
Nataniel Piórkowski
2871wyświetlenia


Eric Boullier z McLarena dał do zrozumienia, że tor w Chinach może okazać się dla jego zespołu znacznie większym wyzwaniem niż uliczny obiekt Albert Park w Melbourne.

Chociaż Australii Fernando Alonso przez długi czas był w stanie walczyć o punkty, stajnia z Woking nie spodziewa się, by w Szanghaju zbliżyła się do podobnego poziomu. Głównym zmartwieniem McLarena pozostaje moc jednostki napędowej Hondy oraz praca systemów hybrydowych.

Dyrektor wyścigowy McLarena - Eric Boullier, powiedział: Z kilku powodów tor w Szanghaju znany jest z nieprzewidywalnych weekendów: jest wymagający dla bolidów, opon i jednostek napędowych, a prognozy pogody często bywają niepewne. Mogę jednak przewidywać, że nie będziemy mieli tak dużo szczęścia jeśli chodzi o nasze tempo w porównaniu do rywali, jak miało to miejsce w Australii.

Charakterystyka toru w Szanghaju bardzo różni się od obiektu w Melbourne. Prawdopodobnie jego długie, szybkie proste obnażą słabości naszego pakietu w jeszcze większym stopniu, niż zrobił to Albert Park. Na pewno będziemy podchodzić do wyścigu z bojowym nastawieniem. Najważniejszą kwestią będzie zapewnienie niezawodności obu bolidów przed skoncentrowaniem uwagi na osiągach.

Stoffel Vandoorne potwierdził, że McLaren przywiezie do Szanghaju kilka udoskonaleń. Przekroczenie linii mety jako ostatni z bolidów nie jest tym, czego byśmy chcieli. Chiny z całą pewnością będą dla nas równie trudnym weekendem, ale wiem, że mamy przygotowanych na ten weekend kilka nowych części i jak zawsze będziemy naciskać na wydobycie pełnego potencjału naszego pakietu.

KOMENTARZE

14
FM WMR
06.04.2017 10:24
@marios76 chodziło mi o sezon 2007 Spygate.Nigdy niewiadomo do czego się posuną w obliczu takiej klęski,więc niby 10 pewne ale sam rozumiesz.
marios76
06.04.2017 06:53
@FM WMR Masz na myśli dyskwalifikacji czy wypadanie poza dziesiątkę, lub nie zdobycie żadnego punktu?
Szadi
04.04.2017 07:13
Oj tam, nie będzie tak źle :D
FM WMR
04.04.2017 06:43
@marios76 przy tej ilości zespołów zwłaszcza,ale już kiedyś tracili miejsce w tabeli mistrzostw.
rno2
04.04.2017 05:57
@marcelo92 Na podstawie czego wyciągasz takie wnioski?
marios76
04.04.2017 05:34
@FM WMR 10 miejsce w generalce zespołów, mają niemal pewne ;p
FM WMR
03.04.2017 09:12
@RY2N 10 w generalce,a 10 w wyścigu to różnica.:)
marcelo92
03.04.2017 09:08
McLaren znalazł sobie dobre tłumaczenie na swoje wyniki. Oczywiście silnik Hondy jest słaby, ale reszta bolidu nie wygląda, żeby była zrobiona dobrze.
RY2N
03.04.2017 08:59
Nie mówcie o dojeżdżaniu bez awarii na 10 miejscu bo to wogóle nie powinien być ich cel. Dużo lepiej jest agresywnie eksperymentować w tym roku i co wyścig wkładać nowy mocno zmidyfikowany silnik i dojeżdżać na 20 tym miejscu albo wcale. Jednym słowem poświęcić ten rok aby w przyszłym miec bazę do rozwoju, inaczej będą gonić własny ogon jak w poprzednich latach. Trzeba wziąc przykłąd z Ferrari - jak już spuścili powietrze z balona w ub, roku to bez rozgłosu zajęli się pracą nad tegorocznym bolidem. Odpuścili drugie miejsce w generalce po to, aby móc w tym roku walczyć. McLaren musi działać podobnie. Odpuścić tegoroczne cele i potraktować ten rok jak bardzo długie testy. Tylko czy korporacyjna natura Hondy im na to pozwoli? Boję się że nie...
bartoszcze
03.04.2017 07:03
@krzychol2000 Oczywiście, że może. O ile jednak na testach w ciągu 8 dni użyli pięciu jednostek w jednym bolidzie i jeździli umiarkowanie (w sumie 1900 km), o tyle w Australii w ciągu trzech dni używali w sumie dwóch jednostek w dwóch bolidach i przejechali całkiem dużo okrążeń (po 600 km każdy). Nawet jeśli te jednostki były skręcone, to ich wytrzymałość zdecydowanie się poprawiła...
FM WMR
03.04.2017 05:52
@up,nie ma sensu sobie dogryzać.Wszyscy wiedzą, że McL to jedna wielka awaria,oby do czasu.Na bardziej skręconych obrotach powinni ukończyć zmagania na 10 miejscu w generalce bez awarii silników.;)
bartoszcze
03.04.2017 05:43
@krzychol2000 W Melbourne silnik Hondy miał awarię?
RY2N
03.04.2017 02:53
@krzychol2000 ależ akurat McLaren ma dowolna ilość silników do dyspozycji bo ewentualna kara za wymianę praktycznie nic nie zmienia w ich sytuacji.
yama46
03.04.2017 02:26
[quote]Przekroczenie linii mety jako ostatni samochód nie jest tym, czego byśmy chcieli[/quote] Stoffel może być o to spokojny. Przy tych prostych w Szanghaju nie ma opcji, by dotarli do tej linii. Pytanie tylko, jak bardzo są w stanie zmienić konstrukcję silnika w trakcie sezonu i czy starczy im na to silników