Ericsson oraz Leclerc kierowcami Saubera w sezonie 2018

Ekipa podczas zwołanej konferencji zaprezentowała również nowe logo oraz barwy
02.12.1712:10
Mateusz Szymkiewicz
8439wyświetlenia


Zespół Sauber potwierdził, że jego kierowcami w sezonie 2018 będą Marcus Ericsson oraz Charles Leclerc.

W sobotę we Włoszech odbyła się konferencja prasowa, podczas której stajnia z Hinwil zaprezentowała szczegóły dotyczące swojego partnerstwa z Alfą Romeo oraz plany na najbliższą przyszłość. Jak potwierdzono kilka dni temu, włoski producent samochodów będzie pełnił funkcję tytularnego sponsora począwszy od 2018 roku.

Pierwszy komunikat dotyczył składu kierowców, który w przyszłym roku utworzą Marcus Ericsson oraz Charles Leclerc. Dla Szweda będzie to już czwarty sezon z rzędu w barwach Saubera, natomiast Monakijczyk, który jest tegorocznym mistrzem Formuły 2 oraz juniorem Ferrari, awansuje z funkcji testera. Wakat utworzony przez 20-latka zajmie inny podopieczny Ferrari - Antonio Giovinazzi, który wystąpił w tym roku w dwóch Grand Prix jako zawodnik Saubera, zastępując kontuzjowanego Pascala Wehrleina.

W dalszej części konferencji zaprezentowano nowe logo zespołu, a także koncept malowania, które może znaleźć się na bolidzie w sezonie 2018. Zgodnie z przewidywaniami następca modelu C36 otrzyma barwy charakterystyczne dla Alfy Romeo, czyli biały oraz bordowy.



^galeria,816

foto: Sauber

KOMENTARZE

18
ProdigyPL
02.12.2017 11:09
@agentwrogiegoukladu na taki pomysł ("zaznaczenie" dobrych miejsc na reklamy) wpadło HRT w 2011 roku i nawet nie wyszło najgorzej pod względem malowania (bo pod względem pieniężnym każdy wie jak to się skończyło) http://www.grandprix.com/jpeg/misc/hrt2011launch1-lg.jpg
oxiplegatz
02.12.2017 03:45
Na stronie Motorsportu, była też taka wizja malowania: http://tnij.at/sauber2018
agentwrogiegoukladu
02.12.2017 03:21
Malowanie nie jest fajne, ale połączenie kolorów - czerwieni w burgundzie, granatu i białego daje wrażenie gustownej elegancji. A białe pola, gdzie niektórzy widzieliby więcej granatowego to po prostu krzyk "to miejsce na Twoją reklamę!" ;)
Anderis
02.12.2017 02:40
Ericcson jeździł w tym sezonie całkiem dobrze i moim zdaniem zasłużył na przedłużenie kontraktu. Gdyby uwzględnić fakt, że Sauber zrobił troszkę za ciężki bolid i Marcus jeździł cały sezon z wagą powiżej minimalnej dopuszczalnej, to okazałoby się, że w kwalifikacjach był bardziej konkurencyjny od Wehrleina (wyszli niemalże na 0 jeśli chodzi o średnią stratę, a Szwed tracił 0,2-0,3 sekundy na kółku z powodu wagi). Wyścigi trudno oceniać, bo Sauber miał najsłabszy bolid i często stosowali różne dziwne strategie, ale tam też jakiejś dominacji Wehrleina nie było, a Ericsson miał np. bardzo dobry występ w Meksyku, gdzie zdobyłby punkty, gdyby zespół wstrzymał się z pit stopem odrobinę dłużej.
Titheon
02.12.2017 02:05
@marcelo92 - a czy ktoś napisał, że samo malowanie jest fajne? :)
bartoszcze
02.12.2017 01:31
@--- Palmer odszedł kiedy sam się zgodził. Gdyby go mieli wywalić, to najpóźniej od Singapuru.
marcelo92
02.12.2017 01:21
Przepraszam, ale co w tym malowaniu jest takie niby fajnego ? Oczywiście nie licze fanów Alfy :D
marios76
02.12.2017 01:09
@WrobelGP A faktycznie, jestem za . Swietnie sie prezentuje logo.
Rasputin
02.12.2017 12:55
Leclerc - zasłużył zdecydowanie Ericsson - szkoda że to on a nie Giovinazzi Szkoda Wehrleina ale od dawna było wiadomo że nie ma szans na fotel
Titheon
02.12.2017 12:31
Wydaje mi się, że Giovinazzi nie był na tyle mocnym faworytem ze strony Ferrari, żeby aż tak bardzo naciskali na jego angaż w Sauberze. Priorytetem był raczej Leclerc i, koniec końców, wystarczyło im wciśnięcie jego do Saubera. Co do malowania - kolorystycznie przepiękne, ale zobaczymy jak to będzie wyglądać w przyszłym roku, bo niewątpliwie nie tak ;) Przypomina mi w sumie malowanie Saubera sprzed paru lat, gdzie też dominował kolor biały, a towarzyszącym był czarny.
marios76
02.12.2017 12:20
Pomijam, ze Wehrlein byl tylko nieco lepszy od.Erickssona, to jednak Sauber ma inne priorytety... niz szybkosc kierowcy. Nasr tez odpadl, a byl szybszy od partnera i jednak perspektywiczny. Co do Giovinazzi'ego- te dwa zastepstwa w wyscigach niestety skonczyly sie dosc przecietnie, moze/moglo to miec wplyw na angaz Leclerca? Tak czy inaczej czekam na niego w 2019 i licze na jakies wystepy w treningach itp. Chyba teraz bedzie obowiazywala zasada ryzykanckich debiutow jak najmlodszych kierowcow ---> vide Verstappen...
---
02.12.2017 12:10
@Adakar Palmer to dopiero miał koneksje. A jednak go wywalono, i to w środku sezonu.
Pavlos Le Paul
02.12.2017 11:59
W sumie jestem ciekaw jakby dać więcej niebieskiego do malowania, myślę że wyglądałoby to świetnie.
WrobelGP
02.12.2017 11:46
Więcej tego bordowego mogłoby być :)
Adakar
02.12.2017 11:45
@Masio pieniedzy ... i calkiem DUZYCH koneksji. Giovanazii moze byc batem na Magnusena w HAASie
Masio
02.12.2017 11:41
Rozumiem Leclerc, bo on niewątpliwie zasługuję na posadę w F1, ale przykre jest to, że nadal będzie Ericsson. Szwed jest tylko z powodu pieniędzy...
macieiii
02.12.2017 11:20
Szkoda Giovinazziego. Vasseur widocznie w kontrakcie ma własne wybory, bo naciski Ferrari na pewno były wystarczające, by również Włoch znalazł się w stawce. Szkoda. Witamy debiutanta!
---
02.12.2017 11:19
No to ciekawe czy teraz rozwiążą któremuś z kierowców Haasa kontrakt, czy Giovinazzi pozostanie jednak bez miejsca.