Grand Prix Turcji - wyścig - wypowiedzi producentów opon
Wypowiedzi producentów opon i wybranych członków zespołów po wyścigu w Stambule
28.08.0610:23
1198wyświetlenia
Bridgestone
Hisao Suganuma, menedżer techniczny Bridgestone Motorsport:
"Nasze gratulacje dla Felipe z okazji pierwszej wygranej! Jesteśmy bardzo zadowoleni, że odegraliśmy rolę w jego dzisiejszym zwycięstwie. Michael niestety miał kłopoty podczas drugiego przejazdu, ale pod koniec był w stanie zmniejszyć stratę i naciskać ponownie w ostatniej fazie wyścigu. Nie mógł wyprzedzić dzisiaj Fernando, ale myślę, że z pierwszym i trzecim miejscem oraz dwoma najszybszymi kierowcami na torze było jasne, że Bridgestone i Ferrari mają przewagę".
"Toyoty Ralfa Schumachera i Jarno Trullego ukończyły wyścig odpowiednio na siódmym i dziewiątym miejscu, a Williams Marka Webbera na dziesiątym, więc ogólnie jesteśmy zadowoleni z osiągów opon Bridgestone podczas tego weekendu. Warunki były trudne z uwagi na wysokie temperatury toru, ale opony poradziły sobie z nimi bardzo dobrze i zapewniały stałe osiągi. Zostało jeszcze cztery wyścigi, cztery ciężkie wyścigi, więc od razu skupimy się, aby podtrzymać presję".
Ross Brawn, dyrektor techniczny Ferrari:
"[...] To było frustrujące, kiedy samochód bezpieczeństwa wyjechał w momencie, który kosztował Michaela tak wiele, ponieważ wierzę, że mieliśmy wystarczająco szybko samochód i opony, aby finiszować na pierwszej i drugiej pozycji. Próbowaliśmy ratować sytuację i pomimo, że nieszczęśliwie miał trochę kłopotów podczas drugiego przejazdu z łuszczeniem opon, utrzymał dystans dzielący go od Fernando Alonso".
Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia w Toyocie:
"Wszystkie opony Bridgestone, których używaliśmy podczas tego weekendu, były dobrze przygotowane do tego toru. Gdybyśmy nie mieli problemów we wcześniejszej fazie weekendu, moglibyśmy liczyć na lepszy rezultat. Jednakże Ralf wypadł dobrze jak na pozycję, z której startował i finiszował na punktowanym miejscu".
_
Michelin
Nick Shorrock, szef Michelin F1:
"Dla mnie te 16 finałowych okrążeń wydawało się, jakby były najdłuższe z całego sezonu. Dla fanów to był fantastyczny wyścig od startu do mety, ale w szczególności niesamowita była walka pomiędzy Fernando Alonso i Michaelem Schumacherem. Fernando wykonał wyjątkową pracę, aby wytrzymać tak wielką presję i wzmocnić swoje szanse na drugi z rzędu tytuł mistrz świata F1".
"Z technicznej strony jestem bardzo zadowolony, w jaki sposób nasze opony się zaprezentowały. Byliśmy świadkami lekkiego granulowania na starcie przejazdów, ale generalnie nasze produkty trzymały się bardzo dobrze w jednym z najbardziej wymagających wyścigów w sezonie".
Pat Symonds, szef działu inżynierii w Renault:
"Dzisiejsze warunki były niesamowitym testem dla opon, z temperaturą toru dochodzącą do 55 stopni Celsjusza, a długi, bardzo długi ósmy zakręt robił wszystko, aby je zniszczyć. Nasze opony Michelin trzymały się genialnie i nie tylko pozwoliły Fernando pokonać Michaela Schumachera, ale także pozwoliły pojechać Giancarlo Fisichelli na jednostopową strategię. Zakaz testów w F1 już się zakończył i mamy kilka dobrych pomysłów, które wypróbujemy przed kolejnym wyścigiem na Monzy".
Źródło: Bridgestone, MichelinF1.com