Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Stajnia z Milton Keynes jest w pozytywnych nastrojach po środowych jazdach
14.02.1909:38
Mateusz Szymkiewicz
3519wyświetlenia
Embed from Getty Images

Doradca Red Bull Racing - Helmut Marko, uważa, że zespół dysponując jednostkami Hondy może znaleźć się na czele stawki.

Stajnia z Milton Keynes pod dwunastu latach zdecydowała się przerwać współpracę z Renault, podpisując kontrakt z Hondą. Red Bull tym samym zyskał status fabrycznego klienta, ze względu na fakt, iż japoński producent nie prowadzi własnego zespołu, a jego pełna koncentracja spoczywa na czterokrotnych mistrzach świata.

W środę ekipa zaprezentowała model RB15, który zadebiutował również na torze w ramach dnia filmowego na Silverstone. Za kierownicą bolidu znalazł się Max Verstappen i jak przyznał, pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Po pierwszych okrążeniach byłem uśmiechnięty. Podoba mi się zachowanie tego bolidu oraz nowy silnik Hondy - powiedział Holender.

Z kolei Helmut Marko uważa, że duet Red Bull-Honda może stanowić duże zagrożenie dla Mercedesa oraz Ferrari. Silnik Hondy już teraz ma więcej mocy, niż jednostka Renault pod koniec ubiegłego sezonu. Udało im się dokonać poprawy w trakcie zimy. To typowy bolid Newey'a, ale wszystko zostało zaprojektowane z myślą o Hondzie. Samochód spisywał się perfekcyjnie od samego początku jazd. Otrzymane liczby są bardzo pozytywne. Pod względem mocy po raz pierwszy możemy powiedzieć, że dysponujemy «party mode». Mamy nadzieję, że to wystarczy do tego, by znaleźć się na czele - stwierdził 75-latek.

KOMENTARZE

26
JuJu_Hound
15.02.2019 08:11
https://youtu.be/OeckjlGCz8k Zabawne - Max i Pierre sa w sumie do siebie calkiem podobni; i ten usmieszek na twarzy Gaslyego. Diabełek :) https://youtu.be/OeckjlGCz8k?t=299
guzbi
15.02.2019 08:10
@archie29 o co się zakładamy? :)
idylla
15.02.2019 06:00
@dulk Ciekawa koncepcja iście wyglądowa, jeszcze testy nie ruszyły a już coś wygląda na mocne, mocniejsze, najmocniejsze. Kurcze wczorajszy Mac jest inny niż pozostałe, myślę , że wygra w cuglach. Myślę że RWR specjlanie nie zaprezentował nowego bolidu bo też coś mają, będą na podium etc...., etc..., etc..
dulk
14.02.2019 10:25
[quote="marios76"]Nie sadze, by Mercedes bardzo odstawal od waszegk aero.[/quote] oj chyba czeka Ciebie ciężki sezon - RB wygląda na mega mocny - jak Honda nie będzie explodować co drugi wyścig to detronizacja Merca jest wielce prawdopodobna
archie29
14.02.2019 10:17
@szajse Serio jeśli CrashVerstappen jest top kierowca to ja jestem księciem Angli i Monaco :) lub inaczej wierzyła baba w gusła aż jej doopa uschła zasłoże sie że co 2 race weekend skonczy sie jak w Mclarenie wymiana engine MGU-H MGU-K akumulatory itd w 99% aczkolwiek FIAHolender bedzie mial fory za śmieszną karę
Aeromis
14.02.2019 07:33
@modlicha Na podstawie obserwacji w jaki sposób RBR traktowało Renault wiem że potrafią powiedzieć niemal wszystko, zwłaszcza że jesteśmy zaledwie po pokazowym wyjeździe na Silverstone, jeszcze przed pierwszymi testami a na etapie przedsezonowych zapowiedzi i na tym się skupiam. Na tym co jest teraz, a że aero musieli przebudować więc trudno aby na początku sezonu nie było wielu braków, w stosunku do tego co zrobią w trakcie sezonu. Pozytywnymi wynikami z hamowni Honda nie raz już karmiła McLarena. Nie jestem pewien czy sezon prężenia muskułów jest dobry do refleksji, także poczekam z tym przemyśleniem ;) Dla mnie to czas bycia sceptycznym i dobrej zabawy. @marios76 Stąd i bardziej mi to wygląda na ciąg dalszy medialnej wojny o unikanie której raczej trudno oskarżyć Helmuta Marko. Jest jakiś tam potencjalny argument więc trzeba go koniecznie wykorzystać.
marios76
14.02.2019 06:04
@Aeromis Co do cytatu ktory zamiesciles, Marko naprawdę mysli, ze Renault pozostalo przy zeszlorocznej mocy, ze Ferrari i Mercedes maja mniejszą? Panie Helmucie, zmartwie pana- wszyscy lekcje odrobili i swe moce powiekszyli. Ratowac was moze aero Neweya, a i to pod warunkiem bezawaryjnosci i straty mocy mniejszej niz 3-4%. Nie sadze, by Mercedes bardzo odstawal od waszegk aero.
modlicha
14.02.2019 06:00
[quote="Aeromis"]Nic dziwnego jeśli ma się wymuszony przez przepisy niższy docisk.[/quote] Ja Cię proszę Aeromis, naprawdę uważasz, że zespoły oceniają moc silnika na podstawie: "O! jadę szybciej niż w zeszłym roku - silnik ma więcej mocy!". Jesteś na tym forum odkąd sięgam pamięcią, cenię sobie większość twoich komentarzy, ale takiej głupoty jeszcze nie palnąłeś. Co ma docisk do mocy silnika?? Przemyśl to.
Aeromis
14.02.2019 05:57
@guzbi Mógłbyś podać źródło ów deklaracji (poza RBR, bo ich to pamiętam).
guzbi
14.02.2019 05:17
@Aeromis przecież zespoły już potwierdziły że uzyskały podobny poziom docisku jak w sezonie 2018, tutaj chodzi tylko o ograniczenie dirty air a nie docisk
szajse
14.02.2019 05:17
Gadka nic nie kosztuje ale jeśli prawdą jest choćby 50% tego co mówi Helmut to będzie ciekawie. To porównanie silnika hondy z ubiegłorocznym od reno musiało się znaleźć :) C.d. wojenki Cyril vs Helmut. Kwestia ile będą musieli tych silników użyć w sezonie... Bolidu (konstrukcji) to oni raczej nie spieprzą, prędzej dołożą w tej materii rywalom wykorzystując zmiany przepisów, drivera mają top. Pożyjemy zobaczymy. Oby w Australii Luis niechcący nie skręcił wszystkich o sekundę w Q3 bo już w marcu będzie po sezonie...
Aeromis
14.02.2019 04:18
@guzbi Między innymi uproszczenie budowy przedniego skrzydła. Tu FIA mówiła o stracie rzędu około sekundy na okrążeniu, ale też i Pirelli że zespoły szybko to odrobią.
guzbi
14.02.2019 04:03
@Aeromis jaki niższy docisk?
kriskab
14.02.2019 04:03
Jak co roku o tej porze, mamy w F1 same mistrzowskie zespoły z potencjałem na dublet:-), a już pierwszego dnia testów zaczyna się liczenie straty do merca i ferrari, sekunda na okrążeniu czy więcej...
Aeromis
14.02.2019 03:04
[quote="H.Marko"]Silnik Hondy już teraz ma więcej mocy niż jednostka Renault pod koniec ubiegłego sezonu.[/quote]Nic dziwnego jeśli ma się wymuszony przez przepisy niższy docisk.
SirKamil
14.02.2019 12:10
Trzymam za słowo i podtrzymanie komunikacji opartej na szacunku do partnera. Lepiej będzie nie czytać w sezonie, że każda tysięczna sekundy straty do PP i każda sekunda straty do zwycięzcy, to wina Hondy z tym nieodłącznym "gdyby nie silnik to byśmy (...)".
dancom
14.02.2019 11:51
Zwycięstwa + wymiany silników co 2 wyścigi. Oby Helmut się nie mylił...
kumien
14.02.2019 11:28
Co jak co, ale w poprzednim sezonie było widać, że Honda mocą nie odstaje znacząco od Renault, a może i nawet byli na podobnym poziomie. Zagadką jest kwestia niezawodności, ponieważ po ostatnim sezonie Toro Rosso ciężko to ocenić. Napewno nie wybuchały tak jak w McLarenie, ale czy jest to akceptowalny poziom?
dek
14.02.2019 11:10
Skoro Red Bull był w stanie wygrywać wyścigi nawet w 2014 roku mając na pokładzie pierwsze cacuszko renault dumnie nazwane ENERGY to z hondą też będą w czołówce.
guzbi
14.02.2019 10:23
Na forum ludzie w komentarzach też piszą głupoty. Marko mówi ze będą na pierwszym, a ludzie że ich Renault wyprzedzi. Bądźmy konsekwentni w ocenie kto gada głupoty :P
dszra
14.02.2019 09:40
RBR od zawsze *** głupoty i dziwne, żeby teraz powiedzieli, wiecie co panowie, mamy gówniany silnik Mercedes i Ferrari zostawią nas daleko w tyle. Trzeba pogadać, że jest super, a jak wyjdzie, to sezon pokaże. Wątpię aby zdołali wybić się na wyższą pozycję niż 3, a bardziej bym się zastanawiał czy to słabe Renault ich nie wyprzedzi...
Walker5
14.02.2019 09:11
RBR będzie bardzo szybki wiedzieli co robili.
dulk
14.02.2019 08:57
koni na pewno jest mniej - kwestia czy Newey zrobił aero na tyle lepsze ze to nadrobi
michal132
14.02.2019 08:47
Ta do czasu aż Mercedes i Ferrari wyjadai okaże się że jednak znowu mamy za mało koni
JuJu_Hound
14.02.2019 08:46
Oby miał racje, jesli tak, czeka nas ciekawy sezon i detronizacja Mercedesa a co za tym idzie koniec kariery Lewisa. Hmm
leni93
14.02.2019 08:42
Ciekawy jestem co wyjdzie z tych wielkich zapowiedzi. Sukces, czy to samo co w McLarenie.